korepetycje angielski korepetycje niemiecki
Nie jesteś zalogowany.
Nie masz konta?

JĘZYKI OBCE I DYSLEKSJA - warsztaty dla nauczycieli - 13-14.03 w Gdańsku



„JĘZYKI OBCE I DYSLEKSJA”
W GDAŃSKU: 13-14.03.2010R


Jest to doskonałe rozwiązanie dla podwyższenia kwalifikacji zawodowych lektorów, nauczycieli języków obcych a także studentów uczelni językowych.
Zajęcia adresowane są przede wszystkim do nauczycieli języków obcych, którzy na co dzień borykają się z problemem nauczania i oceniania uczniów z dysleksją.

Uczestnicy szkolenia zdobędą zarówno solidne podstawy teoretyczne, jak również zapoznają się z praktyczną metodyką nauczania tej grupy uczniów.
Termin: 13 - 14 marzec 2010r.
Czas trwania: 14 h
Koszt: 260 zł
ORIENTACYJNY PROGRAM SZKOLENIA:

I dzień (10:00-15:30):

1. Przedstawienie się i przywitanie uczestników szkolenia (15 min.).
2. Wstęp i burza mózgów: Czy dysleksja istnieje? i inne trudne pytania (30 min.)
3. Warsztat nr 1 - Doświadczanie dysleksji (60 min.)
4. Przerwa (15 min.)
5. Multimedialny wykład - Dysleksja w kontekście języków obcych (60 min.)
6. Multimedialny wykład – Jak pracować z uczniem z dysleksją (60 min.)
7. Przerwa obiadowa (30 min.)
8. Multimedialny wykład - Wykorzystywanie nowoczesnej technologii w pracy z uczniem z dysleksją (60 min.)

II dzień (9:00-15:00)
1. Warsztat nr 2 - Opis autentycznych przypadków uczniów z dysleksją łącznie z analizowaniem opinii psychologicznych (60 min.)
2. Przerwa (15 min.)
3. Multimedialny wykład – wizyta w terapeutycznej szkole Red Rose School w UK i w Foothills Academy w Kanadzie („Style uczenia się” wg Gavina Reida) (30 min.)
4. Film prod. ang. – lekcja pokazowa (30 min.)
5. Przerwa obiadowa (30 min.)
6. Warsztat nr 3 – Tworzenie zaplecza dydaktycznego do nauki uczniów z dysleksją (90 min.)
7. Przerwa (15 min.)
8. Multimedialny wykład - Prawa uczniów z dysleksją (15 min.)
9. Warsztat nr 4 - Jak oceniać ucznia z dysleksją (45 min.)
10. Omówienie zajęć i pytania (30 min).

Szkolenie prowadzi Katarzyna Maria Bogdanowicz – współautorka pierwszego na polskim rynku poradnika metodycznego dla nauczycieli języka angielskiego przygotowanego z myślą o nauczaniu osób ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się czytania i pisania, a także autorka wielu publikacji dotyczących problematyki dysleksji rozwojowej w kontekście nauczania języków obcych (m.in. w „Dysleksja w kontekście języków obcych”, „Psychologii w szkole” i „Między nami polonistami”). Brała udział w kilku międzynarodowych projektach unijnych poświęconych problemowi pomocy osobom z dysleksją (m.in. w Projekt Focus Alpha Project, Grundtvig, Leonardo Include). Pełniła także rolę konsultanta ds. dysleksji podczas powstawania podręczników dla nauczyciela do „New English zone” autorstwa D. Newbold i R. Nolasco (wydawnictwo Oxford), a także współpracowała z Young Digital Planet. Prowadząca jest psychologiem, a także absolwentką Wydziału Filologiczno-Historycznego Uniwersytetu w Gdańsku. Zdobyła dyplom Proficiency w Londynie, ukończyła kurs CELTA (Certificate In English Teaching to Adults) w Warszawie. Posiada dyplom ukończenia kursu kwalifikacyjnego z zakresu terapii pedagogicznej. Od 1996 pracuje jako nauczyciel języka angielskiego. Ma doświadczenie w nauczaniu zarówno w szkołach państwowych, jak i na kursach językowych, w tym również w UK (Bell, Distinction, Stanley’s School of Languages). Od wielu lat specjalizuje się w pomocy osobom z dysleksją.

Kontakt:
Osoby zainteresowane uczestnictwem i szczegółami organizacyjnymi proszę o kontakt mailowy z osobą prowadzącą: kasiabogdanowicz@poczta.onet.pl