korepetycje angielski korepetycje niemiecki
Nie jesteś zalogowany.
Nie masz konta?

WSF: METODY I TECHNIKI NAUCZANIA JĘZYKA ANGIELSKIEGO W PRZEDSZKOLU I KLASACH I–III, 12.03.16,Wrocław
CENTRUM DOSKONALENIA NAUCZYCIELI I LEKTORÓW
JĘZYKÓW OBCYCH w Wyższej Szkole Filologicznej we Wrocławiu zaprasza na szkolenie
METODY I TECHNIKI NAUCZANIA JĘZYKA ANGIELSKIEGO
W PRZEDSZKOLU I KLASACH I–III –
czyli o tym, jak rozbudzić ciekawość językową dziecka

DLACZEGO SZKOLENIE NA TEMAT WCZESNEGO NAUCZANIA JĘZYKA OBCEGO
We współczesnym zglobalizowanym świecie nauczanie języków obcych stało się sprawą priorytetową. Fakt ten sprawia, że również i coraz więcej dzieci rozpoczyna naukę języka obcego już w pierwszych klasach szkoły podstawowej czy nawet przedszkolu. Pamiętać jednak należy, że aby nauka ta była na­prawdę efektywna konieczne jest przygotowanie nauczycieli do prowadzenia zajęć tak, by były one dostosowane do potrzeb i możliwości dziecka. W świetle powyższego podczas szkolenia zastanowimy się nad tym, co to znaczy stworzyć jak najlepsze warunki do zintegrowanego, aktywnego uczenia się języka obcego i jak organizować zajęcia edukacyjne, aby dzieci działały w nich w wieloraki sposób, roz­wijając tym samym swoją motywację do uczenia się języków obcych jako takich.

Podczas szkolenia skupimy się wyłącznie na rozwiązaniach praktycznych, które bez wątpienia w przyszłości okażą się przydatne w pracy nauczyciela i lektora. Wspólnie „poszukamy” także nietypo­wych i atrakcyjnych pomysłów na zajęcia z języka obcego. W trakcie szkolenia zostaną ponadto przed­stawione konkretne przykłady technik i metod aktywizujących, gotowych do zastosowania w procesie przedszkolnej i wczesnoszkolnej edukacji językowej.

DLACZEGO TERAZ?
Oferta szkolenia powstała jako odpowiedź na:
nowelizację rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie podstawy programowej wy­chowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego, podpisanej w kwietniu 2014, zgodnie z którą priorytetowym celem wychowania przedszkolnego jest m.in. przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem obcym nowożytnym poprzez rozbudzanie ich świadomości języko­wej i wrażliwości kulturowej oraz budowanie pozytywnej motywacji do nauki języków na dal­szych etapach edukacyjnych (Dz.U. 2014, poz. 803). W świetle powyższego, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, od 1 września 2015 wszystkie 5-latki, a od 1 września 2017 również młodsze dzieci będą uczyć się obowiązkowo, bezpłatnie języka obcego w przedszkolach;
nowelizację ustawy o systemie oświaty (Dz.U. nr 56, 2009, poz. 458 z późn. zm.), która wprowa­dziła obowiązek szkolny dla sześciolatków, a tym samym zobligowała szkoły podsta­wowe do tworzenia zajęć z języka obcego odpowiednich również i dla tej grupy wiekowej;
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegól­nych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, zgodnie z którym nauczyciele, aby móc prowa­dzić zajęcia językowe w przedszkolach są zobligowani do 2020 r. do zdobycia kwalifikacji w za­kresie wczesnego nauczania języka obcego.

CZEGO NAUCZYSZ SIĘ NA SZKOLENIU?
Dowiesz się:
· jak organizować ciekawe zajęcia językowe dla dzieci w oparciu o metody wielozmysłowe
· kiedy w czasie lekcji opowiadać bajki i opowiadania
· jak stosować techniki narracyjno-aktorskie w procesie uczenia się języka obcego
· co to znaczy ‘indywidualizacja procesu dydaktycznego’
· na czym polega rola dobrego nauczyciela języka obcego
Będziesz wiedział/a jak:
efektywnie przygotować zajęcia z języka obcego dla najmłodszych uczniów
Będziesz potrafił/a:
· stosować różnorodne procedury nauczania rozwijające kreatywność i aktywność dzieci
· dokonać ewaluacji i wyboru materiałów pobudzających zainteresowania uczniów
· stosować techniki nauczania, opracowywać, tworzyć materiały dydaktyczne dopasowane do po­trzeb uczniów (tj. potrzeby poczucia bezpieczeństwa, akceptacji, ruchu, zabawy, odkrywania świata)
· indywidualizować zadania, dostosowywać metody i treści do potrzeb i możliwości dzieci
prowadzić lekcję języka obcego z wykorzystaniem bajek
integrować opowiadanie bajek z innymi ćwiczeniami lekcyjnymi
przygotowywać ćwiczenia i zadania językowe z wykorzystaniem rekwizytów

