korepetycje angielski korepetycje niemiecki
Nie jesteś zalogowany.
Nie masz konta?

www.angliści.pl: ćwiczenia z Flashcards - nadesłane na konkurs :)
Wszystkie poniższe ćwiczenia są stworzone przez naszych czytelników i brały udział w konkursie 'Flashcards' przeprowadzonego z wydawnictwem LangDom. Dziękujemy za udział i gratulujemy dobrych pomysłów.




Autor: Izabela Zima
Ćwiczenie 1 „Gdzie jest …?”

Poziom: podstawowy
Czas: do 5 min
Rodzaj interakcji: dwie grupy

Ćwiczenie można przeprowadzić w ramach „rozgrzewki”, po lekcji wprowadzającej słownictwo z kategorii „żywność i napoje”.
Nauczyciel dzieli uczniów na 2 drużyny i rozkłada karty dydaktyczne (flashcards) w różnych miejscach klasy obrazkami do dołu. Drużyny ustawiają się pod tablicą w dwóch szeregach po czym nauczyciel wywołuje nazwę wybranego produktu, a uczniowie szukają odpowiadającej mu karty. Znalazca umieszcza ją na tablicy, a jego drużyna otrzymuje punkt. Drużyna z większą ilością punktów wygrywa.

* Porozkładane przez nauczyciela karty, powinny przez cały czas być odwrócone obrazkami do dołu.




Autor: Izabela Zima
Ćwiczenie 2 „Co się zmieniło?”
Poziom: podstawowy
Czas: 5-7 min
Rodzaj interakcji: cała klasa

* Przed wykonaniem ćwiczenia dobrze jest powtórzyć przyimki: obok, pomiędzy, nad, pod, itp.

Flashcards umieszczone są na tablicy, uczniowie zapamiętują ich układ, po czym zamykają oczy, a nauczyciel przestawia karty. Uczniowie mają powiedzieć, co zmieniło miejsce.

Urozmaicenie ćwiczenia 2

a) Flashcards znajdują się na tablicy jak poprzednio, 1 uczeń wychodzi z klasy, inny uczeń przestawia karty, woła osobę stojącą za drzwiami i pyta, co się zmieniło.

b) Flashcards nie zmieniają miejsca, ale znikają z tablicy, a uczniowie zgadują czego brakuje.




Author: Magdalena Jermacz EXERCISE 1

time: 15 min.
language: packages and containers
group size: groups of 4-5
level: pre-intermediate
procedure: the class is divided into groups of 4-5 students. Then, the flashcards depicting different products are distributed at random. Students consult in groups and discuss the containers or packages suitable for their foods. Then, the teacher says (if possible also shows a real container) a name of a container (e.g. a box of, a tin of, a carton of, a jar of, etc.) if the group has an appropriate product, they must raise it and shout its name. The first group receives 2 points, all the other groups with matching pictures also get 1 point. The group with the highest score wins.

Follow-up: the class completes a poster. On the left they draw or stick photos of packages and containers. On the right they stick pictures of the products (or draw pictures).

Homework: each student must prepare an exercise testing the knowledge of containers. The teacher explains how to make a matching task. (draw a line matching a container and a product)




Author:Magdalena Jermacz EXERCISE 2

time: 15 min.
language: adjectives for describing food
(e.g.sweet, green, soft, hard, fattening, nasty, tasty, savoury, bland, spicy, bitter, sour, preserved, fresh, yellow, round, etc.)
group size: pairs
level: elementary - pre-intermediate

procedure: the teacher hands in flashcards to pairs of students and tells them to listen to the adjectives he/she calls out. If the students have a product which they think matches the word, they raise their flashcard and shout the word. They get points for each correct collocation, e.g. bitter - beer, sweet - ice cream or unhealthy - crisps.
Follow-up: the teacher draws a line on the board and writes two opposite adjective at each end of the line. Then he/she asks the students to put their pictures in a place they think it fits best, e.g.

tasty..........................................................................................................................disgusting

healthy........................................................................................................................junk

hot ............................................................................................................................bland

sweet .........................................................................................................................bitter



Autor: Kamil Antkowiak, Krotoszyn
Ćwiczenie 1. wybrać te produkty, który dany uczeń je najczęściej. W zadaniu uczestniczy cała klasa, czas trwania 10 minut. Należy wybrać 8 produktów, które uczeń je najczęściej.
Ćwiczenie 2. posegregować produkty na zdrowe i korzystne oraz na niezdrowe. Czas 10 minut, praca grupowa po 5-6 osób każda.
Ćwiczenie 3. opis przykładowy dzień oraz to co mama przygotowuje na śniadanie, obiad, kolację. Czas 10 min. Praca w parach.
Ćwiczenie 4. stworzyć przepis na jakieś danie z dostępnych produktów. Np. naleśniki po kolei jakie produkty są dodawane. Czas 15 minut



Autor: Morith
Grupy: 2-4 osobowe, przynajmniej 2 grupy
Konstrukcja: modals of speculation
Czas: ok. 30 min

Ćwiczenie 1: każda grupa dostaje zestaw flashcardów i ma podać angielską nazwę danego produktu (na forum klasy nauczyciel sprawdza, czy wszystko jest poprawne)

Ćwiczenie 2: każda grupa dostaje 3 zestawy odpowiednio dobranych produktów (każdy ma po ok 15 produktów). Nauczyciel informuje, że każdy zestaw to produkty, które są spożywane przez 3 różne osoby. Zadaniem jest - na podstawie produktów - określić jaki jest tryb życia każdej osoby. Na forum klasy każda grupa przedstawia (i uzasadnia) swoje zdanie. Grupa najbliżej prawdy - jako nagrodę -może wybrać jaki owoc chcą dostać (ponieważ nauczyciel kupił np. mandarynki i gruszki).

