Goethe-Institut w Warszawie: Daniel Kötter: „Neues Theater“ wystawa, 7-26.05.13.
Daniel Kötter,(ur. 1975) mieszka i pracuje w Berlinie. W latach 2008–2011 tworzy trylogię Arbeit und Freizeit będącą głosem w dyskusji na temat znaczenia pracy w praktykach artystycznych. Stworzone we współpracy z kompozytorem Hannesem Seidlem spektakle muzyczo-teatralne pokazywane były na międzynarodowych festiwalach – m.in. w Wenecji i Madrycie. W 2010 roku rozpoczyna nową serię prac – instalacji, prac filmowych, dyskursywnych – na temat urbanistycznych i socjopolitycznych uwarunkowań performatywności – staats-theater, realizowane m.in. w Teheranie, Lagos i Berlinie.
EDUNEWS.PL: O DWUJĘZYCZNOŚCI W SZKOLE
"Bez znajomości języków obcych człowiek czuje się gorzej niż bez paszportu” – napisał Antoni Czechow. Trudno nie przyznać racji rosyjskiemu pisarzowi, zwłaszcza, że obecnie do wielu krajów możemy wybrać się nawet bez paszportu. Jednak bez znajomości języka obcego funkcjonowanie we współczesnym świecie jest dość trudne
Goethe-Institut w Warszawie: Kamera-teatr. Eksperymentalne filmy dokumentalne Daniela Köttera, 08.05
Daniel Kötter,(ur. 1975) mieszka i pracuje w Berlinie. W latach 2008–2011 tworzy trylogię Arbeit und Freizeit będącą głosem w dyskusji na temat znaczenia pracy w praktykach artystycznych. Stworzone we współpracy z kompozytorem Hannesem Seidlem spektakle muzyczo-teatralne pokazywane były na międzynarodowych festiwalach – m.in. w Wenecji i Madrycie. W 2010 roku rozpoczyna nową serię prac – instalacji, prac filmowych, dyskursywnych – na temat urbanistycznych i socjopolitycznych uwarunkowań performatywności – staats-theater, realizowane m.in. w Teheranie, Lagos i Berlinie.
Goethe Institut: Słowa pochodzenia niemieckiego w języku polskim Cykl filmów animowanych
Wihajster to absolutny hit wśród zapożyczeń z niemieckiego. Trudno sobie wyobrazić bardziej wyrazisty przejaw kreatywności w języku. Obejrzyjcie kolejny odcinek naszego cyklu.
EDUNEWS.PL: NOWY PORTAL DLA EUROPEJSKICH NAUCZYCIELI
Od 2 kwietnia możemy korzystać z polskiej wersji nowego portalu edukacyjnego finansowanego przez Komisję Europejską. ConsumerClassroom.eu jest serwisem społecznościowym adresowanym do nauczycieli z krajów członkowskich Unii Europejskiej, w którym znajdziemy ciekaw i interaktywne wysokiej jakości zasoby służące edukacji konsumenckiej uczniów w wieku 12-18 lat
DELFORT: Lernen durch Lehren; Uczenie się poprzez nauczanie, 05.06.13, Olsztyn.
Seminarium skierowane jest do nauczycieli, którzy pragną wzbogacić swoje lekcje o ciekawe i różnorodne ćwiczenia wymowy. Celem zajęć jest uwrażliwienie uczestników na zmienione role nauczyciela i ucznia, zapoznanie ich z typami ćwiczeń, technikami pracy, a także zdaniami, aby uzyskać doskonały efekt pedagogiczny.
Macmillan Young Learners Congress, 18.05.13. Warszawa.
Zapraszamy na wyjątkowe wydarzenie w branży ELT – superintensywne konferencje metodyczne w Warszawie i Krakowie z udziałem uznanych autorytetów metodyki i pedagogiki nauczania dzieci w klasach I–III. Podczas czterech praktycznych sesji szkoleniowych dowiedzą się Państwo, jak rozwijać kreatywność dzieci dzięki zastosowaniu historyjek i elementów dramy, jak mądrze chwalić i przekazywać informację zwrotną oraz jak utrzymać dyscyplinę w klasie i przeciwdziałać trudnym zachowaniom uczniów. Intensywne, 90-minutowe sesje poprowadzą doświadczone trenerki oraz autorki licznych publikacji metodycznych i naukowych: Carol Read i dr Wanda Baranowska.
EDUNEWS.PL: ZARZĄDZANIE AWATAROWĄ KLASĄ
Najtrudniejszym zadaniem nauczyciela jest ocenianie uczniów. Wymaga refleksyjnego podejścia, ogromnego wyczucia, czytelnych kryteriów. W klasach młodszych opisowemu ocenianiu podlegają osiągnięcia uczniów oraz zachowanie. Dokonuje się takich opisów zwykle na zebranie z rodzicami, na semestr, na koniec roku szkolnego jako opis na szkolnym świadectwie. Trzeba się do tego zadania dobrze przygotować, robić systematycznie notatki, a to zabiera oczywiście sporo czasu
|