korepetycje angielski korepetycje niemiecki
Nie jesteś zalogowany.
Nie masz konta?

Macmillan: Small changes that make a big difference, 13.09.18, webinarium
Small changes that make a big difference
Jak poprawić efektywność nauczania języka angielskiego małymi krokami

Szczegóły szkolenia:
Data szkolenia: 13 września (czwartek) w godzinach 19:30 – 21:10
Czas trwania: 90 minut + 10 minut przerwy
Typ szkolenia: webinarium
Język: angielski

Dla kogo jest szkolenie?
Nauczyciele j. angielskiego w klasach 4–8 szkoły podstawowej
Nauczyciele j. angielskiego w gimnazjum
Nauczyciele j. angielskiego w szkołach ponadgimnazjalnych
Lektorzy j. angielskiego w prywatnych szkołach językowych
Lektorzy j. angielskiego na wyższych uczelniach

Opis szkolenia:
Jeśli czasem czujesz, że chciałbyś coś zmienić w swoim sposobie nauczania, bo...
- wydaje Ci się, że nie osiągasz z uczniami takich efektów, na jakie liczysz, lub...
- czujesz, że potrzebujesz zmiany, ale...
- obawiasz się zbyt radykalnych i gwałtownych zmian, lub...
- nie wiesz, jak możesz doprowadzić do znaczących efektów małymi krokami, to webinarium jest właśnie dla Ciebie!

Praca nauczyciela wymaga od nas częstego dostosowywania się do nowych sytuacji (jak choćby wprowadzenie nowej podstawy programowej czy nowych typów egzaminów), ale czasami sami czujemy, że właśnie nadszedł czas na zmiany. Ale jak je najsensowniej wprowadzić? Jak nie wywracać do góry nogami dotychczasowej praktyki, a jednocześnie osiągnąć widoczne efekty w zaangażowaniu ucznia i efektywniejszym wykorzystaniu czasu w klasie? Zaprezentuję strategie wprowadzania zmian, które oparte są na wynikach badań z dziedziny psychologii i tzw. nauk kognitywnych – czasami bowiem drobna zmiana, zgodna ze stanem badań na temat tego, jak uczy się mózg, może przynieść wcale niedrobne efekty.

Czego nauczysz się na szkoleniu?
Jakie elementy codziennej pracy w klasie warto zmienić i dlaczego
Jak rozumieć i stosować zasadę the big picture
Dlaczego ważne są następujące strategie: przewidywanie (prediction) i uważna praktyka (mindful practice)
Jak powyższe zasady i strategie praktycznie wykorzystać do nauczania gramatyki, czytania i mówienia
Jakie sposoby powtarzania materiału językowego są skuteczne i dlaczego, a jakie – nie są
Jakie zadania i ćwiczenia najlepiej angażują uczniów, a jednocześnie nie wymagają dodatkowego przygotowania
Jak wprowadzać zmiany w planowaniu lekcji
Jak najlepiej wykorzystać pierwsze i ostatnie minuty lekcji
Dlaczego warto?
W naszym codziennym życiu – zarówno prywatnym, jak i zawodowym – często czujemy, że czas na zmiany. Zmiany mogą jednak budzić niepokój, szczególnie wtedy, gdy tkwimy w błędnym przekonaniu, że nie da się wprowadzić dużych zmian na lepsze małymi krokami. Dlatego moim zdaniem warto jest sięgać po badania naukowe, które mogą pomóc nam zrozumieć, jak lepiej zaplanować i wykorzystać czas w klasie i jak za pomocą drobnych, ale konsekwentnych zmian przemienić naszą klasę w miejsce bardziej sprzyjające nauce.

W trakcie webinarium pokażę, jakie strategie uczenia się, planowania lekcji i angażowania uczniów można wprowadzić za pomocą małych, ale skutecznych zmian. Pokazane przeze mnie przykłady strategii i typów ćwiczeń będą się odnosić przede wszystkim do nauczania i ćwiczenia gramatyki, ale też ćwiczenia umiejętności czytania i mówienia.
https://www.macmillan.pl/instytut-rozwoju-nauczycieli/szkolenie/ 30