Ćwiczenie 3. Uczniowie, w grupach, jedzą owoce dyskutując jaki mają stosunek do każdego produktu z flashcardów




Autor: Kasia Brozyna
Ćwiczenie dla grupy do 10 osób.
Czas trwania - do 15 minut.
Procedura: Flashcards romieszcza się po jednej w różnych miejscach w sali lekcyjnej. Jedna osoba z grupy proszona jest o wyjście na zewnątrz. Reszta grupy ustala, która flashcard będzie docelową i osobę zaprasza
się do środka. Zadaniem osoby, która wyszła jest zadanie jak najwięcej pytań zamkniętych (o kolor, smak, zapach)lub pyta o kierunek,w którym dana flashcard się znajduje, i z każdą odpowiedzią osoba zbliża się do
tej docelowej. Po odnalezieniu własciwej, podaje nazwę i wyznacza osobę do wyjścia z sali.




Autor: Aniela Tekiela

Ćwiczenie 1 „My corner shop”
czas: 10-15 minut
struktura językowa: funkcje językowe – zakupy / słownictwo – produkty spożywcze
ilość uczniów: 12
1. Uczniowie pracują w parach
2. Każda losuje 6-8 kart
3. Jeden uczeń pełni rolę sprzedawcy w sklepiku, drugi jest klientem.
4. Uczniowie przeprowadzają dialog z wykorzystaniem typowych dla kontekstu struktur językowych:

A: “Hello, could I have some … please?”
B: “How much would you like?”
A: “I'd like …., please.”
B: “Here you are. Anything else?”
A: „I’d like … and …, please.”
B:” Here you are.”
A: “How much is that altogether?”
B: “That's ….”
A: “Here you are.”
B: “Thank you. Goodbye.”

(uczeń może pakować wybrane produkty do przygotowanej torebki, reklamówki, itp. natomiast sprzedawca określa ceny produktów i umieszcza obok leżącej na ławce karty z obrazkiem/słowem w języku polskim)

5.Gdy „klient” wykupi co najmniej 5 produktów następuje zamiana ról w parze.




Autor: Izabela Makarska

Rozgrzewka
1. Nauczyciel rozkłada flashcards w różnych miejscach w klasie, dzieci staja na środku klasy. Nauczyciel podaje nazwę wybranego jedzenia, zadaniem dzieci jest stanąć przy flashcard która zawiera podane przez nauczyciela jedzenie.
Liczba uczestników: 6-10
Czas trwania: 8 minut
Struktura językowa:
-tryb rozkazujący: Find (milk). Go for (chips).

Zabawa: Idziemy na zakupy
2. Nauczyciel organizuje zabawę w sklep spożywczy. Flashcards posłużą jako produkty spożywcze. Jeden uczeń wciela się w rolę sprzedawcy, pozostali uczniowie ustawiają się w kolejkę jako kupujący. Każdy uczeń dostaję listę 3 produktów które ma kupić. Zadaniem sprzedawcy jest spytać się kupującego ile chce danego produktu, używając struktury: how much i how many ……do you want?
Liczba uczestników: 8 (przy większej liczbie uczniów można zorganizować dwa sklepy)
Czas trwania: 15-20 minut
Struktura językowa:
-pytania: How much/How many…do you want? (dzieci ćwiczą rzeczowniki policzalne i niepoliczalne).
-wyrażenia używane w sklepie: Milk, please. Here you are. Tank you. You’re welcome.
-pytania o cenę produktu w l. poj i mn.: How much i sit? How mych are these?


Odgadywanie koszów z jedzeniem
3.Nauczyciel dzieli flashcards pomiędzy 6 koszyków i opisuje wybrany koszyk używając wyrażenia: there is/ there isn’t, there are/there aren’t. Zadaniem uczniów jest odgadnąć który koszyk opisuje nauczyciel. Uczeń który odgadnie koszyk, opisuje wybrany przez siebie koszyk.
Liczba uczestników: 12
Czas trwania: 15 minut
Struktura językowa:
-there is/ there isn’t, there are/there aren’t





Autor: Agnieszka Bast
Ćwiczenie 1
Czas: 1-2 min (jedna seria)
Cała klasa (optymalnie 10-15 uczniow) 
Struktura językowa: pytania i krótkie odpowiedzi z czasownikiem
'to be'
Nauczyciel dzieli karty na podkategorie: drinks, dairy products, fruit itp. Jedną z kart przyczepia do tablicy za pomocą magnesu stoną kolorową do wewnątrz. Uczniowie odgadują kategorię z jakiej pochodzi karta pytając np. Is it a drink? Nauczyciel odpowiada. Następnie uczniowie odgadują, co jest nakarcie zadając pytania np. Is it a sausage? Uczeń, który odgadnie wybiera kolejną kartę i zastępuje nauczyciela. 

Ćwiczenie 2
Czas: dowolny
Cała klasa (optymalnie 10-15 uczniow) 
Struktura językowa: czasownik 'have got', a, an, some 
Nauczyciel zaczyna grę mowiąc: I have got a chicken I odkłada na bok odpowiednią kartę. Kolejny uczeń
pokazując kartę powtarza słowa nauczyciela i dodaje swoją odpowiednią np. I have got a chicken and some meat. Ćwiczenie kontynuujemy dopuki ktoś nie będzie potrafił wymienić wszystkich kategorii podanych przez poprzedników. 





http://www.anglisci.pl
język angielski