korepetycje angielski korepetycje niemiecki
Nie jesteś zalogowany.
Nie masz konta?

Goethe-Institut: Grafika informacyjna na temat rynku książki w Niemczech
Goethe-Institut: Grafika informacyjna na temat rynku książki w Niemczech

Stowarzyszenie Börsenverein opublikowało także w tym roku plakat z wizualizacją „planu komunikacyjnego“ rynku książki w roku 2012. Trasy na schemacie sieci połączeń to „czytelnicy“, „produkcja książek“, „obroty“ i „e-booki“.
Między innymi grafika ilustruje, ile nowości wydano w Niemczech w 2012 roku. Gdyby je ułożono jedną na drugiej, powstałaby wieża wysokości 2.400 m, ponad sześciokrotnie wyższa od berlińskiej wieży telewizyjnej (368 m).

Najwięcej licencji na niemieckie książki kupiono w Chinach (15,3%), Hiszpanii (7%), Czechach (6%), we Włoszech (5,7%) i w Polsce (5,4%). W 2011 roku Polska zajmowała trzecie miejsce, a do 2009 roku przez wiele lat pierwsze miejsce na świecie.
Nie zaskakuje fakt, iż najczęściej tłumaczono na niemiecki z angielskiego (67,6%), oraz z francuskiego (10,2%).

Na plakacie można też znaleźć odpowiedź na takie pytania jak:
Jaka jest przeciętna cena książki w Niemczech?
Jak kształtują się obroty w zależności od kanału dystrybucji?
Które grupy towarów zyskują, a które tracą?
W jakich miejscach występuje największe zagęszczenie księgarń, gdzie kupuje się najwięcej, a gdzie najmniej książek?
Jak rozwija się rynek e-booków?
Gdzie ludzie najchętniej czytają? – Okazuje się, że Niemcy najbardziej lubią czytać w fotelu lub na sofie, zaś na drugim miejscu jako ulubione miejsce lektury wymieniane jest łóżko.

http://www.goethe.de/ins/pl/lp/kul/dup/lit/mar/deu/pl11251278.ht m
język niemiecki