korepetycje angielski korepetycje niemiecki
Nie jesteś zalogowany.
Nie masz konta?

Macmillan: Konferencja metodyczna dla nauczycieli szkół podstawowych i ponad...,27.01.14, Słupsk.
Wydawnictwo Macmillan oraz Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli serdecznie zapraszają na bezpłatną konferencję metodyczną dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadgimnazjalnych

27 stycznia (poniedziałek) 2014 roku w Słupsku
Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, ul. Bałtycka 29

Sesje metodyczne dla nauczycieli j. angielskiego poprowadzą doświadczeni trenerzy,
nauczyciele oraz autorzy publikacji metodycznych
Czesław Kiński i Jacek Łagun

PROGRAM KONFERENCJI
9.30–10.00 Rejestracja uczestników

10.00–11.20 Sesja dla nauczycieli klas 1–3
TiGeRs at Large - Teaching Groups Realistically

Materiały konferencyjne: Nowość!
 Tiger 1 książka ucznia
 Tiger 1 zeszyt ćwiczeń

11.20–11.40 Przerwa techniczna/rejestracja uczestników

11.40–13.00 Sesja dla nauczycieli klas 4–6
On the road. Balancing teaching and testing towards ‘sprawdzian szóstoklasisty’

Materiały konferencyjne: Nowości do sprawdzianu szóstoklasisty!
 Evolution Plus 1 książka ucznia
 New Hot Spot 1 książka ucznia
 Sprawdzian Szóstoklasisty Repetytorium z testami książka nauczyciela
 Strategia sukcesu – unikalny program przygotowania do sprawdzianu
szóstoklasisty

13.00–13.30 Przerwa techniczna/rejestracja uczestników

13.30–14.50 Sesja dla nauczycieli szkół ponadgimnazjalnych
Save as.TXT. Towards successful writing for the new ‘matura’

Materiały konferencyjne: Nowości wydawnicze!
 Gateway Plus 4 książka ucznia
 Matura Repetytorium. Poziom podstawowy i rozszerzony. przykładowe strony

SESJA METODYCZNA DLA NAUCZYCIELI KLAS 1–3
TiGeRs at Large - Teaching Groups Realistically

Christopher Robin and Winnie the Pooh learnt that Tigers don't always know what they like best. As teachers, we are sometimes painfully aware that it is equally true for our lower-primary 'Tigers'. Some of them need to jump around, scream and shout, others
want to paint or simply be princesses or Batmen. Yes, in our profession, we are all conscious of the importance of the individual learner and their particular needs and abilities. At the same time, most of us teach groups that are often as numerous as 20 or even 25 young learners and we have to manage the whole classroom.

In our session we’d like to show how to work effectively with large groups of young students. We’ll devote some time to the micro-level tricks of the trade, such as drilling grammar and vocabulary with songs and stories, or activating the students
as a whole group with TPR or short dramas. We’ll also consider macro-level teaching strategies, such as organizing whole-class-friendly learning and balancing between learner-centred and teacher-guided classroom.

SESJA METODYCZNA DLA NAUCZYCIELI KLAS 4–6
On the road. Balancing teaching and testing towards ‘sprawdzian szóstoklasisty’

The upcoming sprawdzian szóstoklasisty has caused feelings of concern among students, their parents and us - their teachers.
We believe that we can ease this anxiety once we understand that, in the case of 12-year-olds, successful exam results are more of a side effect of effective teaching strategies rather than of obsessive exam preparation.


In our session we’d like to show how to teach with the exam in mind and how to strike a balance between teaching and testing. Realising that there are a number of both linguistic and cognitive challenges awaiting our students, we want to suggest ways
of dealing with these difficulties. We’d also like to demonstrate that sprawdzian szóstoklasisty is not an end in itself, but rather a stopover on our students’ journey to foreign language communication. Hope you join us on this journey :-).

SESJA METODYCZNA DLA NAUCZYCIELI SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Save as.TXT. Towards successful writing for the new ‘matura’

A group of words isn’t necessarily a sentence and a collection of sentences doesn’t always make up a successful text. It can be observed that with the new matura changes coming into force in 2015, the marking criteria for writing will be modified
to incorporate aspects of text coherence and cohesion. For this reason, we’ll need to devote a considerable amount of time to text-based and text-centred teaching and show our students how to create well-organized texts of their own.

Bearing all this in mind, we’d like to present an analysis of these new requirements and grading criteria, based on a selection of authentic samples of our students’ texts. Our goal will be not only to show what makes a text (in)coherent and (in)cohesive but
what to do in everyday teaching to genuinely help our students write better-quality texts, for exam and beyond.


Prosimy o dokonanie rejestracji na konferencję poprzez wypełnienie krótkiego formularza on-line.

Zobacz więcej szczegółów:

http://www.macmillan.pl/components/com_conferences/docs/invitati ons/Slupsk.pdf
język angielski