|
EDUNEWS.PL - SZKOŁY, KTÓRE UCZĄ CIEKAWIEJ I SKUTECZNIEJ (artykuł)
Czy szkoły mogą rozwijać umiejętność uczenia się, przedsiębiorczość i kreatywność u uczniów i uczennic? Czy potrafią uczyć młodych ludzi twórczego rozwiązywania problemów, myślenia analitycznego i krytycznego, odpowiedzialności i samodzielności? Centrum Edukacji Obywatelskiej od blisko 25 lat pomaga szkołom uczyć lepiej i skuteczniej przygotowywać młodzież do dorosłego życia. W nowym roku szkolnym uruchamia ponad 20 programów edukacyjnych, które rozwijają praktyczne umiejętności młodych ludzi, pożądane na rynku pracy.
Oxford University Press: Oxford Teachers’ Academy - szkolenia internetowe
Join a global community of teachers passionate about making a real difference in the classroom!
Oxford Teachers’ Academy are online, self-study professional development courses for English language teachers, developed by Oxford University Press. Completion of the courses is certified by Oxford University Department for Continuing Education.
Designed for self-study with elements of communication and sharing between participants, the courses can also be run by institutions as moderated, in-house professional development programmes.
Session aims and topics have been mapped onto the EAQUALS Framework of Language Teacher Training and Development.
At the end of the course, participants who have met the Evaluation Criteria for the course will receive a Certificate of Completion.
EDUNEWS.PL - CO UCZNIOWIE ZYSKUJĄ NA WSPÓLNYM PISANIU? (artykuł)
Tytuł tego wpisu zapowiada zastanowienie się, czy wspólne pisanie tekstów, może pomóc uczniom się uczyć. Ale sprawa ma szerszy zasięg, można zapytać, czy wspólne wykonywanie przez uczniów poleceń przynosi im korzyści. W ocenianiu kształtującym, które propagujemy w szkołach uczących się (program prowadzony przez CEO i PAFW) upowszechniamy strategie OK, w czwartej z nich jest o korzyściach dla uczenia się uczniów płynących z pracy zespołowej.
Tytuł tego wpisu zapowiada zastanowienie się, czy wspólne pisanie tekstów, może pomóc uczniom się uczyć. Ale sprawa ma szerszy zasięg, można zapytać, czy wspólne wykonywanie przez uczniów poleceń przynosi im korzyści. W ocenianiu kształtującym, które propagujemy w szkołach uczących się (program prowadzony przez CEO i PAFW) upowszechniamy strategie OK, w czwartej z nich jest o korzyściach dla uczenia się uczniów płynących z pracy zespołowej.
Wydawnictwo ELI & ET TOI: Prenumeraty czasopism językowych ELI - sezon 2018/2019
Mamy przyjemność poinformować, że z końcem września rusza nowy sezon subskrypcyjny czasopism ELI do nauki języków angielskiego, niemieckiego, francuskiego, hiszpańskiego, włoskiego, rosyjskiego i łaciny.
EDUNEWS.PL - SZKOŁA PO RODO (artykuł)
Wejście w życie w maju br. nowych przepisów dotyczących ochrony danych osobowych wywołało spore zamieszanie w szkołach i instytucjach edukacyjnych. Pojawiło się wiele pytań dotyczących dotychczasowej działalności. Na przykład: czy na szkolnej akademii można wyczytywać imiona i nazwiska uczniów? Czy nauczyciel może kontaktować się z rodzicami z prywatnego adresu e-mail? M in. te zagadnienia znalazły się w poradniku przygotowanym przez Urząd Ochrony Danych Osobowych we współpracy z resortem edukacji.
Macmillan: Lekcje kreatywnie nakręcone, 18.09.18, webinarium
Co powiesz na szkolną Noc Oskarów, podczas której uczniowie zaprezentują przygotowane przez siebie materiały wideo? Brzmi ciekawie? Chcesz zostać członkiem Akademii Filmowej nominującej zwycięzców? Zapraszam zatem na webinarium, podczas którego poznasz o wiele więcej przykładów wykorzystania autorskich materiałów wideo, dzięki którym zajęcia językowe mogą stać się bardziej atrakcyjne dla Ciebie i Twoich uczniów
EDUNEWS.PL - (NIE)OCZYWISTOŚCI (artykuł)
Jako nauczyciele mamy do spełnienia dwa ważne zadania. Pozostałe wynikają z ich istoty i są konsekwencją naszych codziennych wyborów, decyzji, przekonań i wyznawanych wartości. Te dwa zadania wyznaczają sposób naszego funkcjonowania w szkole. Decydują o wyborze metod i form pracy, narzędzi, planie rozwoju zawodowego, „duchu” dokumentów szkolnych, treściach programów wyrównawczych, profilaktycznych, oddziaływań wychowawczych, organizacji przestrzeni uczenia, ale też roli i funkcji cyfrowej technologii.
Authentic Teaching: Pierwsze lekcje na 6!
Na webinariach zaprezentujemy sprawdzone przepisy na pierwsze zajęcia: konkretne rozwiązania, gotowe ćwiczenia i konspekty lekcji, które pomogą uczniom zapoznać się, ustalić reguły współpracy i przetrwać czas bez podręczników.
|