korepetycje angielski korepetycje niemiecki
Nie jesteś zalogowany.
Nie masz konta?

www.anglisci.pl o: English for Customer Care (BC Edukacja) - recenzja


Po zapoznaniu się z 'English for Customer Care' wydawnictwa BCEdu zaczęłam wierzyć, iż polskie wydania mogą być naprawdę dobre. Dobre pod względem merytorycznym i graficznym. Ta publikacja z dziedziny Business English może z powodzeniem konkurować z wydawnictwami zagranicznymi.

Książka jest przeznaczona dla wszystkich, którzy pracują przy bezpośredniej obsłudze klienta. Zawiera specyficzne słownictwo, zwroty i pozwala opanować techniki komunikacyjne przydatne w rozmowie z klientem. Zainteresowani znajda tutaj określenia i zwroty, a także przykładowe scenariusze rozmów.

Książka składa się z sześciu rozdziałów. Idąc za tendencjami, każdy ma bardzo podobny układ. Rozpoczyna się od First approach. Jest to zbiór krótkich ćwiczeń lub kwizu. Kolejnym elementem są dialogi, teksty, autentyczne dokumenty, jak również ćwiczenia leksykalne. Partner files, to następna seria zadań. Tym razem przykładowe rozmowy do przećwiczenia z partnerem. Uczący trafi w końcu na fragmenty, które mają za zadanie pogłębić fachową wiedzę – Outlook, jak również udzielić wskazówek – Customer focus extra. Wszystkie te elementy mają przyporządkowane elementy graficzne, które znajdują się na marginesie. Ułatwia to poruszanie się po książce i naukę.

Jedynym elementem utrwalenia jest w książce krzyżówka, która znajduje się na końcu. Jest też Answer key i A-Z word list.

Przeglądając książkę mam czasem wrażenie, że elementy graficzne są zbyt wielkie, odwracają naszą uwagę od zadań, zapychają wolne miejsca. Jednak całkiem nie potrzebnie. Zadania są bardzo różnorodne i nie pozwalają się nudzić. Rozwijają umiejętność mówienia i słuchania, dostarczają specjalistycznego słownictwa. Moim zadaniem zapychacze są tutaj niepotrzebne. Jeśli dodamy to tego jeszcze Vocabulary Assistant czy Useful language otrzymamy całkiem przyzwoity podręcznik, który można wykorzystać na zajęciach ze studentami kierunków ekonomicznych czy marketingowych, nawet uczniów szkół ponadgimnazjalnych na zajęciach języka angielskiego zawodowego.

Książka jest idealna dla uczniów, którzy osiągnęli poziom B2. Można ją wykorzystać jako uzupełnienie podręcznika lub samodzielny materiał. Jest odpowiedni na kursach, a także w samodzielnej nauce. Najważniejszym faktem nie tylko tej książki, ale całej serii jest to iż materiał został dostosowany do potrzeb polskiego użytkownika. I jeszcze jedno, niska cena sprawia, że książka jest dostępna dla wszystkich.

Gabriela Oberda




WYDAWNICTWO – BC Edukacja
TUTUŁ – English for Customer Care
AUTOR – Rosemary Richey
WYDANIE - II, 2008
ISBN - 978-83-61059-04-2
CENA - 35 zł


więcej:
http://www.anglisci.pl/nowosci-wydawnicze/
język angielski