|
EDUNEWS.PL: WIEM, ŻE NIC NIE WIEM (DZIŚ)
Jest takie powiedzenie amerykańskie, że ekspert to ktoś, kto jest skądś albo z innego miasta (someone from out of town). My mówimy czasem, że „z innej planety“. Przychodzi (nieraz bez zaproszenia), dużo mówi, dużo gestykuluje, przerywa innym, na wszystko ma receptę, wie lepiej, poucza... Znamy to zjawisko z polityki, ale wydaje mi się, że i w szkole / edukacji znalazłoby się wielu takich ekspertów. Przy dzisiejszym tempie przyrostu informacji i wiedzy bezpieczniej jest czasem przyznać: nie wiem, muszę sprawdzić...
Do czytania o Włoszech - "La Rivista" i nowy numer "Dekady"
ozytywne relacje łączą nas też z czasopismem kulturalnym "Nowa Dekada Krakowska". Jego najnowszy numer poświęcony jest Italii! Czy Włosi mówią po włosku? O języku i literaturze we Włoszech pisze R. Sosnowski. J. Dygul rozważa powody (nie)obecności włoskich dramaturgów na scenach polskich. O Igorze Mitoraju i Piazza Dei Miracoli opowiada J. Miziołek. A.Osmólska-Mętrak analizuje temat imigracji w filmie włoskim. To oczywiście nie wszystko...
PASE: Szkolenie, Kapelusze Lektora VIII. Zielona Góra, 7 grudnia 2014
Warsztat skierowany jest do wszystkich nauczycieli, którzy zastanawiają się nad skutecznością swoich lekcji oraz wpływem stosowanych metod na motywację i pamięć uczniów (zarówno tym pozytywnym jak i tym blokującym).
W świetle współczesnych badań nad działaniem mózgu w procesie uczenia się warto przemyśleć na poważnie (i bardzo autorefleksyjnie), czy lekcje, które oferujemy naszym uczniom wystarczająco dopasowują się do potrzeb, jakie ci uczniowie mają. Jaka struktura lekcji byłaby najbardziej efektywna? Jakie metody angażowałyby większą część uczniów w trakcie 45 minut? Jakie aktywności i typy ćwiczeń gwarantowałyby wystarczająco głębokie przetworzenie nowych wiadomości? I czy każdy przedmiot daje takie możliwości?
PSNJN Warszawa: Warsztaty i spotkanie adwentowe, 13.12.14.
Serdecznie zapraszamy Państwa na warsztaty i spotkanie adwentowe, które odbędzie się 13 grudnia 2014 r
o godz. 9,15 w Gimnazjum nr 32 ul. Otwocka 3 ( dojazd do pętli Bazylika tram. 7 i 13 ).
NaukaBezGranic: Christmas Ceili and Songs, 11.12.14, Warszawa
The Christmas Ceilí and Songs workshop will compose of students taking part in a traditional Irish Ceilí Dance, taking regular breaks for singing Christmas Carol Songs in a fun and interactive Karaoke style. Facilitated by Richie Mullaney, who will ensure students will engage themselves and participate for the full duration of the event.
EDUNEWS.PL: ZŁA POGODA, NIE PRZESZKODA
Zbliżają się nieuchronnie słotne dni. Zwykle oznacza to, że uczniowie będą siedzieć zamknięci w budynkach szkolnych, żeby im byle deszcz lub mróz nie zaszkodził. Bo jakże to dzieci wypędzać ze szkoły gdy zimno, mokro i nieprzyjemnie. A bo jeszcze Sanepid się przyczepi albo rodzice... Dobra wymówka. Jakże odmiennie postępują szkoły, które funkcjonują w znacznie trudniejszych warunkach pogodowych niż w Polsce
NaukaBezGranic: Ms Jane Austen, warsztat, 10.12.14, Katowice.
„Woman can’t and should not be writers, especially of the well-bred classes” is what 200 years ago, when Pride and Prejudice was published, many a person would have said, men and women. But one woman made sure it didn’t stay like that. Jane Austen tragically died at the age of 41. On her tombstone in Winchester cathedral lays an epitaph praising her fine character and humour, however, nothing of her profession is mentioned.
PASE: Szkolenie, Kapelusze Lektora VIII. Gorzów Wielkopolski, 6 grudnia 2014
Warsztat skierowany jest do wszystkich nauczycieli, którzy zastanawiają się nad skutecznością swoich lekcji oraz wpływem stosowanych metod na motywację i pamięć uczniów (zarówno tym pozytywnym jak i tym blokującym).
W świetle współczesnych badań nad działaniem mózgu w procesie uczenia się warto przemyśleć na poważnie (i bardzo autorefleksyjnie), czy lekcje, które oferujemy naszym uczniom wystarczająco dopasowują się do potrzeb, jakie ci uczniowie mają. Jaka struktura lekcji byłaby najbardziej efektywna? Jakie metody angażowałyby większą część uczniów w trakcie 45 minut? Jakie aktywności i typy ćwiczeń gwarantowałyby wystarczająco głębokie przetworzenie nowych wiadomości? I czy każdy przedmiot daje takie możliwości?
|