korepetycje angielski korepetycje niemiecki
Nie jesteś zalogowany.
Nie masz konta?

MACMILLAN: There is more to reading than… - webinarium 24.05.2018
Dla kogo jest szkolenie?
Nauczyciele j. angielskiego w klasach 4-8 szkoły podstawowej
Nauczyciele j. angielskiego w gimnazjum
Nauczyciele j. angielskiego w szkołach ponadgimnazjalnych
Lektorzy j. angielskiego w prywatnych szkołach językowych
Egzaminatorzy egzaminu ósmoklasisty
Egzaminatorzy maturalni
Opis szkolenia:
Czy uważasz, że Twoi uczniowie nie rozumieją w pełni tekstów, które czytają?

Czy masz poczucie, że mógłbyś jeszcze lepiej pomóc uczniom rozwijać sprawność czytania ze zrozumieniem?

Czy masz potrzebę wyjścia poza schematyczne skimming i scanning w pracy z tekstem?

Czy chciałbyś uzupełniać materiał podręcznikowy dodatkowymi tekstami, ale nie wiesz, które teksty są najbardziej wartościowe i skąd je czerpać?

Jeśli tak, serdecznie zapraszam na szkolenie, w którym przyjrzymy się jak nie tylko ćwiczyć, ale również rozwijać sprawność czytania ze zrozumieniem.

W trakcie webinarium wyjaśnię:
które mikro-sprawności przesądzają o sukcesie w rozumieniu tekstów w języku obcym
dlaczego w uczeniu sprawności czytania bardzo ważna jest znajomość środków językowych
jak zapewnić głębokie przetwarzanie tekstów na lekcji języka obcego
jakie cechy powinien spełniać odpowiednio dobrany tekst.
Czego nauczysz się na szkoleniu?
Jak nie popaść w pułapkę testowania, lecz naprawdę rozwijać sprawność czytania ze zrozumieniem?
Jak ułożyć wartościowe zadanie na rozumienie tekstu pisanego?
Które kryteria doboru tekstów są najważniejsze?
Które zadania językowe najlepiej sprawdzają się jako pre-, while- i post-reading practice?
Jakie cechy tekstu wpływają na jego rzeczywisty poziom trudności?
Które mikro-sprawności warto rozwijać jako część nowoczesnego programu nauki czytania ze zrozumieniem?

Dlaczego warto?
Uczniowie czytają coraz mniej w ich języku ojczystym, przez co mają problemy z czytaniem ze zrozumieniem w języku obcym. Tymczasem poziom złożoności tekstów, z którymi uczniowie zetkną się na egzaminach i poza szkołą, rośnie lawinowo. Widać to choćby w zapisach nowej podstawy programowej i wytycznych dotyczących egzaminów końcowych, gdzie docelowy poziom trudności recepcji językowej po szkole podstawowej wzrasta do poziomu B1, a egzamin ósmoklasisty zawiera szereg ambitnych zadań otwartych na czytanie ze zrozumieniem.

Jest więcej niż pewne, że uczeń nie poradzi sobie sam z tymi wyzwaniami. A zatem rola nauczyciela w rozwijaniu tej sprawności diametralnie wzrasta. Polega ona m.in. na uczeniu głębokiego, a nie powierzchownego, rozumienia tekstów, do czego niezbędna jest umiejętność skutecznego przetwarzania informacji językowej. Pytanie tylko, czy my sami, jako nauczyciele, jesteśmy do tego rodzaju wspierania ucznia merytorycznie przygotowani…?

Szczegóły szkolenia:
Data szkolenia: 24 maja (czwartek) w godzinach 19:30 - 21:10
Czas trwania: 90 minut sesji trenera + 10 minut przerwy
Typ szkolenia: webinarium
Język: angielski

Program szkolenia:
19:30 – 20:15
2018-05-24
część 1 (45 minut)
dr Karolina Kotorowicz-Jasińska
Wyjaśnienie podstawowych pojęć, omówienie najważniejszych procesów towarzyszących rozumieniu tekstu pisanego.

20:15 – 20:25
2018-05-24
przerwa (10 minut)
20:25 – 21:10
2018-05-24
część 2 (45 minut)

dr Karolina Kotorowicz-Jasińska
Praktyczne zastosowanie przedstawionych koncepcji i wyników badań, pomysły na konkretne zadania, techniki rozwijające skuteczne czytanie ze zrozumieniem.
https://www.macmillan.pl/instytut-rozwoju-nauczycieli/szkolenie/ 15
język angielski