korepetycje angielski korepetycje niemiecki
Nie jesteś zalogowany.
Nie masz konta?

PROFESSIONAL DEVELOPMENT FOR UNIVERSITY AND LANGUAGE SCHOOL TEACHERS 28.04 Kraków

PROFESSIONAL DEVELOPMENT FOR UNIVERSITY AND LANGUAGE SCHOOL TEACHERS

28 kwietnia 2010 roku,
Hotel Qubus,
Kraków, ul. Nadwiślańska 6.




W programie:



11:00-11:45
Anna Gutkowska
Przygotowanie do certyfikatów TOEIC i TOEFL - nowoczesne i tradycyjne narzędzia.

Szkolenie językowe zakończone międzynarodowym certyfikatem zwiększa motywację do nauki, jak i wytycza właściwy kierunek w nauczaniu. Egzaminy Educational Testing Service (ETS) pozwalają na właściwe zarządzanie edukacją i monitorowanie postępów osób uczących się. Mimo iż certyfikaty TOEIC i TOEFL nie wymagają żmudnej nauki pod kątem przygotowania się ‘pod egzamin’, osoby planujące przystąpić do egzaminu chętnie korzystają z materiałów wspomagających nauczanie, jak i wcześniej wolą podejść do testu próbnego. Wśród dostępnych do tego celu rozwiązań znajdują się tradycyjne materiały przygotowujące i nowoczesne testy online, które umożliwiają sprawdzenie się przed oficjalnym egzaminem. Prezentacja ETS przybliży charakterystykę certyfikatów TOEIC i TOEFL oraz materiały wspierające przygotowanie do tych międzynarodowych egzaminów.



Anna Gutkowska Network Manager, zarządza siecią ponad 160 ośrodków egzaminacyjnych Educational Testing Service (ETS) w Polsce, wspiera partnerów ETS w kwestii metodyki i promocji egzaminów, jak również udziela informacji dotyczących ubiegania się o fundusze unijne na szkolenia językowe zakończone certyfikatami. Absolwentka Filologii Angielskiej i Zarządzania, posiada doświadczenie w zakresie nauczania języka angielskiego młodzieży i dorosłych.



11:45-12:00
Przerwa na kawę


12:00-12:45
David Baker
Formal writing – how can we support our students beyond the classroom?

Formal writing (academic essays, presentations, correspondence, etc.) is a difficult skill to teach, as much of the work necessarily goes on outside the classroom. In this presentation I will look at ways of supporting trainee writers. I will focus on the two key skills for formal writing: preparing and structuring written work, and learning and correctly using relevant vocabulary. I will take some examples of practical solutions from the new (8th) edition of the Oxford Advanced Learner’s Dictionary.



12:45-13:15
Przerwa na poczęstunek


13:15-14:00
David Baker
Developing language skills for ESP students: getting the balance right.

Teaching an appropriate balance of language skills is always difficult in classes of students with different levels aptitudes, and motivations. But it presents special challenges when working with pre-experience ESP students. In this session, I will look at different ways of making work-specific language skills activities relevant and stimulating. I will use examples from the Oxford English for Careers series and will also show how teachers can create motivating activities of their own.



Uczestnicy sesji otrzymają książkę English for Presentations.


David Baker is co-author - with Michael Swan - of Grammar Scan (OUP, 2008), and was editorial manager of the third edition of Swan’s Practical English Usage. He taught English in France in the late 1980s, both at the University of Paris and in a number of business training centres. He completed a Master’s degree in English and Applied Linguistics at the University of Cambridge in 1991 and joined Oxford University Press the following year. From 1999 to 2004, he was Publishing Manager for Grammar and Reference in OUP’s ELT Division. He left OUP in 2005, and currently works as a freelance materials writer and publishing consultant. He is co-author (with Richard Clark) of the forthcoming course on ‘Finance’ in the Oxford English for Careers series.


14:00-14:30
Przerwa


14:30-15:30
Ewa Rumistrzewicz
Blended learning with New English File – getting students to talk.

In recent years classroom work has tended to be very grammar led and this often produces disappointing results when it comes to speaking. This session will look at some of the ingredients of a successful speaking class; motivating topics, high frequency words and phrases related to that topic, and systematic pronunciation practice that gives students the confidence that they will be understood. Preparing students at home for talking in the classroom is a challenge which can be solved by using an online workbook – a complete novelty to accompany New English File this year.



Uczestnicy sesji otrzymają książkę New English File Advanced Student's Book.


Ewa Rumistrzewicz has been a teacher trainer for over 10 years. Since the launch of the educational reform in 1999 she has been giving workshops and presentations to teachers of English. As a Teacher Training Manager at Oxford University Press she designs training programmes for teachers and writes ELT presentations. She also teaches history of children’s literature at the Jan Kochanowski University of Humanities and Sciences in Kielce.


W czasie konferencji będzie możliwość zakupu najnowszego wydania słownika Oxford Advanced Learner's Dictionary oraz innych publikacji z 20% rabatem.



Serdecznie zapraszamy!
Konsultanci Metodyczni Oxford University Press
Justyna Skawiańczyk-Żur, tel. kom.: 605 100 353
Dominika Walkowicz, tel. kom.: 604 981 702





Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc, uprzejmie prosimy o potwierdzenie uczestnictwa na stronie internetowej:
http://www.wydawnictwo.oxford.pl/wydarzenia/wydarzenie,569,powia t,137,page.html
język angielski