korepetycje angielski korepetycje niemiecki
Nie jesteś zalogowany.
Nie masz konta?

PASE: Szkolenie, Kapelusze Lektora VIII. Zielona Góra, 7 grudnia 2014
Efektywnie i efektownie
Kapelusze Lektora

Warsztaty metodyczno psychologiczne dla lektorów i nauczycieli języków obcych


Zielona Góra, 7 grudnia 2014

Miejsce szkolenia:

szczegóły wkrótce

Wczesna rejestracja obowiązuje do 26 listopada.


PROGRAM

9:30 | REJESTRACJA UCZESTNIKÓW

10:00 | "NIECH JA CIĘ TYLKO OCENIĘ!" CZYLI O TYM , CO ZROBIĆ W TRAKCIE EFEKTYWNEJ LEKCJI JĘZYKA OBCEGO Z JEDNYM Z NAJBARDZIEJ DYSKUSYJNYCH OBSZARÓW PRACY NAUCZYCIELA - OCENIANIEM
Anna Gębka Suska

Ocenianie pracy i osiągnięć uczniów w każdym wieku należy do najdrażliwszych problemów szkolnych. Wystawiając ocenę za pracę ucznia ocieramy się bowiem w różnym stopniu o sferę emocji, motywacji, intelektu… Czym jest a czym nie powinna być ocena postępów?
Zapraszamy na praktyczno-refleksyjne 90 minut, w trakcie których dotkniemy obszarów, które na pierwszy rzut oka niewiele z klasycznym ocenianiem mają wspólnego: nagród i kar, hormonów sterujących naszym szczęściem i naszym stresem, pochwał służących budowaniu relacji. Wspólnie zbudujemy dekalog oceniania a na końcu wytłumaczymy, co miał na myśli Manfred Spitzer pisząc, że techniki motywowania uczniów przypominają wmawianie komuś, że jest głodny.

11:50 | PAMIĘĆ = OBRAZ + AKCJA. JAK UELASTYCZNIĆ I ZINDYWIDUALIZOWAĆ TECHNIKI WSPOMAGAJĄCE PAMIĘĆ, BY PRZYSPIESZYĆ PRACĘ TOBIE I NAUKĘ TWOIM UCZNIOM.
Edyta Madej

Nam i naszym uczniom bezustannie towarzyszy zalew informacji. Ciągle bombardują nas dane, fakty, rzeczy do zrobienia, do przechowania w pamięci. Epoka informacji narzuciła nam konieczność bycia szybkim i elastycznym w reagowaniu na ów zmasowany atak.
Czy natłok informacji można zatrzymać? Nie.
Czy można efektywnie selekcjonować i zapamiętywać? TAK!
Na warsztacie poznamy metody wyzwalania potencjału, który uruchamia zasoby skutecznego zapamiętywania, przeanalizujemy składowe wpływające na lepsze zapamiętywanie , praktycznie doświadczymy co zrobić, by skrócić i przyspieszyć to co możliwe w procesie zapamiętywania i tym samym znaleźć czas na to, co trzeba lepiej zrozumieć. Zastanowimy się jak pogodzić tradycyjne formy uczenia z mechanizmami usprawniającymi naukę, a także jak można skorzystać z zasobów odkryć neurobiologii i rozwiązań nowych technologii.

13:40 | POLUBIĆ CZY POŚLUBIĆ, CZYLI CO DOBREGO WYNIKA Z MIŁOŚCI DO PODRĘCZNIKA OD DRUGIEGO WEJRZENIA
Anna Gębka Suska

Podczas sesji dowiecie się, jak spojrzeć na podręcznik pod innym kątem; jak dostosować podręcznikowe ćwiczenia do potrzeb i możliwości danej grupy uczniów; jak znudzenie zamienić w zaciekawienie, a zakuwanie w efektywne zapamiętywanie. Powiemy też, jak powstaje podręcznik i dlaczego nie jest tak porywający, jak chcieliby uczniowie. I, co najważniejsze, co zrobić, aby to, co nudzi, zainteresowało, zmotywowało i zostało w pamięci uczniów.
Przez podręcznik do sedna, czyli jak doprawić i podać, aby smakowało.

15:10 | ZAKOŃCZENIE, LOSOWANIE NAGRÓD, ROZDANIE CERTYFIKATÓW

FORMULARZ REJESTRACJI:


http://www.pase.pl/index.php/pl/dziaalno-pase/konferencje-i-szko lenia?task=pokazSzkolenie&id=305