Goethe-Institut: Potwór z chusteczką
Był rok 1960. Szczupły, niepozorny pan wysiadł z autobusu i zaczął iść w kierunku stojącego na uboczu domu. Ale do drzwi już nie dotarł. Po drodze został obezwładniony i uprowadzony przez doskonale wyszkolony oddział agentów, a kilka dni później przetransportowany z Argentyny do Izraela. Tym szczupłym, niepozornym panem był zbrodniarz wojenny SS-Obersturmbannführer Adolf Eichmann, mózg i wykonawca planu Ostatecznego Rozwiązania Kwestii Żydowskiej.
Od chwili tego bez wątpienia jednego z najbardziej spektakularnych porwań w historii XX wieku, opinia publiczna codziennie zarzucana była dziesiątkami informacji na temat kolejnego spektakularnego wydarzenia, które niebawem miało nastąpić: jego procesu sądowego. Z całego świata do Izraela zaczęli napływać dziennikarze i korespondenci, łącznie przybyło ich około siedmiuset. Największe wrażenie zrobiła redakcja kultowego magazynu The New Yorker, która na swojego wysłannika wybrała Hannah Arendt: filozofkę, uczennicę Martina Heideggera, autorkę słynnego dzieła Korzenie totalitaryzmu i Żydówkę, która ze względu na Holokaust emigrowała wraz z mężem z Europy w 1940 roku.
Macmillan: Konferencja metodyczna dla nauczycieli szkół podstawowych i ponad...,14.02.14, Kielce.
In our session we’d like to show how to work effectively with large groups of young students. We’ll devote some time to the
micro-level tricks of the trade, such as drilling grammar and vocabulary with songs and stories, or activating the students
as a whole group with TPR or short dramas. We’ll also consider macro-level teaching strategies, such as organizing
whole-class-friendly learning and balancing between learner-centred and teacher-guided classroom.
EDUNEWS.PL: COŚ O JĘZYKACH PROGRAMOWANIA
Powinniśmy uczyć programowania już w szkole podstawowej – z tym pewnie wiele osób się zgodzi. Odpowiednie programowanie jest dostępne w internecie na jedno kliknięcie. Nie można więc chyba akceptować argumentacji, że szkoła nie posiada odpowiedniego narzędzia, w którym mogłaby prowadzić zajęcia z uczniami. Co wybrać? Logo, Scratch, Python…a może coś zupełnie innego?
Goethe-Institut: „Sztamtysz“ tłumaczy literatury: Tłumaczyć poezję, 14.02.14, Warszawa.
Sztamtysz“ tłumaczy literatury to cykliczne spotkania tłumaczy literatury niemieckojęzycznej odbywające się w Instytucie Goethego. W trakcie spotkań tłumacze dyskutują o problemach związanych z pracą tłumacza, realiach polskiego rynku wydawniczego, przede wszystkim jednak o przekładach wybranych tekstów literackich: każde spotkanie poświęcone jest konkretnemu tłumaczowi, który prezentuje tłumaczonego przez siebie autora.
Macmillan: Konferencja metodyczna dla nauczycieli szkół podstawowych i ponad...,14.02.14, Kraków.
Carol Read
has over 30 years’ experience in English language teaching as a teacher, teacher trainer,
academic manager and materials writer. She has taught students of all ages and levels, from very young children to adults. Carol’s main specialisation is in primary language teaching and she has run numerous teacher education courses and worked
as an educational consultant in many different countries in Europe, Latin America and Asia.
EDUNEWS.PL: INDYWIDUALNE ŚRODOWISKA KSZTAŁCENIA
Rozwój licznych innowacji w dziedzinie kształcenia, takich jak urządzenia osobiste, granularne i rozproszone aplikacje, usługi i zasoby, wymagają od osoby uczącej się wypracowania własnych strategii zarządzania różnymi nurtami informacji i narzędziami wspierającymi kształcenie
PEARSON:Konferencja dla nauczycieli gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych w Nowym Sączu, 15.02.14.
Which Matura tasks do your students struggle with the most? How can we help them to improve in the areas they find most challenging, and at the same time encourage them feel positive about the process of preparing for Matura? Working with the most recent details of nationwide performance in the exam, this highly practical session will attempt to deal with these important questions. During the workshop, we will remind ourselves of some of the aspects of the new Matura format and task types, and see how the 3 Ms – Motivation, Memorisation and Meaningful context and practice can work together to prepare for a successful performance on the big day. The session will contain lots of easy to prepare practical ideas and tips, and will be illustrated with material taken from Pearson’s new Matura Focus course.
Promentis: PRZYGOTOWANIE DO EGZAMINU RESORTOWEGO MON wg STANAG 6001, poz.I i II, 15.02.14,Szczecin.
Jeżeli rozważają Państwo prowadzenie zajęć w jednostkach wojskowych, chcą Państwo poznać oraz nabrać doświadczenia w pracy lektorskiej w środowisku służb mundurowych, zwiększyć swoją pewność siebie na tego typu zajęciach a przede wszystkim dobrze przygotować pracowników wojskowych do egzaminu - to zapraszamy do zapoznania się z ofertą kursu.
|