korepetycje angielski korepetycje niemiecki
Nie jesteś zalogowany.
Nie masz konta?

WSF: TECHNOLOGIA I NOWE MEDIA W NAUCZANIU JĘZYKÓW OBCYCH, 03.12.16, Wrocław.

CENTRUM DOSKONALENIA NAUCZYCIELI I LEKTORÓW
JĘZYKÓW OBCYCH w Wyższej Szkole Filologicznej we Wrocławiu zaprasza na szkolenie

TECHNOLOGIA I NOWE MEDIA W NAUCZANIU JĘZYKÓW OBCYCH – czyli wszystko o tym, jak kształcić ciekawie, efektywnie i na miarę XXI wieku

DLACZEGO SZKOLENIE NA TEMAT NAUCZANIA JĘZYKA OBCEGO ZA POMOCĄ NOWYCH MEDIÓW
We współczesnym zglobalizowanym świecie nauczanie języków obcych stało się sprawą priorytetową. Fakt ten sprawia, że również i coraz więcej dzieci i młodzieży uczy się języka obcego czy to w szkole, czy to na różnych prywatnych kursach. Pamiętać jednak należy, że aby nauka ta była naprawdę efektywna konieczne jest przygotowanie nauczycieli do prowadzenia zajęć tak, by były one dostosowane do potrzeb i możliwości uczniów, a także, jeśli nie przede wszystkim, do ich zainteresowań, w tym także tych związanych z nowymi mediami. W świetle powyższego podczas szkolenia zastanowimy się nad tym, co to znaczy stworzyć jak najlepsze warunki do nowoczesnego, aktywnego uczenia się języka obcego i jak organizować zajęcia edukacyjne, aby uczniowie – pokolenie Y, a nawet Z – działali w nich w wieloraki sposób, rozwijając tym samym swoją motywację do uczenia się języków obcych jako takich.

W trakcie szkolenia zostaną omówione zagadnienia związane z teorią i praktyką nauczania języka obcego z wykorzystaniem nowych mediów. Szczegółowa tematyka zogniskowana będzie wokół takich aspektów jak: aktualne e-tendencje w nauczaniu języków obcych; uwarunkowania efektywnego uczenia się języka obcego; innowacyjne metody nauczania języka obcego; otwarte formy pracy i nowe media jako sposób aktywizowania uczniów na lekcji i poza nią; rola multimediów, filmu i internetu
w rozwijaniu kompetencji komunikacyjnej młodzieży; rodzaje aplikacji i programów wspierających naukę języka obcego.

Podczas szkolenia skupimy się wyłącznie na rozwiązaniach praktycznych, które bez wątpienia w przyszłości okażą się przydatne w pracy nauczyciela i lektora. Wspólnie „poszukamy” także
nietypo­wych i atrakcyjnych pomysłów na interaktywne, nowoczesne zajęcia z języka obcego. W trakcie szkolenia zostaną ponadto przed­stawione konkretne przykłady filmów, technik i interaktywnych metod, gotowych do zastosowania w procesie edukacji językowej.


CZEGO NAUCZYSZ SIĘ NA SZKOLENIU?

Dowiesz się:
dlaczego warto wykorzystywać film w procesie uczenia się języka obcego
czym jest TIK w pracy nauczyciela-lingwisty i jak go efektywnie wykorzystywać na lekcji
jak szukać i mądrze korzystać z tajnych, pełnych metodycznych inspiracji zakamarków internetu
jak wykorzystać i dostosować do potrzeb zajęć językowych dostępne w sieci darmowe narzędzia

Będziesz wiedział(a) jak:
rozwijać sprawności produktywne uczniów z wykorzystaniem zadań multimedialnych, w tym filmów
wykorzystać smartfona ucznia do celów dydaktycznych
tworzyć karty pracy do nauczania i sprawdzania nowego materiału językowego, np.: słownictwa, gramatyki za pomocą różnego rodzaju narzędzi: grafik, prostych animacji
tworzyć różnego rodzaju interaktywne zadania i ćwiczenia, które nie tylko urozmaicą zajęcia językowe, lecz także rozwiną w uczniach umiejętność pracy autonomicznej
przeprowadzać ocenianie kształtujące za pomocą nowych technologii

