korepetycje angielski korepetycje niemiecki
Nie jesteś zalogowany.
Nie masz konta?

AKADEMIA LEKTORA - MODUŁ 4: SPECYFIKA NAUCZANIA DOROSŁYCH - JĘZYKI OBCE - szkolenie otwarte lub zamk


Warszawa, 6-7.10.2010r. AKADEMIA LEKTORA - MODUŁ 4: SPECYFIKA NAUCZANIA DOROSŁYCH - JĘZYKI OBCE (16 GODZIN - 2 DNI SZKOLENIOWE)

Magdalena Bielińska Doradztwo i Szkolenia Językowe



SPECYFIKA NAUCZANIA DOROSŁYCH - JĘZYKI OBCE

SPECJALNA OFERTA CENOWA DLA FIRM DLA SZKÓŁ JĘZYKOWYCH - 2500 ZŁ/ DZIEŃ SZKOLENIOWY - GRUPA DO 14 UCZESTNIKÓW NA SZKOLENIU ZAMKNIĘTYM!

NAJBLIŻSZE TERMINY SZKOLEŃ OTWARTYCH: WARSZAWA, 6-7 WRZEŚNIA, 6-7 PAŹDZIERNIKA

Dwudniowe szkolenie, przeznaczone dla lektorów pracujących z osobami dorosłymi, jest połączeniem zagadnień z zakresu andragogiki z problematyką szkoleń językowych.

ZAWARTOŚĆ SZKOLENIA:
- wnikliwa, kompleksowa analiza sytuacji dorosłego uczestnika kursu językowego (jego obawy, oczekiwania, motywacja do nauki, autonomia, preferowany styl pracy, wiedza i doświadczenie, indywidualny styl uczenia się) poprzez ćwiczenia i pracę w podgrupach
- sylwetka lektora uczącego dorosłych - jakie są z kolei jego obawy, oczekiwania, problemy? Co wynika z tego, że uczy osoby dorosłe? Jak kształtować swój wizerunek, warsztat pracy i podnosić kompetencje?
Odpowiedź będzie nie tylko teoretyczna – dzięki licznym ćwiczeniom uczestnicy szkolenia będą mogli doświadczyć obu omawianych ról i dzięki temu zrozumieć istotę współpracy z osobą dorosłą.

CELE SZKOLENIA:
- poznanie zasad jakie rządzą uczeniem się osób dorosłych (w tym cykl Kolba)
- próba odpowiedzi na pytanie, jakie są kluczowe kompetencje lektora pracującego z dorosłymi i w jaki sposób można je rozwijać
- opanowanie korzystania z powyższych zasad i kompetencji podczas planowania i prowadzenia kursu językowego

REZULTATY – KORZYŚCI PO SZKOLENIU:
- uczestnik systematyzuje wiedzę z zakresu andragogiki
- poznaje wielopłaszczyznowo sytuację ucznia dorosłego i doświadcza, jak to jest przyjść na kurs np. po kilku latach przerwy w uczeniu się
- z pełną świadomością podchodzi do procesu kształcenia osób dorosłych, do wyboru metod pracy oraz do własnego rozwoju w kontekście nauczania dorosłych
- poprzez własną świadomą postawę wspomaga rozwój swoich uczniów

SZKOLENIE JEST PRZEZNACZONE DLA:
- lektorów wszystkich języków obcych, niezależnie od stażu pracy
- metodyków i opiekunów nauczycieli
- osób, które zamierzają podjąć pracę jako lektor

W RAMACH WARSZTATÓW ZAPEWNIAMY:
- komplet materiałów szkoleniowych (skrypt, dokumentacja fotograficzna z materiałów wypracowanych przez grupę)
- certyfikat ukończenia szkolenia

METODY PROWADZENIA ZAJĘĆ:
Szkolenie będzie prowadzone przede wszystkim przy użyciu metod warsztatowych. Proponujemy tylko niezbędne minimum wiedzy teoretycznej, stawiamy na wiele praktycznych ćwiczeń i zastosowanie wiedzy. Z doświadczenia wiemy, że jest to szybszy i skuteczniej sposób nauczania.

TRENER: Magdalena Bielińska –lektorka języka włoskiego, trenerka biznesu. Od dziesięciu lat prowadzi szkolenia dla osób dorosłych. Współpracuje z wiodącymi ogólnopolskimi szkołami językowymi i firmami w zakresie szkoleń językowych, komunikacji marketingowej, szkoleń z wystąpień publicznych, manipulacji językowych, negocjacji, komunikacji interpersonalnej.
Absolwentka Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych i Italianistyki Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyła z wyróżnieniem kurs dla nauczycieli języka włoskiego organizowany przez Uniwersytet Ca’Foscari w Wenecji, a także Szkołę Trenerów Biznesu Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej.

KOSZT SZKOLENIA ZAMKNIĘTEGO:
2 500 zł za dzień szkoleniowy (maksymalna liczba uczestników w grupie – 14).


