PASE: Szkolenie, Kapelusze Lektora VIII. Warszawa, 25 października 2014
Warsztat skierowany jest do wszystkich nauczycieli, którzy zastanawiają się nad skutecznością swoich lekcji oraz wpływem stosowanych metod na motywację i pamięć uczniów (zarówno tym pozytywnym jak i tym blokującym).
W świetle współczesnych badań nad działaniem mózgu w procesie uczenia się warto przemyśleć na poważnie (i bardzo autorefleksyjnie), czy lekcje, które oferujemy naszym uczniom wystarczająco dopasowują się do potrzeb, jakie ci uczniowie mają. Jaka struktura lekcji byłaby najbardziej efektywna? Jakie metody angażowałyby większą część uczniów w trakcie 45 minut? Jakie aktywności i typy ćwiczeń gwarantowałyby wystarczająco głębokie przetworzenie nowych wiadomości? I czy każdy przedmiot daje takie możliwości?
Goethe-Institut: Panie Gropiusie, jak żyć (w mieście)? – Kiedy architektura osiąga pełnię?
Czy architekt może zmienić ustrój polityczny? Czy powinien badać zjawisko szczęścia? Czy może zarazić kogoś chorobą apatii zmysłów? Według Waltera Gropiusa, założyciela szkoły Bauhausu, architektura to dużo więcej niż praca nad deską kreślarską. Kiedy osiąga ona pełnię?
NaukaBezGranic: Multicultural Britain, warsztat. 21.10.14, Katowice.
Britain like many countries in Europe has a rich history of multiculturalism partly growing from the ashes of its once fading empire which has now ceased to be.
But what has grown from those ashes is a country rich in variety for anybody visiting or living there, from the allure of the Asian restaurants to the stardom of its sportsman and athletes of African descent and many more examples to be seen.
ORE: Szkolenie DELFORT: Z gramatyką za pan brat. Jak uczyć gramatyki...25.10.14, Chojnice.
Cele warsztatów:
Opracowanie ćwiczeń i metod umożliwiających nauczanie gramatyki języka niemieckiego w sposób praktyczny i skuteczny.
Wymiana doświadczeń
EDUNEWS.PL: JESZCZE NIGDY W EDUKACJI TAK WIELU...
Zaniepokojony mitami upowszechnianymi na temat rzekomej szkodliwości tabletów w edukacji małych dzieci postanowiłem napisać coś w temacie edukacji mobilnej. A skłoniło mnie do tego pewne stwierdzenie znalezione w sieci: „Nie ma praktycznie żadnych danych, określających wpływ takich technologii na dzieci“, autorstwa Dimitri Christakisa, szefa Centrum Zdrowia, Zachowań i Rozwoju Dziecka przy Szpitalu dla Dzieci w Seattle (2013)*
Znani aktorzy opowiadają o Żydach polskich. Lekcja na żywo w każdej szkole, 23.10.14
Maria Seweryn, Maciej Orłoś oraz bracia Tkacz oprowadzą uczniów i nauczycieli po wystawie stałej Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN podczas nowoczesnej lekcji historii, która odbędzie się 23 października 2014. Szkoły będą mogły wziąć w niej udział przez internet lub dzięki transmisji telewizyjnej. Nauczyciele mogą przygotować uczniów do lekcji dzięki udostępnionym na stronie projektu materiałom dydaktycznym.
PASE: Czym się kierować wybierając szkołę językową dla dziecka?
Początek września to nowe wyzwania nie tylko dla dzieci, ale również ich rodziców, chcących zadbać, by pierwsze lata szkolnej nauki stały się początkiem fascynującej przygody. Wielu rodziców decyduje się zapisać je na szereg dodatkowych zajęć, w tym na kursy językowe. Warto dobrze zastanowić się nad wyborem odpowiedniej szkoły - to szczególnie ważny moment, ponieważ decyzje podjęte na początku edukacyjnej ścieżki będą rzutowały na cały jej przebieg.
Pearson: Warsztaty dla nauczycieli języka niemieckiego, 22.10.14, Katowice.
1 września roku szkolnego 2014/2015 nauczyciele rozpoczną proces wdrażania zmian wynikających z nowelizacji Ustawy o systemie oświaty oraz Rozporządzenia MEN w sprawie dopuszczania do użytku szkolnego podręczników oraz zmian w podstawie programowej. Aby bezkolizyjnie poruszać się w nowej rzeczywistości potrzebna jest wiedza, jakie działania ze strony nauczyciela m.in. wyboru i stosowania materiałów są dozwolone, a jakie zostały ograniczone.
|