korepetycje angielski korepetycje niemiecki
Nie jesteś zalogowany.
Nie masz konta?
GOETHE-INSTITUT: FILM I WYKŁAD FILM EKSPERYMENTALNY W REPUBLICE WEIMARSKIEJ, 22.11.19, Warszawa.
Przemysław Strożek – adiunkt w Instytucie Sztuki PAN, badacz włoskiego futuryzmu, polskiej i niemieckiej awangardy, podstaw globalnego modernizmu i sztuki współczesnej. Stypendysta Fulbrighta na University of Georgia (Athens, GA), Israel Academy of Sciences (Tel Aviv) i Accademia dei Lincei (Rzym). Współpracownik Archiv der Avantgarden w Dreźnie (Staatliche Kunstsammlungen Dresden). Jest autorem kilkudziesięciu artykułów naukowych, pierwszej monografii o recepcji włoskiego futuryzmu w Polsce: Marinetti i futuryzm w Polsce (1909-1939), Obecność — kontakty wydarzenia (2012), a także książki o niemieckim dadaizmie: Nic, to znaczy wszystko. Interpretacje niemieckiego dada (2016).
EDUNEWS.PL: DYREKTOR PO WĘŻSZEJ STRONIE LEJKA
...czyli o sercu z kamienia i bezduszności z rozsądku. Ledwo co zaczął się rok szkolny, a już internet puchnie od barwnych opisów relacji rodziców ze szkołami ich dzieci. I nie są to sielankowe obrazy
Goethe-Institut: PREZENTACJA ZESZYTU 8-9 „ODERÜBERSETZEN“ KARL DEDECIUS WE WSPOMNIENIACH..20.11.19.
Każdy zeszyt „OderÜbersetzen. Polsko-niemiecki rocznik translatorski – Archiwum Karla Dedeciusa” zawiera teksty dotyczące tłumaczenia jako sztuki językowej, jako sposobu na życie, i obiektu badawczego. Są to tłumaczenia, analizy tłumaczeń, portrety tłumaczy i tłumaczek, wywiady z nimi, próby tłumaczeń z warsztatów, translatorskie pojęcia fachowe i bibliografia tłumaczonych tekstów
EDUNEWS.PL: JAK UCZYĆ KOMPETENCJI PRZYSZŁOŚCI TKWIĄC W TERAŹNIEJSZOŚCI
O kompetencjach przyszłości w kontekście edukacji szkolnej napisano i mówiono już wiele. Co jakiś czas pojawiają się nowe opracowania eksperckie i nowe propozycje. Nauczyciele na pewno o niektórych słyszeli, choćby tym opracowanym przez instytucje europejskie (kompetencje kluczowe). Pytanie, czy na pewno ucząc młodych ludzi staramy się patrzeć w przyszłość...
GOETHE-INSTITUT: „OD CALIGARIEGO DO...“ A(R/K)TYWIZM 14.11.19, Warszawa.
Współczesny antyfaszyszyzm stawia nas przed pytaniami - przeciw czemu walczymy oraz jakiego aktywizmu potrzebujemy? Z tymi zagadnieniami od wielu lat mierzą się antyfaszystowskie aktywistki i aktywiści, którzy podczas debaty zaprezentują swoją perspektywę, opowiedzą o wypracowywanych sposobach oporu oraz o konsekwencjach, które ponoszą angażując się w zmagania ze skrajną prawicą.
KINO LUNA: ROK PRZEŁOMU. 1989 W KINIE EUROPEJSKIM, 13-17.11.19, Warszawa.
Rok 1989 stanowi przełom we współczesnej historii Europy, a nawet świata. Okrągły stół w Polsce, wypuszczenie kilkudziesięciu tysięcy wschodnioniemieckich uchodźców z Węgier na Zachód, upadek muru berlińskiego w Niemczech, otwarcie granic w Czechosłowacji, zmierzch Związku Radzieckiego to wydarzenia, które wyznaczyły początek nowej epoki. A jednak przełom nie wszędzie wyglądał tak samo. Podczas gdy jedne kraje znikały z mapy Europy, inne ponownie się odradzały. Po raz pierwszy w dziejach kontynentu tak wielka zmiana odbyła się przeważnie pokojowo.
Multikino i British Council: DEPECHE MODE: SPIRITS IN THE FOREST, 21.11.19, kina w całej Polsce.
Za reżyserię filmu odpowiada Anton Corbijn, który od lat współpracuje z zespołem (Był odpowiedzialny między innymi za "Live in Berlin", teledysku do "Behind the Wheel", "Personal Jesus" i "A Question of Time"). W filmie zobaczymy nagrania z koncertów w Berlinie, które odbyły się w lipcu 2018 roku. Oprócz koncertu poznamy również wyjątkowych fanów Depeche Mode z różnych zakątków świata, którzy opowiedzą w filmie, jak ich życie zmieniło się dzięki muzyce Depeche Mode.
Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku:Konferencja Anty-pomnik nietradycyjne formy upamiętniania,14-16.11
Konferencja jest kontynuacją cyklu zatytułowanego „Rzeźba dzisiaj” rozpoczętego w 2016 roku. Do tej pory odbyły się 3 edycje poświęcone kolejno: pojęciu rzeźby współczesnej, rzeźbie w przestrzeni publicznej, sztuce w krajobrazie i parkom rzeźby. Kolejną konferencję postanowiliśmy poświęcić pomnikom i anty-pomnikom. Kuratorkami konferencji są Eulalia Domanowska, dyrektor Centrum Rzeźby Polskiej i Marta Smolińska, profesor Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu, współtworzące program orońskich konferencji od pierwszej edycji cyklu „Rzeźba dzisiaj”.
<<poprzednie 101 102 103 104 105 106 107 [108] 109 110 nastepne>>