korepetycje angielski korepetycje niemiecki
Nie jesteś zalogowany.
Nie masz konta?

MNODN: Doskonalenie warsztatu pracy nauczyciela z uczniami niepełnosprawnymi, 26.11 oraz 03.12.16.
Małopolski Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli zaprasza na szkolenie:


Doskonalenie warsztatu pracy nauczyciela w zespole klasowym z uczniami niepełnosprawnymi
Nowość


26-11-2016
sobota
09:00-15:30

03-12-2016
sobota
09:00-15:30

CZAS TRWANIA
16 godz. dyd.

PROWADZĄCY
Iwona Satora

KOSZT SZKOLENIA
305 zł

MIEJSCE SZKOLENIA
Sale zajęciowe MNODN
ul. Dietla 93 oficyna,
Kraków

Cele:

Nabycie kompetencji i umiejętności w zakresie organizowania i prowadzenia pomocy dla dzieci niepełnosprawnych i z zaburzeniami rozwoju.
Poznanie metod współpracy z rodzicami tych dzieci oraz z instytucjami wspierającymi ich wychowanie i edukację.
Poszerzenie wiedzy na tematy: niepełnosprawności i zaburzeń rozwoju u uczniów, zaspokajania potrzeb dzieci niepełnosprawnych na tle zespołu klasowego, organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole.
Zdobycie umiętności prawidłowego diagnozowania zachowań u dzieci zaburzonych, sposobów radzenia sobie w trudnych sytuacjach wychowawczych.
Zrozumienie przyczyn trudności w funkcjonowaniu ucznia niepełnosprawnego w szkole oraz trudności w poprawnej współpracy z rodzicami.
Przyjęcie postawy wspierającej dla ucznia i jego rodziców.
Program:

Diagnozowanie problemów i potrzeb dzieci niepełnosprawnych

Główne problemy nauczycieli w pracy dydaktyczno-wychowawczej z dziećmi niepełnosprawnymi fizycznie, psychicznie i intelektualnie:
– uczeń słabowidzący, niedosłyszący,
– uczniowie przewlekle chorzy, niepełnosprawni ruchowo,
– uczniowie z zaburzeniami rozwoju i zachowania,
– uczniowie niepełnosprawni intelektualnie.
Diagnozowanie potrzeb dzieci niepełnosprawnych:
– zbieranie informacji techniką wywiadu społecznego,
– analizowanie i interpretowanie dokumentów i opinii, kart szpitalnych, dzienników obserwacji zachowań, diagnoz do osiągnięcia edukacyjnego w Indywidualnych Programach Edukacyjno – Terapeutycznych,
– ustalanie hierarchii potrzeb na podstawie obserwacji dysfunkcji ucznia.

Trudności i bariery w porozumiewaniu się z uczniem niepełnosprawnym:
– skuteczny przekaz i motywowanie, stawianie granic,
– osobowość nauczyciela a osobowość ucznia.
Kształcenie integracyjne i organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej

Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla ucznia:
– orzeczenia i opinie poradni psychologiczno-pedagogicznej,
– konstruowanie IPET-ów,
– opieka specjalistów,
– rola rodziców w zespole pomocowym,
– monitoring i ewaluacja udzielanej pomocy,
– przekazywanie wskazówek i kierunków do dalszej pracy.
Mechanizmy integracji i kształtowanie postaw społecznych wobec dzieci niepełnosprawnych:
– organizacja pracy w klasie integracyjnej,
– zespół klasowy jako grupa wsparcia,
– współpraca dwóch nauczycieli,
– typowe błędy wychowawcze,
– nauczanie indywidualne,
– praca na pozytywach,
– elementy terapii w nauczaniu,
– ocenianie kształtujące.
Rozwój społeczny i osobisty ucznia – prowadzenie indywidualnego przypadku.
My oceniamy, ale nas też oceniają – ocena pracy pedagoga i wychowawcy w nauczaniu integracyjnym.
Nauczyciel liderem współpracy i integracji w zespole szkolnym

Rodzice jako partnerzy w procesie adaptacji dziecka do rzeczywistości szkolnej:
– jak zaangażować rodziców do współpracy?
– budujemy atmosferę zaufania,
– warunki niezbędne by współpraca kwitła: kompetencje, potrzeby, skuteczna komunikacja,
– nauczyciel jako lider zespołu – zarządzanie kapitałem ludzkim.
Współpraca z instytucjami wspierającymi wychowanie i edukację dziecka:
– elementy pracy socjalnej w pracy nauczyciela,
– specyfika współpracy z Opieka Społeczną, Policją, Sądem Rodzinnym, kuratorami społecznymi
i zawodowymi, asystentami rodziny,
– współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym,
– tworzenie sieci społecznych.



Wypełnij formularz zgłoszeniowy na szkolenie - zarezerwuj miejsce:

http://www.mnodn.kangur.edu.pl/kurs.php?kk=5349