Główny cel szkolenia: nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie efektywnego przygotowywania i prowadzenia lekcji języka angielskiego dla najmłodszych uczniów.

DO KOGO ADRESUJEMY SZKOLENIE?
Szkolenie adresowane jest do nauczycieli i lektorów uczących języka angielskiego w przedszkolu oraz klasach I–III szkoły podstawowej.

WYMAGANIA DOTYCZĄCE UDZIAŁU W SZKOLENIU:
Szkolenie przeznaczone jest zarówno dla osób z doświadczeniem w nauczaniu języka obcego w przedszkolu oraz na I etapie edukacyjnym, jak i dla osób, które nie mają w tym zakresie jeszcze żad­nych doświadczeń (np. studenci filologii lub lingwistyki stosowanej).

LICZEBNOŚĆ GRUPY:
Maksymalnie 20 osób

ZAGADNIENIA PROGRAMOWE
Zajęcia obejmują 8 godzin szkoleniowych oraz będą prowadzone w godzinach:
Moduł 1: 9.45 – 11.15 [warsztat w języku polskim]
Moduł 2: 11.30 – 13.00 [warsztat w języku polskim]
Moduł 3: 13.15 – 14.45 [warsztat w języku angielskim]
Moduł 4: 15.00 – 16.30 [warsztat w języku angielskim]

Moduł 1
Tematyka warsztatu:
WIELOZMYSŁOWOŚĆ (POLISENSORYCZNOŚĆ/MULTISENSORYCZNOŚĆ) W PRZEDSZKOLNYM I WCZESNOSZKOLNYM NAUCZANIU JĘZYKÓW OBCYCH – warsztat w języku polskim
Celem warsztatów jest dostarczenie praktycznych umiejętności dotyczących wykorzystania metod wielozmysłowych (VAKOG) w nauczaniu przedszkolnym i wczesnoszkolnym, jako konkretnych rozwią­zań metodycznych podnoszących efektywność nauczania oraz wspomagających proces uczenia się języków obcych. Podejście wielozmysłowe oznaczające wykorzystanie więcej niż jednego zmysłu w nauczaniu, a w szczególności połączenie ruchu, zmysłu wzroku, słuchu, dotyku, smaku i zapachu z działaniem językowym od lat postulowane jest przez edukatorów nauczania wczesnoszkolnego, jak i profesjonalistów zajmujących się nauczaniem dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się jako podejście zwiększające skuteczność nauczania, stwarzające uczniom warunki do własnych odkryć czy aktywizujące różne rodzaje inteligencji i obie półkule mózgu. Kluczem do sukcesu dydaktycznego nie jest jednak znajomość teorii lecz twórczy nauczyciel, jego fantazja „dydaktyczna” oraz umiejętność praktycznych działań, zastosowania konkretnych narzędzi umożliwiających twórcze opracowywanie i stosowanie materiałów dydaktycznych. Warsztaty poświęcone są zatem rozwijaniu kompetencji in­nowacyjno-kreatywnej w zakresie możliwości dydaktyzacji tradycyjnych materiałów nauczania sto­sownie do zasady równomiernego angażowania wszystkich zmysłów ucznia (VAKOG).
Trener: mgr Małgorzata Kaspryszyn