Będziesz potrafił(a):
stworzyć prostą grafikę, infografikę, baner, animację w celu przejrzystej i efektywnej prezentacji różnych aspektów języka obcego
stosować różnorodne procedury nauczania języka obcego rozwijające kreatywność
i aktywność uczniów
dokonywać wyboru oraz ewaluacji aplikacji i programów, które pobudzą zainteresowanie uczniów  na zajęciach językowych
stosować nowoczesne techniki nauczania oraz opracowywać autorskie materiały dydaktyczne dopasowane do potrzeb i zainteresowań uczniów
indywidualizować zadania oraz dostosowywać metody i treści do potrzeb klas heterogenicznych za pomocą narzędzi technologicznych w kontekście nauczania różnych sprawności językowych
integrować technologię z ćwiczeniami lekcyjnymi, które ciężko jest przeprowadzić w ciągu 45-minutowej lekcji języka obcego (np.: prace projektowe, prace grupowe)
przygotowywać ćwiczenia i zadania językowe z wykorzystaniem darmowych aplikacji online, które wprowadzają element zabawy do nauki


Główny cel szkolenia: nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie efektywnego przygotowywania
i prowadzenia lekcji języka obcego z wykorzystaniem nowych mediów i narzędzi e-learningowych

DO KOGO ADRESUJEMY SZKOLENIE?
Szkolenie adresowane jest do nauczycieli i lektorów uczących języków obcych w klasach IV-VI szkoły podstawowej, gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych

WYMAGANIA DOTYCZĄCE UDZIAŁU W SZKOLENIU:
Szkolenie przeznaczone jest zarówno dla osób z doświadczeniem w nauczaniu języka obcego, jak i dla osób, które nie mają w tym zakresie jeszcze żad­nych doświadczeń (np. studenci filologii lub lingwistyki stosowanej).


LICZEBNOŚĆ GRUPY:
Maksymalnie 20 osób

ZAGADNIENIA PROGRAMOWE
Zajęcia obejmują 8 godzin szkoleniowych oraz będą prowadzone w godzinach:
Moduł 1: 9.00 – 10.30
Moduł 2: 10.45 – 12.15
Moduł 3: 12.30 – 14.30
Moduł 4: 14.40 – 15.40

Moduł 1
Tematyka warsztatu:
FILM NA ZAJĘCIACH JĘZYKOWYCH JAKO DOSKONAŁY SPOSÓB NA ROZWIJANIE KOMPETENCJI KOMUNIKACYJNEJ UCZNIÓW
Aby organizowany przez nauczycieli i lektorów proces uczenia się języka obcego mógł przebiegać prawidłowo powinien, w świetle współczesnych zasad dydaktycznych, uwzględniać centralną, a przede wszystkim aktywną rolę ucznia. Własna aktywność jednostki jest bowiem powszechnie uznawana
za niezbędny, a bardzo często za wystarczający wyznacznik jej szeroko pojętego rozwoju, w tym także rozwoju językowego. W świetle powyższego priorytetowym celem warsztatu jest wprowadzenie jego uczestników do teorii i praktyki ‘uczenia aktywnego’, zgodnego z preferowanym obecnie dynamicznym i wykorzystującym nowe media modelem nauczania. Podczas warsztatu omówione zostaną wszystkie najważniejsze zasady, którymi należy się kierować podczas przeprowadzania lekcji języka obcego nastawionej przede wszystkim na pobudzenie aktywności uczącego się poprzez wykorzystywany
w pracy dydaktycznej film. Do najważniejszych z nich należą: interkulturowość, całościowość, a także komunikatywność. Praca z filmem bowiem, jako z jednym z nielicznych mediów, pozwala na równoczesne rozwijanie w procesie uczenia się wszystkich elementów składowych kompetencji komunikacyjnej: sprawności takich jak słuchanie, mówienie, pisanie, czytanie, a także leksyki
i gramatyki. W trakcie warsztatu omówione zostaną m.in. takie zagadnienia jak: tekst i obraz na lekcji języka obcego; praca z filmami fabularnymi; praca z filmami dokumentalnymi, typologia zadań: przed, w trakcie i po oglądaniu filmu.
Trener: dr Anna Pol

