korepetycje angielski korepetycje niemiecki
Nie jesteś zalogowany.
Nie masz konta?

PASE: Konferencja Efektywne Przygotowanie do Egzaminu Językowego, 23.01.16, Warszawa.


Serdecznie zapraszamy na konferencję PASE

„Efektywne Przygotowanie do Egzaminu Językowego”

23.01.2016 | Warszawa

Politechnika Warszawska, ul. Koszykowa 75

Będzie to całodniowe wydarzenie skierowane do nauczycieli przygotowujących swoich uczniów (w różnym wieku) do egzaminów językowych.


Pierwsze potwierdzone tematy sesji:

- Rutyna przygotowania do egzaminu: podcina skrzydła czy uwalnia kreację? | Luiza Wójtowicz-Waga

- Teaching Speaking for the most popular English language exams | British Council

- Jak zwiększać wartość kursów językowych za pomocą egzaminów - czyli o korzyściach dla uczniów, rodziców, nauczycieli i samej szkoły. | Witold Machlarz

- How to teach to the exam without teaching to it. | Karolina Kępska

- Past Papers For The Win! | Anna Rzeźnik

- Perpetuum mobile, czyli jak nowoczesne technologie wpływają na przygotowania do egzaminów. | Radek Krzyżanowski

- Ulubione strategie egzaminacyjne moich studentów, czyli jak przygotowujemy do pisemnych i ustnych egzaminów certyfikacyjnych w Centrum Językowym Politechniki Łódzkiej. | Ewa Muszczynko

- Jak "ustrzelić" 10 w wypowiedzi pisemnej na maturze? | Anna Życka

- Coaching językowy jako nowoczesna metoda przygotowania do certyfikatu językowego | Waldemar Jagodziński


Pełny program wydarzenia już wkrótce!


Abstrakty - Efektywne Przygotowanie do Egzaminu Językowego

B2 -> C1 Make the leap! (and sorry, there is no 4th Conditional) | Vaughan Elliott, Cambridge English Language Assessment

This session will focus on the differences between B2 and C1 level that our students have to cope with when they arrive in their Advanced C1 level class. In my experience students, and teachers, don’t realise that there are qualitative differences with respect to their subject matter and this can hamper progress. This talk will include practical ideas relating to each of the skill areas and suggest ways in which teachers can help their students make the leap to the higher level. Specific reference will be made to C1 level exam, for example Cambridge Advanced.


Effektiver und zielgerechter Einsatz von Sprachfertigkeiten im Rahmen der staatlichen Prüfungen. | Katarzyna Łyp, Klett

Innerhalb des Workshops werden folgende Aspekte behandelt: - welche Sprachfertigkeiten sollen hinsichtlich der staatlichen Prüfungen gefestigt werden, - welche Methoden sind anzuwenden, um sich die Sprachfertigkeiten effektiv anzueignen, - welche Methoden sind erreichbar, um problemlos mit dem Prüfungsstress umgehen zu können.


Egzaminy językowe dla dzieci? TAK! – o celowości egzaminowania najmłodszych uczniów i praktycznym przygotowaniu do testów na przykładzie PTE YL | Katarzyna Statkiewicz-Zawadzka

„Egzamin z języka angielskiego dla dzieci? O rany! Po co je stresować?” Egzaminy - postrzegane często jako zło konieczne, narzędzie surowej oceny umiejętności i wiedzy, nieuniknione, aby przejść na kolejny etap edukacji lub otrzymać certyfikat dający konkretne uprawnienia. Czy słusznie słowo EGZAMIN przywołuje głównie negatywne skojarzenia? Dla naszych najmłodszych uczniów egzamin językowy może okazać się ciekawym i motywującym doświadczeniem. A i Tobie nauczycielu przyniesie wiele korzyści... Na przykładzie Pearson Test of English Young Learners zobaczymy jak wyglądają egzaminy dla najmłodszych, porozmawiamy o korzyściach płynących z uczestnictwa oraz o tym jak efektywnie i w interesujący sposób przygotować do nich uczniów.


Jak "ustrzelić" 10 w wypowiedzi pisemnej na maturze? | Anna Życka

Moja prezentacja ma na celu uświadomienie nauczycielom istoty poszczególnych kryteriów, aby mogli oni w sposób bardziej efektywny wykorzystywać konkretne strategie podczas pracy z maturzystami. Uczniowie powinni doskonale znać odpowiednie techniki, aby nie stracić punktów. A tego powinni nauczyć się przy wsparciu swoich wspaniałych nauczycieli.W warsztacie szkoleniowym dla nauczycieli zamierzam przybliżyć im istotę efektywnej pracy z uczniem przystępującym do matury z języka obcego w zakresie podstawowym. Nasza uwaga poświęcona zostanie głównie zadaniu 10 - czyli wypowiedzi pisemnej. Metodą warsztatową wypracujemy punkty, które stanowią główne trudności uczniów w tej formie. Oczywiście uwzględniona zostanie także specyfika języka: angielski i niemiecki. Nauczyciele będą mieli możliwość w quizie sprawdzić swoją dotychczasową wiedzę na temat oceniania wypowiedzi pisemnej w poszczególnych kryteriach. Jako czynna egzaminatorka OKE postaram się skomentować poszczególne kryteria oceny i udzielić wskazówek, które mogą usprawnić i ułatwić pracę nauczyciela. Wspólnie przeanalizujemy poszczególne kryteria oceny pracy. Podczas spotkania jego uczestnicy będą mieli możliwość dokonania przykładowej sumarycznej oceny zadania 10, by na tym przykładzie mogły zostać wyciągnięte konkretne wnioski do dalszej pracy.


