Il Ponte & Via Giulia: Noc Muzeów, możliwość zwiedzenia Włoskiej Ambasady, 17.05.14.
W dniu 17 maja - a raczej w nocy! :) - czeka nas wszystkich Noc Muzeów. W ramach imprezy będzie można zwiedzać Pałac Szlenkierów, który od 1919 roku jest siedzibą Ambasady Włoskiej. Udostępnione zostaną salony reprezentacyjne, biuro Ambasadora, podwórzec wewnętrzny.
Goethe-Institut: Literatura przenika do świata gier
Na półkach księgarskich coraz częściej pojawiają się gry planszowe, co wynika z faktu, iż wydawcy gier bazują na literackich wzorcach i opracowują gry dla miłośników książek. Dzięki temu gracze stają się autorami fabuł.
Wymiana pomysłów i interakcja pomiędzy literaturą i światem gier nie była do tej pory częstym zjawiskiem, chociaż obydwie te dziedziny mają ze sobą wiele wspólnego: wypełniają nam wolny czas, prowadzą nas w sferę imaginacji i dają nam radość połączoną z ekscytacją.
CWRO: Szkolenie Dysleksja a nauczanie języków obcych, 31.05.-01.06.14, Warszawa.
Szkolenie "Dysleksja a nauczanie języków obcych" to doskonałe rozwiązanie dla podwyższenia kwalifikacji zawodowych lektorów, nauczycieli języków obcych a także studentów uczelni językowych.
Zajęcia adresowane są przede wszystkim do nauczycieli języków obcych, którzy na co dzień borykają się z problemem nauczania i oceniania uczniów z dysleksją.
British Council: Toolkit 6- Teaching Kindergarten and Early Primary, 24.05.14, Poznań.
Uczenie dzieci młodszych może stanowić wyzwanie ze względu na kłopoty z dyscypliną. Na tej sesji przećwiczymy stosowanie praktycznych technik, które pomogą nauczycielowi efektywnie kierować grupą, a jednocześnie sprawią, że dzieci będą bardziej zmotywowane i zaangażowane.
Jacques Pecheur w Warszawie - zaproszenie na konferencję CLE INTERNATIONAL 13.05.14.
« Interculturel, interaction et compétence d’interprétation »
którą poprowadzi autor podręczników Écho, Écho Junior, Campus oraz publikacji z serii progressive, Jacques Pécheur.
EDINUMEN: Dinámicas de grupo y trabajo cooperativo en el aula...23.05.14, Lublin.
Dla każdego z uczestników przewidziano
- pakiet materiałów promocyjnych i gadżetów
- certyfikat uczestnictwa!
EDUNEWS.PL: UCZNIOWIE NIE RADZĄ SOBIE Z ROZWIĄZYWANIEM PROBLEMÓW
Kilka miesięcy temu, komentując wyniki badania PISA 2012, ostrzegałem, aby nie popadać w euforię, gdyż z polską szkołą (i uczniami) wcale nie jest tak dobrze, jak chcieliby tego nasi politycy. Wówczas skazą na opublikowanych wynikach było (nie)szczęście uczniów w szkole – polscy uczniowie zaliczają się do tych najmniej szczęśliwych wśród 44 badanych krajów. Teraz doszła druga skaza – okazuje się, że słabo radzą sobie z kreatywnym rozwiązywaniem problemów
Goethe- Institut: Odnaleziony wątek – O ponownym odkryciu sztuki tekstylnej
Tekstylia to domena kobiet, rzemiosło artystyczne lub folklor. Uprzedzenia wobec estetycznej pracy z tkaninami bardzo trudno przezwyciężyć, tym trudniej, im bardziej wkraczamy w obszar kultury wysokiej.
Dziewiętnastowieczny stereotyp, zgodnie z którym męski geniusz maluje i rzeźbi, podczas gdy kobieca piękność tka, robi na drutach, szydełkuje bądź haftuje, jest niezwykle silnie zakorzeniony w odbiorze tak zwanej sztuki wysokiej. Jednakże to uproszczenie jest obarczone dwoma poważnymi błędami: w zupełności pomija kwestię różnorodnego zastosowania materiałów tekstylnych w sztuce oraz ogromnej roli, jaką odgrywały techniki wykorzystujące pracę z tkaninami w sztuce abstrakcyjnej.
|