EDUNEWS.PL - KONKURS ZA 2,47 ZŁ - O DOCENIANIU, NAGRODACH I KONKURSACH DLA NAUCZYCIELI (artykuł)
W pewnej nauczycielskiej grupie dyskusyjnej pojawiło się ostatnio kilka informacji o konkursach i plebiscytach dla nauczycieli (w tym akademickich). Reakcje środowiska były zróżnicowane. W jakieś szkole dyrektor się ucieszył i namawiał nauczyciela do udziału (argumentując to promocją samej szkoły), w innej zakazał udziału argumentując, że to nieetyczne, w kilku innych przypadkach sami nominowani zwracali się z prośbą by na nich nie głosować (płatnym esemesem) tylko jeśli ktoś ma takie życzenie by pieniądze przekazać na szczytny charytatywny cel (wskazując od razu przykładowy konkret). Jeszcze inni nauczyciele zachęcali do udziału w takich plebiscytach podkreślając, że jest to jakaś okazja na dostrzeżenie, uznanie, docenienie. Dyskusja trwa. Jak się w tym odnaleźć, jak reagować, gdy dotknie to bezpośrednio nas?
PTI: Ja, lider –aspekty psychologiczne, budowanie zespołu..., 15-16.01.19, Warszawa
Cele szkolenia:
Poznanie siebie jako lidera, obserwacja sposobu, w jaki organizujesz pracę innym.
Sprawdzenie, jak się komunikujesz w grupie pracowników, zapobieganie konfliktom w zespole.
Diagnoza Twoich słabych i mocnych stron jako lidera.
Zburzenie mitów i stereotypów nt. przywództwa.
Poświęcenie czasu sobie i własnej motywacji!
EDUNEWS.PL - HAWKING PO PROSTU (artykuł)
O otaczającym nas wszechświecie, dzięki postępowi nauki i technologii, wiemy coraz więcej. Ale im więcej wiemy, tym więcej pojawia się pytań.
NaukaBezGranic: Multicultural Britain; Teenage English; British Festivals and...10.12.18, Poznań.
Serdecznie zapraszamy na wydarzenia otwarte NaukiBezGranic w Katowicach, Krakowie, Warszawie, Łodzi, Rzeszowie, Szczecinie, Poznaniu i Wrocławiu.
Na Państwa zaproszenie chętnie dojedziemy też do Państwa szkoły, w dowolnym miejscu w Polsce.
EDUNEWS.PL - JAK I KIEDY PRZEKAZYWAĆ KRYTYCZNE UWAGI (artykuł)
Na postawie wytycznych do przekazywania pracownikom krytycznych zaleceń do ich pracy, opracowałam kilka rad o dawaniu uczniom krytycznych uwag o ich pracy przez nauczyciela.
MNODN: Wychowanie do odpowiedzialności – jak rozwiązywać trudne sytuacje..., 1.12.18, Kraków
Rozwój kompetencji nauczycieli, wychowawców, rodziców w zakresie rozwoju moralnego ucznia.
Nabycie i doskonalenie umiejętności: rozwiązywania konkretnych sytuacji niewłaściwych zachowań ucznia- interweniowania i prowadzenia rozmowy z dzieckiem; wykorzystywania trudnych sytuacji wychowawczych oraz korzystania z narzędzi wychowawczych w taki sposób, by służyły wychowaniu uczniów do odpowiedzialności;
współpracy nauczycieli i rodziców w wychowaniu dziecka- ustalenie „wspólnego frontu” wychowawczego i rozwiązywanie konfliktów wynikających z różnic w poglądach i wartościach;
EDUNEWS.PL - MIĘKKIE UMIEJĘTNOŚCI DLA ZMIENIAJĄCEGO SIĘ ŚWIATA (artykuł)
Są takie kraje na świecie, które rzeczywiście poważnie podchodzą do edukacji narodowej, odrywając debatę edukacyjną od bieżących celów politycznych. Nie, to nie o Polskę chodzi… Ministerstwo Edukacji Singapuru pracuje nad kompleksowym programem kształcenia, który ma zastąpić dotychczasowy system, oparty na porównywaniu ocen i wyników egzaminów. Planowane jest przeniesienie punktu odniesienia z osiągniętego wyniku egzaminu na kompetencje osobiste uzyskane w trakcie edukacji na danym etapie szkolnym.
GOETHE INSTITUT: WEEKEND Z POEZJĄ SPOKEN WORD W WARSZAWIE, 01.12.18
Stowarzyszenie Europejskich Instytutów Kultury Unii Europejskiej w Warszawie (EUNIC) zaprasza na 14 edycję festiwalu Spoke’n’word, w tym na międzynarodowe poetyckie show z artystkami i artystami z 11 krajów, w tym Jessy James Lafleur z Niemiec.
|