korepetycje angielski korepetycje niemiecki
Nie jesteś zalogowany.
Nie masz konta?
Goethe-Institut: REMANENT PODSUMOWANIE 18. BIENNALE SZTUKI MEDIÓW WRO
REMANENT: PODSUMOWANIE 18. BIENNALE SZTUKI MEDIÓW WRO
EDUNEWS.PL: TESTOMANIA - "CZARNA ŚMIERĆ" EDUKACJI W XXI WIEKU
W medialnym zgiełku sporadycznie pojawiają się wypowiedzi, że egzaminy zewnętrzne co do zasady są fatalnym pomysłem i w gruncie rzeczy nie będzie czego żałować, jeśli się nie odbędą. Oczywiście trudno oczekiwać zrozumienia tej kwestii od zestresowanych uczniów i ich rodziców, bowiem przez blisko dwadzieścia lat kolejne władze zrobiły wszystko, by nadać egzaminom jak najwyższą rangę, swoistego edukacyjnego „być albo nie być”. Rozterkę czuje wielu nauczycieli, zmuszonych do dokonania wyboru pomiędzy walką o godność swojego zawodu, a poczuciem obowiązku wobec wychowanków. Nawiasem mówiąc, rządzący twierdzą, że strajkujący wzięli uczniów za zakładników. Moim zdaniem równie uprawnione jest przeciwne twierdzenie, że to za plecami uczniów kryją się przed nauczycielami i rodzicami szkodnicy, którzy doprowadzili do obecnej sytuacji
Goethe-Institut:WYSTĘP GOŚCINNY „IBSEN: GHOSTS“. MARCUS & MARCUS, Szczecin.
Markus&Markus to kolektyw teatralny z Hildesheim, działający w obrębie teatru dokumentalnego, eksplorujący w swych działaniach granice między inscenizacją, a rzeczywistością. W spektaklu Ibsen: Ghosts Markus&Markus za pomocą technik dokumentalnych, filmów, zdjęć, listów, nagrań przywołują na scenie historię poznanej przez nich w 2014 roku 81-letniej Margot – ciepłej, otwartej, energicznej staruszki, która zdecydowała, że umrze na własnych warunkach. Grupa towarzyszyła bohaterce podczas jej ostatnich dni, kiedy zamykała ważne dla niej sprawy, żegnała się z bliskimi i kiedy wyruszyła w ostatnią podróż do Szwajcarii... Spektakl jest autorską opowieścią nawiązującą do sztuki Ibsena Duchy, której główny bohater, Osvald, prosi matkę, aby pomogła mu umrzeć.
EDUNEWS.PL: FAKTY I MITY O ZMIANACH W SZKOLE
Na co dzień pracuję w szkole… i nic by w tym nie było dziwnego, gdyby nie fakt, że potrafię i wiem, jak przeprowadzić ją przez różne zmiany… Zmiany, które kończą się sukcesem… Spytacie o to, jaka i gdzie jest ta szkoła? Publiczna i w Polsce … czyli nasza. Szkoła Podstawowa w Radowie Małym
Centrum Sztuki Współczesnej: Forensic Architecture: Centrum Natury Współczesnej, do 22.09.19, W-wa.
Centrum Natury Współczesnej, przygotowane dla U–jazdowskiego przez kolektyw śledczy Forensic Architecture, przedstawia dwa studia przypadku zjawiska świadomego, przeprowadzonego z premedytacją ekobójstwa, użytego jako jeden ze środków współcześnie prowadzonych wojen.
EDUNEWS.PL: TAKI MAŁY JEDNOSTKOWY APEL DO SPOŁECZEŃSTWA
Wybrałam podczas studiów karierę naukową, ale okazało się, że najbardziej chciałam być nauczycielką. Jednak presja społeczna (szkoła – to już naprawdę do niczego się nie nadajesz?) spowodowała, że 12 lat przepracowałam jako pracownik naukowy uczelni. Dopiero potem świadomie wybrałam pracę w szkole. Okazało się, że nie jest na pewno łatwiej, choć sensowniej. Dlaczego sensowniej? Gdyż studenci sami mogą opanować wymaganą wiedzę, bo są dorośli, a dziecku potrzebny jest do rozwoju nauczyciel. Z tych samych powodów jest trudniej w szkole, gdyż dorosły częściej bywa dojrzały, a dziecko dorasta i ma różne niestandardowe pomysły.
Goethe-Institut: OJCZYZNA W DOBIE GLOBALIZACJI (artykuł).
Przyspieszenie techniczne i zwiększone tempo życia powodują, że nasze relacje ze światem i miejscem zamieszkania stają się mniej stabilne, a pojęcie „ojczyzna“ dynamicznie się zmienia.
EDUNEWS.PL: ZANIM ZACZNIESZ ROBIĆ, CZYLI O PROJEKTOWANIU
Tak, jak kiedyś programowanie, tak teraz projektowanie, mogłabym odmieniać przez wszystkie przypadki i o każdym powiedzieć coś ciekawego. Bo projektowanie to jest coś, co robimy zanim - zanim zaczniemy budować, urządzać, pisać, malować, programować. Nie zawsze jest to proces uświadomiony, nie zawsze namacalny, ale zawsze obecny. Także w szkole
<<poprzednie 121 122 123 124 125 126 127 [128] 129 130 nastepne>>