Moduł 2:
Tematyka warsztatu:
PREZENTACJA KONKRETNYCH PRZYKŁADÓW ZADAŃ DO PRACY Z FILMEM NA ZAJĘCIACH JĘZYKOWYCH
Priorytetowym celem warsztatu jest utrwalenie i zastosowanie wiedzy oraz umiejętności zdobytych w ramach modułu 1 oraz ich praktyczne zastosowanie.
Trener: dr Anna Pol

Moduł 3:
Tematyka warsztatu:
ZAGRAJMY W NAUKĘ JĘZYKÓW!
Spośród wszystkich urządzeń umożliwiających nauczanie z wykorzystaniem nowoczesnych technologii szczególny potencjał zdaje się mieć smartfon – jako przedmiot, którego uczniowie używają jeszcze częściej i dłużej niż komputera czy tabletu. Wpisując się w trend nauczania mobilnego (m-learningu),
a także tzw. grywalizacji (gamifikacji), warsztat poświęcony będzie aplikacjom Kahoot i Quizlet, znacznie uatrakcyjniającym proces nauczania języków obcych. Kahoot znakomicie aktywizuje uczniów poprzez rywalizację w grze opracowanej przez nauczyciela. Quizlet dodatkowo wspomaga nauczanie słownictwa dzięki prezentacji wprowadzonej listy słówek w postaci fiszek i multimedialnych aktywności. Warto podkreślić, że aplikacje te angażują uczniów na długo, a nauczyciel poświęca stosunkowo niewiele czasu na przygotowywanie w nich rozgrywek i zadań. Ponadto uczniowie mogą też tworzyć w nich materiały dla siebie nawzajem, co rozwija ich kreatywność i umiejętność pracy
w grupie.
Trener: mgr Bogumił Ucherek

Moduł 4
Tematyka warsztatu:
E-PRZYBORNIK NAUCZYCIELA JĘZYKÓW OBCYCHJ
Celem warsztatów będzie zapoznanie uczestników z szerokim wachlarzem darmowych narzędzi dostępnych w Internecie, pozwalających na szybkie i łatwe przygotowanie elementów uzupełniających lekcję języka obcego. Choć narzędzia te nie stanowią rozbudowanych aplikacji mogących stać się tematem całych zajęć, niejednokrotnie okazują się niezwykle przydatne, skracając czas pracy nauczyciela, a zarazem uatrakcyjniając prezentowane treści. Omówione będą zarówno narzędzia usprawniające tworzenie najpopularniejszych typów ćwiczeń, jak i umożliwiające przedstawianie materiałów w nowoczesny, ciekawy wizualnie sposób. Pokazane zostaną m.in. generatory krzyżówek, zadań i gier online. Przećwiczymy również generowanie chmur tagów i najprostsze metody pracy
z plikami graficznymi oraz materiałami multimedialnymi.
Trener: mgr Bogumił Ucherek

METODY PROWADZENIA SZKOLENIA:
Praca przy komputerach, Smartfonach, Dyskusje, Symulacje, Mikro-teaching, Analiza przypadku

KADRA SZKOLENIOWA
Szkolenie poprowadzą doświadczeni specjaliści z wieloletnią praktyką zarówno w nauczaniu języka obcego, jak i organizacji form doskonalenia dla nauczycieli i lektorów języków obcych.

