|
EDUNEWS.PL: WSZYSTKO ZALEŻY OD NAUCZYCIELA
Można systemowo wprowadzać (narzucać) różne reformy edukacji w Polsce, ale ostatecznie wszystko zależy nie od rządzącego ministra, lecz od nauczyciela. Tego konkretnego nauczyciela, który wchodzi do klasy i staje przed uczniami. I uczy. Tego, jak uczy, nie zmieni ani krzykliwy minister edukacji, ani pseudoeksperci, którym się wydaje, że wszystko wiedzą, ani kurator, który ma ochotę wszystko kontrolować, ani nawet dyrektor szkoły ślepo posłuszny władzy oświatowej...
Language Consulting Studio: Warsztaty TALKING DENTISTRY STAFF dla branży stomatologicznej,07.05.W-wa
Serdecznie zapraszamy na warsztaty TALKING DENTISTRY STAFF dla branży stomatologicznej
Personnel Training Institute: Akademia Zarządzania Edukacją dla Metodyka 2 edycja, 06-07.05.17, W-wa
3 zjazd Akademii Zarządzania Edukacją dla Metodyka 2 edycja
NaukaBezGranic: English, but Which English? Street English; Weird Britain..28.04.17, K-ce.
Nick Clowes hails from the deep, dark midlands of England but now finds himself in deeper, darker Katowice. Having spent time teaching English in South Korea, Thailand, Spain and England, he now spends his time studying the Polish, their culture and customs (as well as occasionally teaching). Nick, having a passion for all things weird, wonderful and generally interesting is always looking to share his findings with eager students.
EDUNEWS.PL: KOMU PRZESZKADZA NADMIAR DOMOWYCH PRAC
Nadmiar czegoś, jak i niedobór, chyba nie są pożądane. Zbyt wiele prac domowych zadawanych dzieciom przez nauczycieli do domu narusza ich prawo do wypoczynku i zabawy oraz stanowi ingerencję szkoły w życie prywatne rodzin - twierdzi Marek Michalak, Rzecznik Praw Dziecka. Co zrobić z nadmiarem domowych prac uczniów?
NaukaBezGranic: Traditional Ireland, Ireland Through Film, Ireland: Fight for Freedom..28.04.17,W-wa
Richard Mullaney is our very charismatic Irishman, who has been working with Learning Without Borders since 2008. After finishing college, studying Youth & Community Work, he started working full-time with Learning Without Borders providing a range of different talks and workshops whilst also performing in the Wild About Oscar play. Each summer he has worked for a variety of summer schools in both Scotland and England as part of the Activities team management. This has included running Ceilí dances, Discos, as well as excursions to various cities. In Ireland he also worked as a restaurant manager in one of Dublin’s busiest bars, House Dublin. However, he is now back performing in Poland, Italy and Estonia.
Personnel Training Institute: 3 zjazd Akademii Sprzedaży w Szkole Językowej, 04-05.05.17, Warszawa.
Korzyści ze szkolenia:
Rozpoznanie organizacyjnych ograniczeń dla asertywności w swojej szkole i istniejących mocnych stron.
Określenie sposobów kształtowania postaw asertywnych i stosowania asertywnych zachowań wśród pracowników szkoły językowej.
Poznanie korzyści postawy asertywnej w zarządzaniu personelem.
Rozpoznawanie i obrona przed naciskiem, manipulacją i uległością w środowisku pracy.
NaukaBezGranic: MAD SCIENCE SHOW i Drama Workshop, 27.04.17, Kraków.
The year is 2036. In a world powered by machines, human-kind has found itself redundant. The galaxy is theirs to explore and yet they spend the endless days motionless, hypnotised by the cheap entertainment that streams endlessly before their eyes. The ruler of earth is a soulless despot hell bent on crushing any attempt at rebellion. Hoping to change the path of history itself, two men have created a machine that will take them back to the exact time and place where it all went wrong: Ontario, Canada, 1994.
Unfortunately, all has not gone according to plan and now the two scientists, Professor Bungle Chumbley and his faithful (if slightly... challenged) assistant, Mungo, need your help to complete their mission and change the future of mankind. With a damaged time-machine and little in the way of supplies, they must rebuild the key components using only what they can find in the local supermarket.
First, they need to perform an experiment on the local population to make sure they are intelligent enough to help. They will then need to generate electricity using antique technology, somehow replace the stolen engines and finally create a vortex big enough to rip a hole in the fabric of space-time itself. The mission is not without dangers, so they will also need a laser cannon powerful enough to pop even the strongest of balloons!
The fate of humanity is yours to decide; do you have what it takes to help our heroes and become one of the saviours of mankind?
|