Moduł 2:
Tematyka warsztatu:
ZASADY EFEKTYWNEGO NAUCZANIA JĘZYKA OBCEGO DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM
I WCZESNOSZKOLNYM – warsztat w języku polskim
W trakcie warsztatu zostaną omówione zagadnienia związane z teorią i praktyką nauczania języka ob­cego w przedszkolu i klasach I–III szkoły podstawowej. Szczegółowa tematyka zogniskowana będzie wokół takich aspektów jak: aktualne tendencje w nauczaniu języków obcych dzieci; uwarunkowania efektywnego uczenia się języka przez dzieci; metody nauczania języka obcego w kształceniu zintegro­wanym; otwarte formy pracy (praca przy stacjach, praca projektowa) jako sposób aktywizowania uczniów na lekcji; rola gier i zabaw dydaktycznych w rozwijaniu kompetencji komunikacyjnej dzieci; typologia gier i zabaw językowych. Wiedza i umiejętności zdobyte podczas warsztatu będą poszerzane i praktycznie ćwiczone podczas warsztatów prowadzonych w ramach Modułu 4.
Trener: dr Anna Pol

Moduł 3:
Tematyka warsztatu:
JAK ROZBUDZIĆ CIEKAWOŚĆ JĘZYKOWĄ DZIECKA ZA POMOCĄ OPOWIADANIA BAJEK I INNYCH HISTORII? – warsztat w języku angielskim
Nauczanie języka obcego w przedszkolu i w niższych klasach szkoły podstawowej jest niełatwym zada­niem. Aby zakończyło się ono sukcesem, nauczyciel języka obcego powinien znać potrzeby dzieci, ich możliwości i sposób pojmowania świata. Cechą charakterystyczną tej grupy wiekowej jest ciekawość poznawcza, która ułatwia nauczanie, ale jednocześnie wymaga od nauczyciela dostarczania uczniowi coraz to nowych bodźców. Rozbudzanie ciekawości językowej należy realizować poprzez zabawę oraz odwoływanie się do dziecięcej wyobraźni, w czym bardzo pomaga opowiadanie przeróżnych historii: bajek, baśni, wierszyków narracyjnych czy anegdot odwołujących się zarówno do zdarzeń realnych, jak i fantastycznych. Główną zaletą opowiadania na lekcjach jest to, że dzieci słuchając i rozumiejąc histo­rię dostosowaną do ich poziomu poznają elementy języka obcego naturalnie i bez wysiłku. Celem warsztatów jest zapoznanie uczestników z technikami opowiadania na lekcjach języka obcego u młod­szych dzieci.
Trener: dr Małgorzata Bieszczanin

Moduł 4
Tematyka warsztatu:
PREZENTACJA KONKRETNYCH PRZYKŁADÓW TECHNIK I METOD AKTYWIZUJĄCYCH, GOTOWYCH DO ZASTOSOWANIA W PROCESIE PRZEDSZKOLNEJ I WCZESNOSZKOLNEJ EDUKACJI JĘZYKOWEJ – warsztat w języku angielskim
Priorytetowym celem warsztatu jest utrwalenie i zastosowanie wiedzy oraz umiejętności zdobytych w ramach modułów 1, 2 i 3 oraz ich praktyczne zastosowanie.
Trener: dr Małgorzata Bieszczanin

METODY PROWADZENIA SZKOLENIA:
Dyskusje, Symulacje, Mikro-teaching, Analiza przypadku

KADRA SZKOLENIOWA
Szkolenie poprowadzą doświadczone specjalistki z wieloletnią praktyką zarówno w nauczaniu języka obcego dzieci, jak i organizacji form doskonalenia dla nauczycieli i lektorów języków obcych.

dr Małgorzata Bieszczanin – absolwentka filologii angielskiej Uniwersytetu Wrocławskiego. W roku 2010 uzyskała tytuł doktora nauk humanistycznych za pracę dotyczącą wykorzystania muzyki w nauczaniu słownictwa języka obcego. Była stypendystką kilku programów międzynarodowych (np. Tempus, Erasmus) – m.in. studiowała w Szkocji oraz koordynowała praktyki studenckie WSF w Norwegii. W roku 2014 kierowane przez nią Koło Nau­kowe Glottodydaktyki Language Cracker zdobyło prestiżową nagrodę European Language Label przyznawaną przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji. W Wyższej Szkole Filologicznej dr Bieszczanin prowadzi zajęcia z dydaktyki nauczania języków obcych oraz akwizycji języka obcego. W swojej pracy wykorzystuje metody nau­czania związane z filmem, teatrem cieni, muzyką, literaturą i kulturą. Obecnie poszerza swoją wiedzę języko­znawczą i filologiczną studiując Filologię Klasyczną i Kulturę Śródziemnomorską na Uniwersytecie Wrocławskim.

