korepetycje angielski korepetycje niemiecki
Nie jesteś zalogowany.
Nie masz konta?

MNODN:Uczeń z zaburzeniami zachowania, zagrożony niedostosowaniem społecznym...08.11.14, Kraków.



MNODN: Uczeń z zaburzeniami zachowania, zagrożony niedostosowaniem społecznym – budowanie strategii pracy na terenie szkoły

08-11-2014
sobota
09.30-14.15

CZAS TRWANIA
6 godz. dyd.

PROWADZĄCY: Irena Chądzyńska

KOSZT SZKOLENIA
139 zł


MIEJSCE SZKOLENIA
Sale zajęciowe MNODN
ul. Dietla 93 oficyna,
Kraków



Nowa formuła udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej w szkołach wymusza większą wnikliwość analizy sytuacji dziecka i obliguje do świadomego planowania pomocy oraz pracy zespołowej. Z praktyki szkolnej wynika, że nawet jedno dziecko z zaburzeniami zachowania może powodować w klasie poważne ograniczenia w przeprowadzeniu lekcji oraz negatywnie wpływać na klimat relacji.Pokonywanie trudności związanych z zaburzonymi zachowaniami uczniów jest istotne z wielu powodów – nie tylko z punktu widzenia dzieci i ich dalszego rozwoju, ale także szkoły, która w konsekwencji staje się uczestnikiem rozwiązywania ich problemów.

Cele bezpośrednie:

doskonalenie kompetencji kadr pedagogicznych w zakresie pracy z dzieckiem przejawiającym zaburzenia zachowania,
rozwijanie umiejętności współpracy specjalistów z poradni psychologiczno-pedagogicznych ze środowiskiem szkolnym w rozwiązywaniu problemów takich uczniów,
kreowanie nowej roli specjalistów z publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych – pracownik poradni moderatorem działań zespołów problemowych,
rozwijanie umiejętności systemowego wspierania szkół przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne.


Cele długofalowe:

przygotowanie nauczycieli – wyposażenie w potrzebną wiedzę i umiejętności – do zespołowej pracy z uczniami przejawiającymi zaburzenia zachowania,
uruchomienie systemu wsparcia oraz pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole opartego na zespołach uczących się,
przebudowa lokalnego systemu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, by była ona dostępna w miejscu edukacji dziecka,
tworzenie płaszczyzny porozumienia i współdziałania szkoły, specjalistów i rodziców na rzecz pomocy dzieciom przejawiającym zaburzenia zachowania.



Program:

I.Systemowa analiza przypadku ucznia przejawiającego zaburzenia zachowania:
Analiza sytuacji rodzinnej dziecka- ew. określenie sytuacji urazowych.
Analiza relacji dziecka z nauczycielami z zespołem klasowym – diagnoza zaburzonych zachowań.
Metody pracy z dzieckiem przejawiającym zaburzenia zachowania.
Budowanie strategii korygujących dla dziecka w środowisku szkolnym.

II.Współpraca z nauczycielami w budowaniu strategii dla ucznia.
Moderowanie pracy zespołu wychowawczego.

Szkoła jako system. Zdolność systemu wychowawczego do korygowania zaburzeń zachowania u dzieci.
Funkcjonalność i dysfunkcje systemu szkolnego.
Relacja współpracy – obszary kompetencji obu stron, obszar współpracy, zasady współpracy.
Role przyjmowane w relacji z nauczycielami: superwizor, konsultant, ekspert, moderator, animator.
Opór w relacji współpracy, źródła oporu, konstruktywne strategie reagowania.
Moderowanie pracy zespołu wychowawczego przy zastosowaniu metody systemowej analizy przypadku dziecka.
Zasady współpracy w zespole;
Rola moderatora pracy zespołu;
Ćwiczenia umiejętności prowadzenia zespołu.

Opinie uczestników o szkoleniu

Przedstawienie dużej ilości przykładów z życia wziętych i sposobów ich rozwiązania, duże doświadczenie i otwartość prowadzącej.

wypełnij formularz zgłoszeniowy na szkolenie - zarezerwuj miejsce
http://www.mnodn.kangur.edu.pl/kurs.php?kk=4401