dr Anna Pol – absolwentka filologii germańskiej Uniwersytetu Wrocławskiego. Obszar zainteresowania: kompe­tencja glottodydaktyczna nauczycieli języków obcych, metody rozwijania kompetencji komunikacyjnej na lekcji języka obcego, edukacja językowa dzieci. Jako wykładowca jest zaangażowana w kształcenie przyszłych nauczy­cieli języka niemieckiego; od wielu lat prowadzi także kursy kwalifikacyjne i warsztaty doskonalące dla czynnych zawodowo nauczycieli języków obcych. Ma bogate doświadczenie pedagogiczne zdobyte podczas pracy na
sta­nowisku nauczyciela języka niemieckiego w różnego typu szkołach publicznych oraz prywatnych szkołach języ­kowych. Współautorka e-learningowych i blended learningowych kurów do nauki języka niemieckiego; autorka wielu publikacji na temat nauczania i uczenia się języków obcych. Od września 2016 pełni funkcję kierownika Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Lektorów w Wyższej Szkole Filologicznej we Wrocławiu.

mgr Bogumił Ucherek – ukończył filologię angielską na Uniwersytecie Wrocławskim (specjalność nauczycielska). Posiada praktyczne doświadczenie w prowadzeniu lektoratów języka angielskiego (Dolnośląska Szkoła Wyższa) oraz kursów i szkoleń e-learningowych. Kierownik Działu e-Learningu w Wyższej Szkole Filologicznej we Wrocławiu, gdzie w 2010 r. wdrożył od podstaw nauczanie na odległość. Administrator platformy Moodle liczącej ponad 320 kursów, które współtworzył z blisko 100 wykładowcami WSF. Koordynator techniczny konkursów „zDolny Ślązak” i „zDolny Ślązaczek”, w których rokrocznie bierze udział ponad 20 000 dolnośląskich uczniów. Uczestnik ogólnopolskich i międzynarodowych konferencji branżowych. Współpracuje z działami
e-learningu uniwersytetów w Szwecji, Austrii, Anglii i Norwegii, dokąd regularnie wyjeżdża na wizyty studyjne. 



DLACZEGO MY
Jesteśmy otwarci na potrzeby nauczycieli i lektorów języków obcych.
Charakteryzuje nas wysoka jakość kształcenia o charakterze praktycznym, a zatem przygo­towują­cego do efektywnego funkcjonowania w klasie szkolnej.
Organizujemy szkolenia wyłącznie w oparciu o metody aktywizujące.
Proponujemy aktualną i niezwykle bogatą tematykę warsztatów, odpowiadająca najnowszym tendencjom w dziedzinie dydaktyki i metodyki języków obcych.
Koncentrujemy się wyłącznie na rozwiązaniach praktycznych, umożliwiających tworzenie ‘dobrych’, a zarazem nietuzinkowych lekcji języka obcego.
Jesteśmy elastyczni w doborze form szkoleniowych.
Każdorazowo wyposażamy uczestników szkoleń w materiały szkoleniowe.
Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje certyfikat.

TERMIN SZKOLENIA
3 GRUDNIA 2016 r. (sobota)

MIEJSCE SZKOLENIA
Wyższa Szkoła Filologiczna we Wrocławiu – ul. Sienkiewicza 32

KOSZT SZKOLENIA
Cena:
160 zł
140 zł – w przypadku uiszczenia opłaty w terminie wczesnym – do 27 listopada 2016
Cena zawiera: Realizację programu szkolenia, koszt materiałów szkoleniowych, 2 przerwy kawowe (kawa, herbata, woda, ciastka), certyfikat.

ZGŁOSZENIA NA SZKOLENIE I DODATKOWE INFORMACJE
Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Lektorów Języków Obcych w Wyższej Szkole Filologicznej we Wrocławiu
ul. Sienkiewicza 32, 50-335 Wrocław
tel. 71 328 14 14, fax. 71 322 10 06
e-mail: szkolenia@wsf.edu.pl
www.wsf.edu.pl – zakładka Studia Podyplomowe i Szkolenia
http://www.wsf.edu.pl