korepetycje angielski korepetycje niemiecki
Nie jesteś zalogowany.
Nie masz konta?

Macmillan: Open your mind to open task Co kryją zadania otwarte na egzaminie ósmoklasisty...14.11.19
Open your mind to open task
Co kryją zadania otwarte na egzaminie ósmoklasisty i jak przygotować uczniów do skutecznego ich rozwiązywania

Szczegóły szkolenia:

Data szkolenia: 14 listopada (czwartek) w godzinach 19:30 – 21:10

Czas trwania: 90 minut + 10 minut przerwy

Typ szkolenia: Webinarium

Koszt: 59.00 zł

Wczesna rejestracja do 14.11.2019 (później 79.00 zł)

Liczba miejsc: nieograniczona

Język: angielski


Dla kogo jest szkolenie?
Nauczyciele j. angielskiego w klasach 4-8 szkoły podstawowej
Lektorzy j. angielskiego w prywatnych szkołach językowych
Egzaminatorzy egzaminu ósmoklasisty

Opis szkolenia:
Włączenie zadań otwartych w formułę egzaminu ósmoklasisty wzbudziło spore emocje oraz wiele obaw wśród uczniów i nauczycieli. Jest to zupełnie zrozumiałe, ponieważ zadania otwarte pojawiają się na egzaminie jako nowość - zarówno w stosunku do starego egzaminu szóstoklasisty, jak i odbywającego się w tym roku szkolnym po raz ostatni egzaminu gimnazjalnego. Czy faktycznie jest się czego bać?

Z jednej strony, zdecydowanie tak! Wiele z zaprezentowanych przez CKE typów zadań otwartych to zadania obiektywnie trudne, które wymagają:

wysokiego poziomu poprawności językowej
umiejętności głębokiego przetwarzania tekstów
pracy na kilku tekstach jednocześnie.

Z drugiej strony pocieszający jest fakt, że „otwarte” nie zawsze musi oznaczać „trudne”. Istnieje bowiem wiele sposobów na opanowanie umiejętności rozwiązywania zadań otwartych i nim właśnie poświęcone będzie moje webinarium. Skupię się między innymi na:

analizie zadań otwartych zaprezentowanych w Informatorze o egzaminie ósmoklasisty i w przykładowym arkuszu egzaminacyjnym
technikach pracy nad poprawnością językową (nie tylko dlatego, że kładzie się na nią nacisk na egzaminie!)
technikach rozwijania umiejętności testowanych na egzaminie, które można wpleść w codzienne nauczanie, unikając rutyny rozwiązywania typowych zadań egzaminacyjnych.


Czego nauczysz się na szkoleniu?
Jak ocenić trudność zadania egzaminacyjnego i jak rozpoznać jej główne źródła.
Jakie strategie egzaminacyjne zaproponować uczniom dla różnych typów zadań otwartych.
Jak zapewnić harmonijny rozwój wszystkich sprawności językowych, a także gramatyki i słownictwa, pamiętając, że uczymy nie tylko „pod egzamin”.
Jak rozwijać umiejętności testowane w zadaniach otwartych, nie używając do tego typowych zadań egzaminacyjnych.
Jak skutecznie wykorzystać język wyprodukowany przez uczniów (learner output) w pracy nad poprawnością językową.


Dlaczego warto?
Pierwszy egzamin ósmoklasisty za kilka miesięcy! Warto już dziś postawić na skuteczne działanie nauczyciela w klasie wynikające przede wszystkim z właściwego zrozumienia samej formuły egzaminu, która oparta jest na sporej liczbie zadań otwartych. Przeprowadzone dotychczas testy diagnostyczne wskazują jasno, że to właśnie rozwiązywanie zadań otwartych przysparza uczniom najwięcej trudności (chociaż niektóre zadania zamknięte są równie wymagające).

Przygotowanie ósmoklasistów do rozwiązywania zadań otwartych powinno składać się z kilku elementów. Po pierwsze, ważna jest regularna praca z przykładowymi zadaniami, połączona z przekazaniem odpowiedniej informacji zwrotnej i omawianiem trudności. Ale to nie wszystko! Podczas egzaminu będzie się także liczyć obycie testowe (test wiseness) oraz właściwe użycie strategii egzaminacyjnych, ale przede wszystkim znajomość języka - jego poprawne receptywne i produktywne użycie. Jak to wszystko osiągnąć w tak krótkim czasie? Na to pytanie postaram się odpowiedzieć podczas mojego webinarium.

Rejestracja i zawsze aktualne informacje znajdują się na stronie:
https://www.macmillan.pl/instytut-rozwoju-nauczycieli/szkolenie/ 52
język angielski