korepetycje angielski korepetycje niemiecki
Nie jesteś zalogowany.
Nie masz konta?
Pierwsza edycja Konferencji EKON, 9 czerwca 2008,



9 czerwca 2008,
10.00 - 18.00,
Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha, Kraków

Konferencja „Nowoczesne zarządzanie sektorem kultury w Polsce. Prezentacja dobrych praktyk w kontekście regionalnych szans i wyzwań ery informacyjnej.”
Uczestnicy

prywatne, publiczne i pozarządowe podmioty prowadzące działalność w sektorze kultury
Rodzaj projektu

docelowo cykliczny jako jedna z form działalności Klastra Przemysłów Kultury i Czasu Wolnego realizowana pod marką "EKON Kultura – Społeczności – Innowacje"
Opis projektu

Technologiczne zmiany ostatnich dekad, wpływające na niemal każdy aspekt życia społecznego i gospodarczego, wyraźnie zaznaczyły się w sposobie realizacji projektów kulturalnych. Znacząco wzrosło zainteresowanie nowoczesnymi koncepcjami zarządzania kulturą, głównie ze względu na obecne w nich ekonomiczne aspekty kierowania instytucjami kultury i realizowania przedsięwzięć ograniczonych w czasie. Wspomniane zmiany wpłynęły na kształtowanie się nowych form relacji pomiędzy instytucjami publicznymi, przedsiębiorstwami i organizacjami pozarządowymi. W wyniku tego procesu wzrosło zapotrzebowanie na inicjatywy kreowane w odpowiedzi na najnowsze trendy.

W ramach konferencji problematyka ta będzie rozpatrywana z trzech punktów widzenia: podmiotów działających w ramach sektora publicznego, pozarządowego i prywatnego. Wybrani przedstawiciele każdego z sektorów zaprezentują przykłady dobrych praktyk w zakresie realizacji projektów uznanych za innowacyjne ze względu na treść lub sposób ich wdrożenia. Każdy z trzech paneli zakończy dyskusja, podczas której zostaną omówione szczególnie istotne kwestie poruszone w indywidualnych wystąpieniach. Celem panelistów będzie określenie roli poszczególnych sektorów w zarządzaniu kulturą i zaproponowanie potencjalnych modeli współpracy.

Szczególne miejsce podczas konferencji zajmie problematyka nowoczesnych form zarządzania kulturą. Dyskusję panelu sektora prywatnego rozpocznie zdefiniowanie pojęcia przemysłów kultury, które mimo upływu czasu wciąż pozostają zjawiskiem kontrowersyjnym lub nieznanym. Podczas dyskusji przedstawiona zostanie rola, którą na przykładzie Europy Zachodniej mogą odegrać przemysły kultury w rozwoju społecznym i gospodarczym krajów rozwiniętych.
Cel główny

Umiejętne funkcjonowanie instytucji w przestrzeni informacyjnej pozwala na lepsze zharmonizowanie jej działań oraz lepsze zintegrowanie się z otoczeniem. Dlatego głównym celem konferencji jest zaprezentowanie procesu tworzenia Klastra - sieci informacyjnej zawiązanej pomiędzy przedsiębiorstwami, organizacjami pozarządowymi, administracją publiczną, uczelniami wyższymi, jednostkami naukowo – badawczymi i organizacjami studenckimi działającymi na rzecz rozwoju SEKTORA KULTURY i KREATYWNEJ EKONOMII.

Polskie instytucje i organizacje są obecnie na początku procesu przyswajania nowych trendów, dlatego droga do realizacji nowatorskich projektów i rozwijania kreatywnej współpracy powinna zostać jak najszybciej otwarta. Jednym z ważniejszych problemów, które dziś diagnozujemy, są trudności prawno – organizacyjne oraz bariery świadomościowe występujące zarówno po stronie organizacji pozarządowych, administracji publicznej, instytucji naukowych, jak i biznesu.

Jako organizatorzy konferencji i jednoczenie praktycy dostrzegamy potrzebę podjęcia dyskusji i zapoczątkowania działań mających na celu rozwój międzysektorowej współpracy podmiotów prowadzących działalność w sferze kultury. Widzimy ogromną wartość w podjęciu rozmów oraz konsekwentnych działań zmierzających do przełamania barier mentalnych oraz zniwelowania trudności formalnych.
Cele szczegółowe

Do celów szczegółowych konferencji należą:

* prezentacja dobrych praktyk nowoczesnego zarządzania kulturą w ramach międzysektorowej współpracy administracji publicznej, organizacji pozarządowych i przedsiębiorców,
* przedstawienie szans płynących z funkcjonowania Klastra, narzędzi realizacji jego celów, możliwości wprowadzania innowacji, komercjalizacji pomysłów oraz członkostwa,
* omówienie możliwości wykorzystania potencjału społeczno-gospodarczego Krakowa oraz najważniejszych centrów kultury w kraju poprzez zorganizowanie tematycznej struktury,
* określenie roli Klastra w strategii promocji miasta i rozwoju regionalnym,
* zdefiniowanie pojęcia przemysłów kultury i ich roli w budowaniu przewag konkurencyjnych regionów,
* prezentacja nowych form organizacji – tematyczne sieci współpracy, klastry, co-working, Web 2.0,
* prezentacja możliwości wykorzystania narzędzi informatycznych w zarządzaniu sektorem kultury, w dobie konwergencji mediów cyfrowych, digitalizacji treści oraz wyzwań ery informacyjnej,
* prezentacja nowego sposobu ochrony własności intelektualnej - creative commons,
* wskazanie źródeł finansowania sektora kultury (fundusze europejskie, rządowe, samorządowe, aniołowie biznesu, venture capital, seed capital, środki prywatne).

http://www.konferencjaekon.pl/ 2008-06-03

Aby nie widzieć poniższej reklamy:
zaloguj się jako lektor, jeżeli nie masz konta zarejestruj się.