korepetycje angielski korepetycje niemiecki
Nie jesteś zalogowany.
Nie masz konta?

PASE: Kapelusze dla Lektora na lato! Metodyczne środy z PASE.
PASE: Kapelusze dla Lektora na lato!!!!Metodyczne środy z PASE

Bardzo letnie i lekkie WARSZTATY DLA WSZYSTKICH WYPOCZYWAJĄCYCH W WARSZAWIE.

Będzie dynamicznie i mocno merytorycznie!

1 sesja (90 min.), w każdą środę wakacji, zawsze o 11.00

CO TYDZIEŃ NOWE TEMATY

50 zł za 1 os. lub 105 zł za 3 osoby!

godz. 11.00-12.30, Warszawa, ul. Saska 9

Harmonogram

24.07|Efektywnie czy efektownie
trener: Luiza Wójtowicz-Waga

31.07|Gdy milczenie jest złotem
trener: Luiza Wójtowicz-Waga

7.08 |Wojna i pokój
trener: Beata Zielińska-Rocha

Wczesna rejestracja do 31 lipca

14.08|Taka lekcja to jest to
trener: Beata Zielińska-Rocha

Wczesna rejestracja do 7 sierpnia

21.08|Muzyczne inspiracje
trener: Jacek Członkowski

Wczesna rejestracja do 14 sierpnia

28.08|Podręcznik to nie wszystko
trener: Luiza Wójtowicz-Waga

Wczesna rejestracja do 21 sierpnia

Efektywnie czy efektownie? czyli jak uczyć żeby nauczyć

W naszej pracy staramy się zainteresować uczniów lekcją i zaangażować w proces uczenia się, używamy rozmaitych trików, aby podtrzymać uwagę naszych słuchaczy. Jednak czy efektownie zawsze znaczy efektywnie?

Jak nauczać, aby nasi uczniowie byli nie tylko zainteresowani, ale przede wszystkim czuli systematyczny postęp w nauce? Podczas warsztatu wkroczymy w świat ucznia, jego oczekiwań, wymagań i sposobu uczenia się oraz określimy naszą rolę w tym świecie. Spotkanie dostarczy również wielu praktycznych wskazówek i przykładów ćwiczeń wspomagających zapamiętanie materiału i efektywność naszych działań, a tym samym - podnoszących zadowolenie i satysfakcję słuchacza.

Gdy milczenie jest złotem, czyli o tym, jak milczeć, by mówili oni

Czy można poprowadzić zajęcia w sposób dynamiczny i jednocześnie nie „spalać się”? Jak pobudzić uczniów do większej aktywności, jednocześnie oszczędzając naszą energię? No i czy naprawdę musimy tyle mówić? Wiele pisze się o konieczności ograniczenia czasu wypowiedzi nauczyciela na zajęciach, ale już mniej o tym, jak to robić. Podczas tej sesji przyjrzymy się poszczególnym fazom lekcji i ustalimy kiedy nauczyciel może, a kiedy powinien milczeć. Wypróbujemy kilka ćwiczeń i technik, umożliwiających kontrolowanie i eliminowanie głosu (i energii) nauczyciela podczas zajęć. Zastanowimy się również, dlaczego nauczyciel mówi, jak wykorzystuje swój głos i jak może - dla odmiany - wykorzystać ciszę na zajęciach. A wszystko po to, aby więcej mówili oni, niezależnie od poziomu zaawansowania językowego, czy wieku.

Wojna i pokój

Czy rzeczywiście na pracę z nastolatkami możemy patrzeć w kategoriach wojny i pokoju? Co to takiego dyscyplina na zajęciach? Czy istnieją ‘trudni słuchacze’? Czy oni naprawdę są trudni, czy stają się trudni – w konkretnej grupie, w relacji z konkretnym nauczycielem, w konkretnych sytuacjach? Jak sobie radzić z ‘wszystkowiedzącym’, ‘Dyziem marzycielem’, ‘krytykiem’, ‘klasowym błaznem’ i innymi ciekawymi postaciami pojawiającymi się na zajęciach? Czy konfliktów w pracy z nastolatkami da się uniknąć? Jak asertywnie zachować się w trudnej sytuacji? Na te pytania wspólnie odpowiemy w trakcie naszego warsztatu.

Taka lekcja to jest to

Nauczyciel doskonale wie jak powinna wyglądać idealna lekcja - jego lekcja. Czy wie jednak czym jest ‘idealna lekcja’ dla nastoletniego ucznia? Czy prawdą jest że „idealna lekcja” to ta, która się w ogóle nie odbyła? Wokół czego kręci się świat nastolatka? O czym chętnie porozmawia? Czy w ogóle potrafi rozmawiać? Jaki według nastolatka powinien być nauczyciel? Czy dostępne na rynku książki trafiają w potrzeby nastolatków? W trakcie warsztatu podzielimy się z Państwem własnymi doświadczeniami, doświadczeniami innych nauczycieli oraz opiniami samych zainteresowanych, czyli naszych nastoletnich uczniów. Zaproponujemy również garść ćwiczeń, które pomogą pobudzić mniej aktywnych.

Muzyczne inspiracje, czyli sposoby wykorzystania piosenki na zajęciach językowych

Czy piosenka nadaje się tylko na zajęcia dla dzieci? Czy masz dylemat kiedy, jak, i z kim wplatać piosenkę na zajęciach językowych? Czy wyczerpują się Twoje pomysły na wykorzystanie piosenki i szukasz nowych inspiracji? Wszyscy nasi uczniowie - zarówno młodsi jak i starsi - lubią muzykę, warto więc wykorzystać ten fakt na lekcji języka obcego. Celem warsztatu jest pokazanie nie tylko jak efektownie, ale przede wszystkim efektywnie wykorzystywać elementy muzyczne na lekcji. Zaprezentujemy jak wykorzystać ogromne zasoby Internetu, nie tylko do szukania piosenek, czy teledysków, ale również gotowych ćwiczeń i zadań dla uczniów. Wymienimy się doświadczeniami, jak można piosenką uczyć gramatyki, słownictwa, wymowy i innych aspektów języka. Będzie to również okazja, abyśmy sami wcielili się w rolę uczniów i posłuchali piosenek w różnych językach, a może i coś wspólnie zaśpiewamy...

Podręcznik to nie wszystko, czyli o urozmaicaniu zajęć z dziećmi i młodzieżą

Praca z podręcznikiem jest nudna, a co za tym idzie młodzież za nim nie przepada”. „Praca z podręcznikiem jest istotą mojej pracy – systematyzuje i rozwija wiedzę”. Warsztat skierowany jest do osób, które poszukują kompromisu pomiędzy powyższymi zdaniami i wciąż nie wiedzą, które jest im bliższe. Podczas prezentacji pokażemy taki sposób pracy z podręcznikiem w grupie wiekowej 11-16, który z jednej strony uatrakcyjnia książkę, z drugiej zaś wykorzystuje wszystkie jej najmocniejsze strony – a więc „praca z książką obok książki”. Uczestnicy warsztatu będą mieć okazję do wymiany własnych doświadczeniami związanych z omawianym zagadnieniem. W trakcie warsztatu zaprezentujemy, a częściowo również wspólnie stworzymy, „bank pomysłów” gotowych do wykorzystania na każdej lekcji języka obcego, niezależnie od uczonego języka czy poziomu zaawansowania.

Serdecznie zapraszamy!
http://www.pase.pl/index.php/pl/stowarzyszenie-pase/aktualnoci/2 45-kapeluszenalato