korepetycje angielski korepetycje niemiecki
Nie jesteś zalogowany.
Nie masz konta?

Macmillan: Grammar and the brain czyli jak mózg uczy się gramatyki (i do czego jest mu to potrzebne)
Grammar and the brain czyli jak mózg uczy się gramatyki (i do czego jest mu to potrzebne)?

Okres dostępu: 180 dni

Typ szkolenia: Wideo

Język: angielski

Trener: dr Monika Cichmińska

Koszt: 49.00 zł

Dla kogo jest wideo?

Nauczyciele j. angielskiego w klasach 4-8 szkoły podstawowej
Nauczyciele j. angielskiego w gimnazjum
Nauczyciele j. angielskiego w szkołach ponadgimnazjalnych
Lektorzy j. angielskiego w prywatnych szkołach językowych
Lektorzy j. angielskiego na wyższych uczelniach
Egzaminatorzy egzaminu ósmoklasisty
Egzaminatorzy maturalni

Opis wideo:
Czy wiesz na pewno …

co pomaga, a co przeszkadza w uczeniu się gramatyki języka obcego?
czym jest uczenie się reguł gramatycznych według najnowszych badań naukowych?
co lubi, a czego nie lubi uczyć się ludzki mózg (i czy w ogóle lubi się uczyć języków obcych)?
W nauczaniu języków obcych wyróżniamy cztery podstawowe umiejętności: słuchanie, czytanie, mówienie i pisanie. Żadna z tych umiejętności nie rozwinie się jednak bez znajomości gramatyki. Co to jednak znaczy, że uczeń „zna” gramatykę? Czy wystarczy „znać” reguły gramatyczne i wyjątki od nich? Oczywiście, że nie.

Znać gramatykę to znaczy komunikować się i rozumieć teksty pisane i mówione przy jej pomocy. Z licznych badań wiemy, że nie ma tu prostych dróg na skróty! Przyswojenia gramatyki języka obcego nie da się ani zastąpić, ani łatwo przyspieszyć. Nie istnieją cudowne pigułki gramatyczne – nie ma też co liczyć na atrakcyjne z wyglądu apki na tablet czy telefon! Co zatem w zamian? O tym właśnie jest moje intensywne, interaktywne webinarium.

Czego nauczysz się na wideo?
Czy/jak/kiedy tłumaczyć reguły gramatyczne (i czy to jest w ogóle potrzebne)?
Jakie typy ćwiczeń naprawdę rozwijają kompetencję gramatyczną uczniów (a które tylko wypełniają czas na lekcji)?
Co to są cztery poziomy wiedzy według koncepcji Davida Kolba (i jak je wykorzystać, ucząc gramatyki przyjaźnie dla mózgu)?
Jak wykorzystać na lekcji zasadę „trzy razy P” (Personalizacja, świadoma Praktyka, Pogłębianie wiedzy)?
Jak projektować i pisać własne ćwiczenia gramatyczne (atrakcyjne, ale przede wszystkim skuteczne)?

Dlaczego warto?
Codzienna praktyka klasowa pokazuje, że często nasze wysiłki prowadzą na manowce - że kompetencja gramatyczna naszych uczniów nie rozwija się tak, jak mógłby na to wskazywać czas i wysiłek jej poświęcony. Warto więc przyjrzeć się badaniom naukowym, które pomogą nam zrozumieć, jak mózg przyswaja gramatykę języka obcego i zastanowić się, jak wyniki tych badań przełożyć na codzienną pracę w klasie. Oczywiście na wielu konkretnych przykładach ćwiczeń i zadań językowych, zarówno tradycyjnych, jak i nowatorskich.


Rejestracja i zawsze aktualne informacje znajdują się na stronie:

https://www.macmillan.pl/instytut-rozwoju-nauczycieli/video/51
język angielski