korepetycje angielski korepetycje niemiecki
Nie jesteś zalogowany.
Nie masz konta?

AKADEMIA LEKTORA - MODUŁ 2: METODY WARSZTATOWE NA KURSIE JĘZYKOWYM Warszawa 3-4.09, 4-5.10





AKADEMIA LEKTORA - MODUŁ 2: METODY WARSZTATOWE NA KURSIE JĘZYKOWYM (16 GODZIN - 2 DNI SZKOLENIOWE)

Magdalena Bielińska Doradztwo i Szkolenia Językowe


SPECJALNIE DLA FIRM I SZKÓŁ JĘZYKOWYCH - 2500 ZŁ/ DZIEŃ SZKOLENOWY ZA GRUPĘ DO 14 OSÓB NA SZKOLENIU ZAMKNIĘTYM!

NAJBLIŻSZE TERMINY SZKOLEŃ OTWARTYCH: WARSZAWA, 3-4 WRZEŚNIA, 4-5 PAŹDZIERNIKA

METODY WARSZTATOWE NA KURSIE JĘZYKOWYM

Trudno dziś wyobrazić sobie naukę języków obcych bez wsparcia komputerowego - uczący się mają do dyspozycji portale i platformy edukacyjne, e-akademie szkół językowych oraz wiele innych, innowacyjnych rozwiązań.
Jednocześnie tak samo trudno wyobrazić sobie skuteczny kurs językowy bez profesjonalnego, przygotowanego do swojej pracy lektora - żywej osoby, która zaoferuje opiekę i wsparcie, wyjaśni wątpliwe lub trudne zagadnienia z języka, zmotywuje do nauki. Moje własne doświadczenia lektorskie oraz doświadczenia zaprzyjaźnionych nauczycieli wskazują, że nawet najlepiej zaplanowany e-kurs nie spełnia w stu procentach oczekiwań uczniów, jeżeli nie jest przynajmniej uzupełniany kontaktami z lektorem. Kursanci na każdym poziomie zaawansowania wręcz szukają kontaktu z nauczycielem, potrzebują doradcy i mentora.
Pierwsza rola lektora to jego kontakt z uczniami - od jakości tego kontaktu często zależy, czy kursanci będą chcieli kontynuować naukę w danej szkole. Umiejętności interpersonalne są więc w tej pracy niezwykle ważne.

To jednak nie wszystko - dziś lektor nie tylko przeprowadza zajęcia, ale coraz częściej uczestniczy w planowaniu kursu, w analizie potrzeb szkoleniowych kursantów, ma wpływ na dobór metod i materiałów.
Jakość jego pracy przekłada się na zadowolenie kursantów i wyniki (również finansowe) oraz renomę szkoły. Przekłada się też na jego własne zadowolenie z pracy, na satysfakcję - a te czynniki znowu mają istotny wpływ na jakość jego dalszej pracy. I tak cały cykl się zamyka.

W tej sytuacji oczywistym jest, że warto inwestować w rozwój lektora, zarówno zawodowy, jak i osobisty.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom szkół językowych, lektorów i metodyków, zapraszamy na szkolenie "Metody warsztatowe na kursie językowym".
Szkolenie ma przybliżyć lektorom metody warsztatowe: pokazać, jaka jest ich istota, jak ich poprawnie używać podczas zajęć, oraz dlaczego są kluczowe w pracy z dorosłymi. Podczas szkolenia chcemy zachęcić i ośmielić początkujących oraz doświadczonych nauczycieli/ lektorów do sięgania po te metody, zarówno na kursach w szkole jak i in-company. Chcemy dostarczyć narzędzi niezbędnych do efektywnego nauczania.

