EDUNEWS.PL: OBUDZIĆ SZKOŁY
Dzisiaj rozpoczyna się w Bydgoszczy I Kongres Neurodydaktyki. Jego głównym gościem będzie prof. Gerald Hüther, niemiecki neurobiolog z Uniwersytetu w Getyndze, autor licznych publikacji i książek popularnonaukowych poświęconych rozwojowi człowieka, edukacji i szkole. Będzie on gościł w Polsce aż do 16 października, w związku z premierą filmu dokumentalnego „Alfabet” oraz prezentacją swojej książki „Wszystkie dzieci są zdolne”, o której już pisaliśmy na łamach Edunews.pl. Z profesorem Hütherem rozmawiał Andrzej Lipiński
Promentis: Nauczanie języka obcego dzieci w wieku przedszkolnym, 15.11.14, Katowice.
Zapraszamy „pozytywnie zakręconych” lektorów i nauczycieli z pasją, których celem jest profesjonalne i efektywne realizowanie tego typu zajęć na terenie placówki przedszkolnej (przedszkola publiczne, niepubliczne, językowe) lub w ramach oferty zajęć własnych (szkoły językowe, działalność indywidualna).
Goethe-Institut: Wystawa „Jabłko. Introdukcja. (Ciągle i ciągle od nowa)”18.10.2014–11.01.2015, Łódź
„Jabłko. Introdukcja. (Ciągle i ciągle od nowa)“ to wystawa, akcja sadzenia dawnych odmian jabłoni na terenie miasta oraz cykl warsztatów edukacyjnych. Zainicjowany przez Antje Majewski i Pawła Freislera projekt podejmuje kwestię zagrożonej bioróżnorodności na przykładzie jabłek.
BRITISH COUNCIL: Warsztaty ze strategicznego zarządzania organizacją, 15-16.11.14, Gdańsk.
Akademia Active Citizens to projekt wzmacniający kompetencje zarządzania organizacjami i zmianą społeczną w różnorodnym świecie, realizowany przez Instytut Kultury Miejskiej i British Council. Warsztaty skierowane są dla osób odpowiedzialnych za rozwój organizacji. Koncentrują się na elementach budowania i realizacji strategii organizacji w oparciu o jej wizję i misję.
EDUNEWS.PL: ŻEBY BARDZIEJ CHCIAŁO SIĘ CHCIEĆ...
Jakże łatwo Dniu Edukacji Narodowej łatwo wpaść w pseudoradosny, pompatyczny ton i z uśmiechem na ustach powtarzać jak mantrę, że nauczyciele są bardzo ważni... Akademie, uroczystości, kwiaty, ale... jutro nastanie nowy dzień i o tej ważności pewnie zdecydowana większość społeczeństwa szybko zapomni. Lepiej zatem dziś zwrócić uwagę na coś innego, co podkreślone zostało przez prof. Geralda Hüthera we wczorajszym wywiadzie: działania oddolne nauczycieli zmieniające szkołę i edukację – „jest to jedyna droga, na której prawdziwe zmiany w systemie edukacji będą w przyszłości możliwe“
Empowered Teachers: Nie samą metodą lektor żyje…15.11.14, Warszawa.
My lektorzy, staliśmy się ekspertami w metodach, technikach i podejściach. Wiemy jakie ćwiczenia najlepiej pomogą rozwinąć mówienie. Znamy dziesiątki sposobów na nauczanie słownictwa. Ale co wiemy o nas samych jako o lektorach? Czy wiemy, co kieruje naszymi zachowaniami podczas lekcji? Dlaczego wciąż podejmujemy decyzje, które nie zawsze pomagają kursantom w nauce języka? Dlaczego wciąż mamy podobne lub te same problemy?
La Rivista i Scuola Dante: W DWADZIEŚCIA REGIONÓW DOOKOŁA WŁOCH...15.11.14, Warszawa.
Julia Wollner (redaktor naczelna magazynu o Włoszech "La Rivista") oraz Scuola Dante zapraszają na cykl niezwyczajnych lekcji języka włoskiego, z których każda poświęcona jest jednemu regionowi Italii.
Oprócz nauki w grupach podzielonych na poziomy A1-C2 (możliwy jest także udział osób zupełnie nie znających włoskiego!), będziesz mieć możliwość skosztowania potraw danego regionu, spotkań z jego mieszkańcami, wysłuchania ciekawostek kulturowych, posłuchania dialektów.
MNODN: Skuteczne zarządzanie (trudnym) zespołem klasowym, 14.11.14, Kraków.
Trudna klasa nawet dla najbardziej doświadczonego nauczyciela stanowi niekiedy duże wyzwanie. Pojedynczy uczniowie lub cała grupa może skutecznie utrudnić lub uniemożliwić realizację materiału, wyprowadzić z równowagi, czasem stanowić zagrożenie dla siebie nawzajem. Nawet jeśli zachowania uczniów nie są groźne, a pracę utrudnia chaos i hałas, warto znać techniki poprawiające komfort pracy w niezdyscyplinowanej klasie.
|