EDUNEWS.PL: UCZENIE SIĘ - DZIESIĘĆ CIEKAWYCH OBSERWACJI 2017
Procesy edukacyjne zmieniają się pod wpływem różnych czynników społecznych czy technologicznych, pojawiają się coraz nowsze badania, które pozwalają na nowe spojrzenie na to, jak się uczymy (lub jak nauczamy). Australijski portal InformEd opublikował ciekawy artykuł podsumowujący wybrane obserwacje i odkrycia, które miały miejsce w 2017 roku, a które mogą pomóc nam lepiej rozumieć pracę ludzkiego mózgu
Goethe-Institut: NOWOŚCI W BIBLIOTECE. KSIĄŻKI, O KTÓRYCH SIĘ MÓWI
NOWOŚCI W BIBLIOTECE
KSIĄŻKI, O KTÓRYCH SIĘ MÓWI
Personnel Training Institute: 4 zjazd Akademii Trenera Talentów, 3-4.02.18, W-wa
PERSONNEL TRAINING INSTITUTE ZAPRASZA NA SZKOLENIE
MM Publications: Konferencje dla nauczycieli szkół językowych - Active teaching ..24.02.18, Szczecin
CLIL i PBL to najnowsze trendy w nauczaniu. Nadchodzące zmiany w Podstawie Programowej dla szkół średnich podkreślają wagę rozwoju kompetencji kluczowych na wszystkich przedmiotach, również na języku angielskim. Projekty, uczące m.in. kreatywnego, krytycznego i procesowego myślenia są najlepszym sposobem na stworzenie obywateli XXI wieku. Pracując na warsztatach w sposób praktyczny, postaramy się znaleźć odpowiedź na pytanie czy projekty to tylko nowa moda, czy prawdziwa potrzeba pedagogiczna?
EDUNEWS.PL: INFORMACJA ZWROTNA ORAZ RZETELNA OCENA UMIEJĘTNOŚCI: NIEROZŁĄCZNA I SKUTECZNA PARA
W swojej wpływowej książce “Visible Learning” Prof. John Hattie wskazuje „informację zwrotną” (ang. feedback) jako jedno z najskuteczniejszych narzędzi podnoszących jakość nauczania i uczenia się (zob. polskie wydanie „Widoczne uczenie się dla nauczycieli”). Analizy te potwierdza przegląd badań autorstwa Education Endowment Foundation (EEF) z Wielkiej Brytanii, stwierdzający, że istnieje silna pozytywna zależność między dawaniem informacji zwrotnej a wynikami uczniów. Badacze podkreślają, że efektywność informacji zwrotnej zależy od tego, w jaki sposób jest prowadzona, a przede wszystkim na czym jest oparta. Oceny opierające się o subiektywne opinie i wyrywkowe informacje, którym brak osadzenia w dobrze określonych celach nauczania nie powinny być podstawą głębszej komunikacji między uczniem i nauczycielem. Może to prowadzić do przekazywania błędnych lub powierzchownych informacji, które mogą nawet utrudnić uczenie się i nauczanie...
Personnel Training Institute: 2 zjazd Akademii Sprzedaży w Szkole Językowej, 3-4.02.18
Cele szkolenia:
Poznanie narzędzi służących marketingowi wewnętrznemu w szkole językowej, sprawdzenie ich skali, obszarów wykorzystania.
Poznanie dodatkowych możliwości promocji wewnętrznej, z której nie korzystamy.
EDUNEWS.PL: NAUCZYCIEL WIERZY W MOŻLIWOŚCI UCZNIÓW
Przeczytałam artykuł Bradleya Busha pt. „What every teacher should know about expectations”[1]. Do poruszonego przez autora tematu jestem absolutnie przekonana – wiara w każdego ucznia to podstawa dobrego nauczania. Ten pogląd jest też zgodny z piątą strategią oceniania kształtującego, która zakłada, że uczeń może być autorem własnego procesu uczenia się, czyli może być odpowiedzialny za swoją naukę. Tak może być tylko wtedy, gdy uczeń i nauczyciel wierzą, że tak może się stać...
ODN LANG: TKT CLIL PRIMARY COURSE, 17.02.2018, Warszawa.
Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli LANG
Warszawa (język angielski)
TKT CLIL PRIMARY COURSE
|