ZAWARTOŚĆ SZKOLENIA:
- przebieg procesu uczenia się u dorosłych (wiedza, doświadczenie, motywacja, cele), konsekwencje tego procesu dla planowania całego kursu językowego oraz poszczególnych lekcji
- cykl Kolba i jego związek z uczeniem się dorosłych
- co to są metody warsztatowe, jakie metody warsztatowe są szczególnie przydatne podczas kursu językowego
- kiedy i jak poprawnie wdrażać poszczególne metody aby efekt odpowiadał oczekiwaniom lektora oraz grupy
- przegląd metod i technik w praktyce (warsztatowo), między innymi: drama (różne techniki), dyskusja (różne techniki), wykład interaktywny, ćwiczenie, zadanie,
case study, metoda projektów, drzewo decyzyjne (schemat ryby), gra dydaktyczna
- jakie ryzyko może towarzyszyć korzystaniu z metod warsztatowych
- jak zaprojektować swoje zajęcia korzystając z metod warsztatowych biorąc pod uwagę konkretną grupę

CELE SZKOLENIA:
- poznanie/ systematyzacja wiedzy na temat metod warsztatowych oraz specyfiki uczenia się osób dorosłych
- samodzielne przećwiczenie metod i technik aktywizujących, doświadczenie ich na sobie
- nauczenie się ich poprawnego wykorzystywania z uwzględnieniem specyfiki grupy i kursu
- zaplanowanie poprawnego wykorzystania ich na własnych zajęciach.

REZULTATY – KORZYŚCI PO SZKOLENIU:
- lektor zna poszczególne metody i techniki warsztatowe
- potrafi je poprawnie i bezpiecznie wdrażać podczas pracy ze swoimi grupami
- ma świadomość korzyści płynących z zastosowania takich metod.

SZKOLENIE JEST PRZEZNACZONE DLA:
- nauczycieli/ lektorów wszystkich języków obcych, niezależnie od stażu pracy
- metodyków i opiekunów nauczycieli
- osób, które zamierzają podjąć pracę jako nauczyciel/ lektor

W RAMACH WARSZTATÓW ZAPEWNIAMY:
- komplet materiałów szkoleniowych (skrypt, dokumentacja fotograficzna z materiałów wypracowanych przez grupę)

METODY PROWADZENIA ZAJĘĆ:
Szkolenie będzie prowadzone przede wszystkim przy użyciu metod warsztatowych. Proponujemy tylko niezbędne minimum wiedzy teoretycznej, stawiamy na wiele praktycznych ćwiczeń i zastosowanie wiedzy. Z doświadczenia wiemy, że jest to szybszy i skuteczniej sposób nauczania.

TRENER: Magdalena Bielińska – lektorka języka włoskiego, trenerka biznesu. Od dziesięciu lat prowadzi szkolenia dla osób dorosłych. Współpracuje z wiodącymi ogólnopolskimi szkołami językowymi i firmami w zakresie szkoleń językowych, komunikacji marketingowej, szkoleń z wystąpień publicznych, manipulacji językowych, negocjacji, komunikacji interpersonalnej.
Absolwentka Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych i Italianistyki Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyła z wyróżnieniem kurs dla nauczycieli języka włoskiego organizowany przez Uniwersytet Ca’Foscari w Wenecji, a także Szkołę Trenerów Biznesu Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej.

KOSZT SZKOLENIA ZAMKNIĘTEGO:
2 500 zł za dzień szkoleniowy (maksymalna liczba uczestników w grupie – 14).

PROGRAM RAMOWY SZKOLENIA „METODY WARSZTATOWE NA KURSIE JĘZYKOWYM” (przykładowy)

DZIEŃ PIERWSZY, 8 godzin szkoleniowych, łącznie 360 minut

1. WSTĘP (30 minut)
Wprowadzenie – cele i zawartość szkolenia; wzajemne przedstawienie i poznanie się trenera i uczestników.
Zawarcie kontraktu szkoleniowego. Praca w grupach, dyskusja.

2. JAK UCZĄ SIĘ DOROŚLI (45 minut)
Uczenie się dorosłych – czym się charakteryzuje; motywacja; doświadczenie; cele, oczekiwania, preferowane sposoby pracy, skuteczność poszczególnych metod. Burza mózgów, mini-wykład, ćwiczenie, praca z flipczartem.

