korepetycje angielski korepetycje niemiecki
Nie jesteś zalogowany.
Nie masz konta?

PASE: Szkolenie, Kapelusze Lektora VIII. Olsztyn, 18 stycznia 2015
Efektywnie i efektownie
Kapelusze Lektora

Warsztaty metodyczno psychologiczne dla lektorów i nauczycieli języków obcych


Olsztyn, 18 stycznia 2015

Miejsce szkolenia:

szczegóły wkrótce

Wczesna rejestracja obowiązuje do 8 stycznia.


PROGRAM

9:30 | REJESTRACJA UCZESTNIKÓW

10:00 | EFEKTYWNIE, Z PRZYTUPEM, W ZGODZIE Z SOBĄ, W ZGODZIE Z MÓZGIEM
Czesław Kiński, Jacek Łagun

Warsztat skierowany jest do wszystkich nauczycieli, którzy zastanawiają się nad skutecznością swoich lekcji oraz wpływem stosowanych metod na motywację i pamięć uczniów (zarówno tym pozytywnym jak i tym blokującym).
W świetle współczesnych badań nad działaniem mózgu w procesie uczenia się warto przemyśleć na poważnie (i bardzo autorefleksyjnie), czy lekcje, które oferujemy naszym uczniom wystarczająco dopasowują się do potrzeb, jakie ci uczniowie mają. Jaka struktura lekcji byłaby najbardziej efektywna? Jakie metody angażowałyby większą część uczniów w trakcie 45 minut? Jakie aktywności i typy ćwiczeń gwarantowałyby wystarczająco głębokie przetworzenie nowych wiadomości? I czy każdy przedmiot daje takie możliwości?
W trakcie bardzo praktycznych 90 minut odpowiemy sobie na te i wiele innych pytań. Będzie o zmysłach, powtórkach, personalizacji, talentach, spełnianiu potrzeb i niezapominaniu o sobie. A na koniec odpowiemy sobie na pytanie, dlaczego jedynie ktoś genialny mógł wymyślić pisanie ściąg.

11:50 | PAMIĘĆ = OBRAZ + AKCJA. JAK UELASTYCZNIĆ I ZINDYWIDUALIZOWAĆ TECHNIKI WSPOMAGAJĄCE PAMIĘĆ, BY PRZYSPIESZYĆ PRACĘ TOBIE I NAUKĘ TWOIM UCZNIOM.
Edyta Madej

Nam i naszym uczniom bezustannie towarzyszy zalew informacji. Ciągle bombardują nas dane, fakty, rzeczy do zrobienia, do przechowania w pamięci. Epoka informacji narzuciła nam konieczność bycia szybkim i elastycznym w reagowaniu na ów zmasowany atak.
Czy natłok informacji można zatrzymać? Nie.
Czy można efektywnie selekcjonować i zapamiętywać? TAK!
Na warsztacie poznamy metody wyzwalania potencjału, który uruchamia zasoby skutecznego zapamiętywania, przeanalizujemy składowe wpływające na lepsze zapamiętywanie , praktycznie doświadczymy co zrobić, by skrócić i przyspieszyć to co możliwe w procesie zapamiętywania i tym samym znaleźć czas na to, co trzeba lepiej zrozumieć. Zastanowimy się jak pogodzić tradycyjne formy uczenia z mechanizmami usprawniającymi naukę, a także jak można skorzystać z zasobów odkryć neurobiologii i rozwiązań nowych technologii.

13:40 | "NIECH JA CIĘ TYLKO OCENIĘ!" CZYLI O TYM , CO ZROBIĆ W TRAKCIE EFEKTYWNEJ LEKCJI JĘZYKA OBCEGO Z JEDNYM Z NAJBARDZIEJ DYSKUSYJNYCH OBSZARÓW PRACY NAUCZYCIELA - OCENIANIEM
Czesław Kiński, Jacek Łagun

Ocenianie pracy i osiągnięć uczniów w każdym wieku należy do najdrażliwszych problemów szkolnych. Wystawiając ocenę za pracę ucznia ocieramy się bowiem w różnym stopniu o sferę emocji, motywacji, intelektu… Czym jest a czym nie powinna być ocena postępów?
Zapraszamy na praktyczno-refleksyjne 90 minut, w trakcie których dotkniemy obszarów, które na pierwszy rzut oka niewiele z klasycznym ocenianiem mają wspólnego: nagród i kar, hormonów sterujących naszym szczęściem i naszym stresem, pochwał służących budowaniu relacji. Wspólnie zbudujemy dekalog oceniania a na końcu wytłumaczymy, co miał na myśli Manfred Spitzer pisząc, że techniki motywowania uczniów przypominają wmawianie komuś, że jest głodny.

15:10 | ZAKOŃCZENIE, LOSOWANIE NAGRÓD, ROZDANIE CERTYFIKATÓW

FORMULARZ REJESTRACJI:

http://www.pase.pl/index.php/pl/dziaalno-pase/konferencje-i-szko lenia?task=pokazSzkolenie&id=311