Macmillan: Konferencja metodyczna dla nauczycieli szkół podstawowych, 08.02.20, Opole.
W co, po co i jak się bawić na zajęciach języka angielskiego w klasach 1–3?!
Zabawa uczy. To prawda – ale czy każda? I czy każda w równym stopniu? Czy lekcja angielskiego staje się automatycznie lepsza wtedy, gdy dzieciaki więcej się bawią...? Jak potrzebę zabawy uzasadnić ważnym dorosłym: dyrektorowi szkoły (którego być może drażni hałas na angielskim...), rodzicom
(którzy być może woleliby poważną naukę gramatyki od pierwszej klasy...), a może też samym sobie (choć może nie do końca lubimy leżenie z dziećmi na dywanie czy przebieranie się za śmieszne stwory...)?
EDUNEWS.PL: JAK WPŁYWAĆ NA MOTYWACJĘ?
Często używam w dyskusjach pewnego argumentu, który niestety nie cieszy się entuzjastyczną reakcją rozmówców. Podam dwa przykłady – pytam dyskutantów: Czy istnieje nauczyciel, który chce specjalnie źle nauczać? Czy uczniowie chcą się nudzić w szkole?
Macmillan: Konferencja metodyczna dla nauczycieli szkół podstawowych, 08.02.20, Kielce.
W co, po co i jak się bawić na zajęciach języka angielskiego w klasach 1–3?!
Zabawa uczy. To prawda – ale czy każda? I czy każda w równym stopniu? Czy lekcja angielskiego staje się automatycznie lepsza wtedy, gdy dzieciaki więcej się bawią...? Jak potrzebę zabawy uzasadnić ważnym dorosłym: dyrektorowi szkoły (którego być może drażni hałas na angielskim...), rodzicom
(którzy być może woleliby poważną naukę gramatyki od pierwszej klasy...), a może też samym sobie (choć może nie do końca lubimy leżenie z dziećmi na dywanie czy przebieranie się za śmieszne stwory...)?
EDUNEWS.PL: LEGO PRZYGODA
Wakacje. Dla niektórych czas błogiego lenistwa, dla innych wytężonej pracy. Która droga lepsza? To zależy tylko od tego, czego nam akurat trzeba. Tak się jednak składa, że dla mnie jedno przeplata się z drugim. Ot, taka przygoda!
Macmillan: Konferencja metodyczna, 08.02.20, Białystok
W co, po co i jak się bawić na zajęciach języka angielskiego w klasach 1– 3?!
Zabawa uczy. To prawda – ale czy każda? I czy każda w równym stopniu? Czy lekcja angielskiego staje się automatycznie lepsza wtedy, gdy dzieciaki więcej się bawią...? Jak potrzebę zabawy uzasadnić ważnym dorosłym: dyrektorowi szkoły (którego być może drażni hałas na angielskim...), rodzicom
(którzy być może woleliby poważną naukę gramatyki od pierwszej klasy...), a może też samym sobie (choć może nie do końca lubimy leżenie z dziećmi na dywanie czy przebieranie się za śmieszne stwory...)?
EDUNEWS.PL: POMYSŁY Z KROPKĄ W TLE (projekty).
Każdego roku w połowie września od ponad 10 lat w wielu szkołach, świetlicach, bibliotekach na całym świecie króluje Kropka. A wszystko za sprawą Dot Day, czyli międzynarodowego dnia kreatywności. To dzień, w którym na pierwszym miejscu stawiamy uczniowskie talenty oraz myślimy o twórczych i odważnych działaniach jeszcze bardziej niż zazwyczaj
Macmillan: Konferencja metodyczna, 08.02.20, Bydgoszcz.
W co, po co i jak się bawić na zajęciach języka angielskiego w klasach 1–3?!
Zabawa uczy. To prawda – ale czy każda? I czy każda w równym stopniu? Czy lekcja angielskiego staje się automatycznie lepsza wtedy, gdy dzieciaki więcej się bawią...? Jak potrzebę zabawy uzasadnić ważnym dorosłym: dyrektorowi szkoły (którego być może drażni hałas na angielskim...), rodzicom
(którzy być może woleliby poważną naukę gramatyki od pierwszej klasy...), a może też samym sobie (choć może nie do końca lubimy leżenie z dziećmi na dywanie czy przebieranie się za śmieszne stwory...)?
EDUNEWS.PL: EDUMOC ONLINE 2019 (projekty)
Trzy lata temu grupa nauczycieli postanowiła zorganizować pierwszą w naszym kraju, kilkugodzinną konferencję online. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę. W zeszłym roku, w trzynastogodzinnym, bezpłatnym, wirtualnym spotkaniu podczas EduMocy Online uczestniczyło niemalże tysiąc nauczycieli, edukatorów, akademików i wszystkich tych, którym na sercu leży dobro polskiej edukacji
|