PROGRAM RAMOWY SZKOLENIA SPECYFIKA NAUCZANIA DOROSŁYCh (przykładowy)

DZIEŃ PIERWSZY, 8 godzin szkoleniowych, łącznie 360 minut

1. WSTĘP (30 minut)
Wprowadzenie – cele i zawartość szkolenia; wzajemne przedstawienie i poznanie się trenera i uczestników. Ćwiczenie.

2. DOROŚLI W SZKOLE (45 minut)
Osoba dorosła …. znowu w szkole. Jej obawy, lęki, stresy, emocje, oczekiwania – czego dotyczą, z czego wynikają. Ćwiczenie (konkretna grupa przychodzi na kurs), praca w grupach + burza mózgów.

2. DOROŚLI W SZKOLE - CIĄG DALSZY (45 minut)
Uczenie się dorosłych – czym się charakteryzuje; motywacja; doświadczenie; cele, oczekiwania, preferowane sposoby pracy. Jakie metody wprowadzamy a jakich unikamy w związku z powyższym? Mini wykład, praca w podgrupach/ parach.

Przerwa kawowa (15 minut)

3. JAK UCZĄ SIĘ DOROŚLI – CYKL KOLBA - WPROWADZENIE (60 minut)
Model, w jaki możemy ująć proces uczenia się dorosłych: Cykl Kolba w praktyce – kilka przykładów. Ćwiczenie wprowadzające cykl Kolba, praca w grupach. Omówienie i prezentacja na przykładach poszczególnych faz cyklu, ich ważność w procesie nauczania/ uczenia się języka obcego. Ćwiczenie i/ lub zadanie, mini wykład interaktywny.

4. CYKL KOLBA A SPRAWNOŚCI JĘZYKOWE (60 minut)
Cykl Kolba: jak „zamknąć w nim” poszczególne sprawności komunikacyjne? Jak wykonywać ćwiczenia z zakresu gramatyki, leksyki, itp. w zgodzie z cyklem Kolba i jakie korzyści nam to daje? Ćwiczenia w podgrupach.

Przerwa obiadowa (60 minut)

4. CIĄG DALSZY – CYKL KOLBA A SPRAWNOŚCI JĘZYKOWE (70 minut)
Ciąg dalszy: Cykl Kolba: jak „zamknąć w nim” poszczególne sprawności językowe? Jak wykonywać ćwiczenia z zakresu gramatyki, leksyki, itp. w zgodzie z cyklem Kolba i jakie korzyści nam to daje? Ćwiczenia w podgrupach.

5. ZAMKNIĘCIE DNIA (10 minut)
Zamkniecie dnia szkoleniowego, podsumowanie, runda końcowa.

DZIEŃ DRUGI, 8 godzin szkoleniowych, łącznie 360 minut

6. MOTYWACJA DOROSŁYCH, CELE I SKUTECZNOŚĆ KURSU (80 minut)(
Przywitanie, przypomnienie zagadnień z pierwszego dnia pracy (ćwiczenie).
Cykl Kolba a motywacja, cele, użyteczność kursu językowego. Dyskusja, mini wykład, ćwiczenie. 15 Przerwa kawowa

7. STYLE UCZENIA SIĘ DOROSŁYCH – PRÓBA SYSTEMATYZACJI (100 minut)
Wprowadzenie do różnorodnych klasyfikacji prezentujących indywidualne preferencje w uczeniu się dorosłych. Wnioski dla lektora przy doborze materiałów i planowaniu lekcji. Mini wykład, ćwiczenie.
Poziomy rezultatów kształcenia. Wiedza, umiejętności, postawy – co jest naszym celem jako lektora w przypadku kursu językowego? Jak to osiągnąć w praktyce (jak planować szkolenie wpływające na postawy). Studium przypadku – praca w grupach.

Przerwa obiadowa (60 minut)

8. LEKTOR W PRACY Z DOROSŁYMI. MAPA KOMPETENCJI LEKTORA (90 minut)
Lektor w pracy z dorosłymi – jego obawy, oczekiwania, lęki, stresy. Dyskusja, praca z flipczartem. Mapa kompetencji niezbędnych lektorowi przy pracy z dorosłymi – wspólne wypracowanie (burza mózgów, dyskusja w grupach).

Przerwa kawowa (15 minut)

9. INTEGRACJA: STUDIUM PRZYPADKU. EWALUACJA I ZAMKNIECIE SZKOLENIA (90 minut)
Studium przypadku – dobranie profilu lektora do profilu grupy. Rozwój zawodowy i osobisty lektora.
Zamknięcie usługi szkoleniowej. Runda informacji zwrotnych. Ankieta ewaluacyjna.

Warunki dostawy/sprzedaży:


Rejestracja na szkolenia, zapytanie o terminy , uzgadnianie szkoleń zamknietych - kliknij POKAŻ KONTAKT

http://www.szukaj-lektora.pl/LangMarket/Warszawa_6-7.09_6-7.10.2 010r._AKADEMIA_LEKTORA_-_MODUL_4_-_SPECYFIKA_NAUCZANIA_DOROSLYCH_-_JEZYKI_OBCE_(16_GODZIN_-_2_DNI_SZKOLENIOWE)-ut-10125.phtml _-_JEZYKI_OBCE_(16_GODZIN_-_2_DNI_SZKOLENIOWE)-ut-10125.phtml