2. JAK UCZĄ SIĘ DOROŚLI C.D. (45 minut)
Co to są metody warsztatowe (def.)? Czym się różnią od metod pasywnych? Dlaczego metody aktywizujące u dorosłych? To nie nowe odkrycie (Konfucjusz). Cykl Kolba i jego wykorzystanie podczas zajęć z języka obcego. Pojęcia: wiedza, umiejętności, postawy.Ćwiczenie, prezentacja, ćwiczenie.

Przerwa kawowa (15 minut)

3. CYKL KOLBA (60 minut)
Cykl Kolba w praktyce – kilka przykładów. Zadanie, dyskusja moderowana, praca w gniazdach, prezentacja.

4. METODY WARSZTATOWE (90 minut)
Jakie metody i techniki wyróżniamy? Podział i charakterystyka metod. Na czym polega ich skuteczność? Mini wykład, dyskusja, ćwiczenie.

Przerwa obiadowa (60 minut)

5. ZASTOSOWANIE METOD WARSZTATOWYCH (70 minut)
Istota i zastosowanie poszczególnych technik – kiedy i w jakim celu mogę je użyć podczas kursu językowego? Metody a techniki i narzędzia. Burza mózgów, drama, symulacja, dyskusja, wykład, gra a cykl Kolba. Ćwiczenia, prezentacje.

6. ZAMKNIĘCIE DNIA (15 minut)
Podsumowanie dnia szkoleniowego, runda końcowa.

DZIEŃ DRUGI, 8 godzin szkoleniowych, łącznie 360 minut

7. ZASTOSOWANIE METOD WARSZTATOWTCH (90 minut)
Przywitanie, przypomnienie zagadnień z pierwszego dnia pracy. Ćwiczenie - metafora.
Zastosowanie kolejnych technik warsztatowych: praca w grupach/ parach, case study, ćwiczenie, zadanie w cyklu Kolba. Ćwiczenia, mini wykład.

Przerwa kawowa (15 minut)

8. METODY WARSZTATOWE: EFEKTYWNOŚĆ I ZAGROŻENIA (90 minut)
Skuteczność metod warsztatowych w pracy z dorosłymi. Jakie umiejętności rozwijamy stosując poszczególne metody i techniki? Dlaczego dorośli często nie chcą pracować w taki sposób? Jak przełamać ich opory? Ryzyka związane z używaniem metod aktywizujących. Metody warsztatowe a faza lekcji/ faza procesu grupowego.Dyskusja, ćwiczenie, mini-wykład, case-study.

Przerwa obiadowa (60 minut)

9. WARSZTAT LEKTORA (90 minut)
Planowanie lekcji z uwzględnieniem metod aktywizujących. Jak prawidłowo je wdrażać, na co zwracać uwagę.
Praca w grupach nad konkretnym profilem grupy lub praca indywidualna.

Przerwa kawowa (15 minut)

9.CIĄG DALSZY: WARSZTAT LEKTORA (65 minut)
Planowanie lekcji z uwzględnieniem metod aktywizujących c.d.
Prezentacje swoich prac, informacja zwrotna od grupy. Burza mózgów/ dyskusja moderowana.

10. ZAKOŃCZENIE, PODSUMOWANIE SZKOLENIA (25 minut)
Podsumowanie szkolenia, zamknięcie usługi szkoleniowej. Runda informacji zwrotnych. Ankieta ewaluacyjna.


Warunki dostawy/sprzedaży:


Rejestracja na szkolenie, informacja o terminach - kliknij w link na dole aby przejść do www.LangMarket.pl , następnie POKAŻ KONTAKT aby skontaktować się z organizatorem


http://www.szukaj-lektora.pl/LangMarket/Warszawa_3-4.09_4-5.10.2 010r._-_AKADEMIA_LEKTORA_-_MODUL_2_-_METODY_WARSZTATOWE_NA_KURSIE_JEZYKOWYM_-ut-10124.phtml E_JEZYKOWYM_-ut-10124.phtml