Nie tylko w szkolnej ławce...O roli (szybkiego) czytania w kontekście efektywnego przygotowania do egzaminu językowego i nie tylko. | Dominika Muńko

Czas jest naszym największym zasobem. Efektywne zarządzanie nim podczas nauki może więc okazać się nieocenionym skarbem. Więcej, znajomość elementarnych zasad regulującyh pracę mózgu oraz kompatybilne z nimi techniki czytania i uczenia się zwiększają szanse na sukces o 95 %. Na temat szybkiego czytania – jednej z najlepszych metod efektywnego uczenia się i przygotowania do egzaminów – narosło wiele mitów. Ich funkcja od czasów starozytnych nie uległa zmianie, mają bowiem wyjaśniać to, co obce, nieznane i niebezpieczne; oswajać rzeczywistość, w której czają się upiory. Mity deprymujące wartość szybkiego czytania rodzą się z nieznajomości tematu i braku kompetencji. Celem wystąpienia bedzie nie tylko próba obalenia niesprawiedliwych i szkodliwych mitów na temat umiejętności szybkiego czytania, ale także wskazanie jak niedocenionym jest ono narzędziem w walce o skuteczną eduakcję lingwistyczną, także w kontekście egzaminów językowych. Zaprezentowane i omówione zostaną podstawowe techniki szybkiego czytania ze zrozumieniem oraz wykazana zostanie ich komplementarność z odkryciami i postulatami neurodydaktyki, postulującej dążenie do wypracowywania modeli edukacyjnych szanujących sposób pracy mózgu - narządu niezywkle autonomicznego i pragmatycznego.


Past papers for the win! | Anna Rzeźnik

When we prepare our students for any exam, there usually comes a time when we decide to incorporate past papers into our teaching. We know that basic task familiarity and the know-how of the exam itself may decide about their final result. However, doing past papers is a tedious activity and although our students understand its necessity, they still tend to approach it with trepidation. In this practical workshop I want to present an innovative way of handling past papers, which derives straight form a medium that our teenage and young adult learners know and understand best - computer games. We'll set off on an epic adventure and discover what may lie underneath each seemingly boring task and how to make it more memorable and motivating. And all of that without any actual games or technology involved! But shhh! No more spoilers here. If you want your students to actually come and ask you for more past papers, you'll first need to experience my ideas yourself.


Perpetuum mobile, czyli jak nowoczesne technologie wpływają na przygotowania do egzaminów. | Radosław Krzyżanowski, Oxford University Press

Większość z nas doskonale zdaje sobie sprawę z faktu, iż rzeczywistość wirtualna odgrywa znaczącą rolę w życiu naszych uczniów. Nie dziwi więc fakt, że nowoczesne technologie coraz głośniej pukają do drzwi instytucji edukacyjnych. Do tej pory jednak aplikacje i platformy online stanowiły swoisty dodatek do lekcji, pewnego rodzaju urozmaicenie tradycyjnych zajęć. Wraz z pojawianiem się coraz nowocześniejszych rozwiązań i coraz powszechniejszym dostępem do Internetu, częściej stają się ważnym, a nawet bazowym elementem lekcji języków obcych. Podczas tej sesji przyjrzymy się najnowszym trendom i rozwiązaniom w dziedzinie „cyfrowego” wspomagania zajęć przygotowujących do różnorakich egzaminów oraz odpowiemy sobie na pytanie czy edukacyjne perpetuum mobile zostało wreszcie odkryte.


Ulubione strategie egzaminacyjne moich studentów, czyli jak przygotowujemy do pisemnych i ustnych egzaminów certyfikacyjnych w Centrum Językowym Politechniki Łódzkiej. | Ewa Muszczynko

W trakcie warsztatu wezmę uczestników w szczególną podróż przez 5 części (tj. słuchanie, czytanie, gramatykę & słownictwo, pisanie i mówienie) przykładowego egzaminu certyfikacyjnego. Podam konkretne przykłady strategii egzaminacyjnych, które sprawdziły się w przypadku moich studentów, tzn. okazały się zarówno efektywne, jak i przyjazne dla uczących się. Przyjrzę się również na przykładach możliwym sposobom wykorzystania podstawowego podręcznika kursowego jako narzędzia pomocnego w przygotowaniu studentów do egzaminu.


Zawsze aktualne informacje na stronie organizatora:



http://www.pase.pl/pl/stowarzyszenie-pase/aktualnosci/559-konfer encja-efektywne-przygotowanie-do-egzaminu-jezykowego