mgr Małgorzata Kaspryszyn – absolwentka filologii germańskiej Uniwersytetu Wrocławskiego. Działalność dydak­tyczną rozpoczęła 1998 roku prowadząc zajęcia obejmujące m.in. następującą tematykę: dydaktyka, metodyka nauczania języków obcych, psycholingwistyka, nauczanie niemieckiego języka biznesu i turystyki, warsztaty tłu­maczeniowe (Wyższa Szkoła Filologiczna, Uniwersytet Wrocławski). W latach 2006–2008 była koordynatorem i współautorką programu Studiów Podyplomowych przy Centrum Edukacji Nauczycielskiej Uniwersytetu Wro­cławskiego ‘Przygotowanie Pedagogiczne do nauczania języka niemieckiego‘. Współautorka powstałego na zle­cenie PWN podręcznika języka niemieckiego „Na und”, adresowanego do uczniów szkół ponadpodstawowych o polskim języku ojczystym. Obecnie pracuje nad dysertacją doktorską poświęconą roli emocji w uczeniu się / nauczaniu języków obcych.

dr Anna Pol – absolwentka filologii germańskiej Uniwersytetu Wrocławskiego. Obszar zainteresowania: kompe­tencja glottodydaktyczna nauczycieli języków obcych, metody rozwijania kompetencji komunikacyjnej na lekcji języka obcego, edukacja językowa dzieci. Jako wykładowca jest zaangażowana w kształcenie przyszłych nauczy­cieli języka niemieckiego; od wielu lat prowadzi także kursy kwalifikacyjne i warsztaty doskonalące dla czynnych zawodowo nauczycieli języków obcych. Ma bogate doświadczenie pedagogiczne zdobyte podczas pracy na sta­nowisku nauczyciela języka niemieckiego w różnego typu szkołach publicznych oraz prywatnych szkołach języ­kowych. Współautorka e-learningowych i blended learningowych kurów do nauki języka niemieckiego; autorka wielu publikacji na temat nauczania i uczenia się języków obcych. Od stycznia 2015 pełni w WSF we Wrocławiu funkcję koordynatora dydaktycznego projektu Filolog dla środowiska, realizowanego w partnerstwie z norweską uczelnią Sogn og Fjordane University College.

DLACZEGO MY
Ø Jesteśmy otwarci na potrzeby nauczycieli i lektorów języków obcych.
Ø Charakteryzuje nas wysoka jakość kształcenia o charakterze praktycznym, a zatem przygo­towują­cego do efektywnego funkcjonowania w klasie szkolnej.
Ø Organizujemy szkolenia wyłącznie w oparciu o metody aktywizujące.
Ø Proponujemy aktualną i niezwykle bogatą tematykę warsztatów, odpowiadająca najnowszym tendencjom w dziedzinie dydaktyki i metodyki języków obcych.
Ø Koncentrujemy się wyłącznie na rozwiązaniach praktycznych, umożliwiających tworzenie ‘dobrych’, a zarazem nietuzinkowych lekcji języka obcego.
Ø Jesteśmy elastyczni w doborze form szkoleniowych.
Ø Każdorazowo wyposażamy uczestników szkoleń w materiały szkoleniowe.
Ø Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje certyfikat.

TERMIN SZKOLENIA
12 marca 2016 r. (sobota)

MIEJSCE SZKOLENIA
Wyższa Szkoła Filologiczna we Wrocławiu – ul. Sienkiewicza 32

KOSZT SZKOLENIA
Cena:
130 zł
110 zł – w przypadku uiszczenia opłaty w terminie wczesnym – do 3 marca 2016
Cena zawiera: Realizację programu szkolenia, koszt materiałów szkoleniowych, 2 przerwy kawowe (kawa, herbata, woda, ciastka), certyfikat.

ZGŁOSZENIA NA SZKOLENIE I DODATKOWE INFORMACJE
Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Lektorów Języków Obcych w Wyższej Szkole Filologicznej we Wrocławiu
ul. Sienkiewicza 32, 50-335 Wrocław
tel. 71 328 14 14, fax. 71 322 10 06
e-mail: szkolenia@wsf.edu.pl
www.wsf.edu.pl – zakładka Studia Podyplomowe i Szkolenia
http://www.wsf.edu.pl/studia-podyplomowe,centrum-doskonalenia-na uczycieli.xml
język angielski