GOETHE-INSTITUT: WERNER SCHROETER – PIERWSZY PRZEGLĄD TWÓRCZOŚCI W POLSCE 07-11.11.17, Gdańsk.
Schroeter, reżyser filmowy i teatralny, gdy zmarł w 2010 roku w wieku 65 lat należał niewątpliwie do najważniejszych twórców niemieckiego kina. Zafascynowany operą i koncepcją performansu początkowo kręcił filmy pozbawione narracji, by później przejść do narracji fragmentarycznej, eksplorującej tematy miłości i śmierci oraz ich niebezpiecznych powiązań. Był wielbicielem śpiewaczki operowej Marii Callas, a teatr inspirował go. W 1980 roku jego film „Palermo czy Wolfsburg” otrzymał Złotego Niedźwiedzia na Berlinale, co przyniosło twórcy światową sławę. Pracował z wybitnymi aktorkami: Isabelle Huppert, Bulle Ogier czy Magdaleną Montezumą. W roku 2008 artysta otrzymał Złotego Lwa za całokształt twórczości na Festiwalu Filmowym w Wenecji. Piękno ujęć filmowych Schroetera zachwyca do dziś.
EDUNEWS.PL: FIŃSKI SPOSÓB EDUKACJI
Co się stanie z efektami nauczania, jeśli zmniejszymy liczbę lekcji dla uczniów, nie będziemy zadawać im prac domowych, zrezygnujemy z odpytywania, zlikwidujemy zatwierdzane przez ministerstwo podręczniki, klasówki będziemy robić rzadko, z równą powagą traktować uczenie matematyki, jak budowę karmników dla ptaków, a nauczycieli uwolnimy od wszelakich kontroli, konieczności prowadzenia dzienników i pozwolimy im samym decydować w dużym stopniu, jak i czego uczyć?
GOETHE-INSTITUT: O ESTETYCE GŁOSU I PREZENTERACH RADIOWYCH „GŁOS Z RADIA“, 03.11.17, W-wa
Jakich głosów lubimy słuchać? Jakie style mówienia nam się podobają? Czy istnieją różnice i podobieństwa w preferencjach niemieckich i polskich słuchaczy?
Instytut Austriacki Kraków: Warsztaty dla dzieci związane ze świętym Marcinem, 10.11.17
Kochane Dzieci, zapraszamy Was ( wieku od 3 do 12 lat ) na warsztaty związane ze świętym Marcinem.
Wspólnie będziemy robić latarenki i uczyć się piosenek.. I to jeszcze nie wszystko- czeka na Was wiele niespodzianek!
EDUNEWS.PL: SZUKAJMY OKAZJI DO UCZENIA SIĘ
W każdym dziecku trzeba widzieć człowieka. Jego losy są w naszych rękach i powinniśmy pokazywać, że jest dla nas ważne. To przesłanie jest adresowane do wszystkich nauczycieli, którzy rozpoczęli obecny rok szkolny i w zasadzie bez względu na to, czy dotyczy to młodszych uczniów czy starszych. Zapraszamy na kolejny podkast w EduGadkach...
PTI: Social Media - narzędzia upraszczające pracę marketingu. Prowadzi: Wojciech Bizub, 08.11.17
Spersonalizowane webinary - co to oznacza?
Grupa do 25 osób
Przesyłasz pytania do specjalisty (będzie ankieta)
W trakcie webinara prowadzący uwzględni pytania bezpośrednio związane z tematem
Nie ma osób anonimowych w grupie
Poczucie bezpieczeństwa, pewność, że dostaniesz odpowiedź na swoje pytania
EDUNEWS.PL: NAUCZYCIELU, POZNAJ EDMODO
Nauczyciele raczej nieufnie podchodzą do mediów społecznościowych, uznając, że mogą one prowadzić do naruszenia ich prywatności, (zbytniego) odkrycia się przed rodzicami i uczniami, a może i przed koleżankami i kolegami ze szkoły. Zapewne są też i inne powody. Wielu z tych, którzy mają konto np. na Facebooku, ukrywa swą tożsamość pod różnymi nazwami i pseudonimami. Niewielu wykorzystuje potencjał edukacyjny mediów społecznościowych. A ten jest wprost proporcjonalny do potencjału edukacyjnego i kreatywnego społeczności, która łączy się w określonej grupie czy narzędziu online. Może zatem warto spróbować?
AKADEMIA VENA: DYSLEKSJA. DIAGNOZA.PRAKTYKA. NARZĘDZIA, 04.11.17, Warszawa.
Zapraszamy lektorów szkół językowych i publicznych na praktyczne warsztaty
|