EDUNEWS.PL: NEUROBIOLOG W SZKOLE I OCZYWISTOŚCI, KTÓRE WYMAGAJĄ WSPARCIA
Temat, wchodzącej do naszych szkół i świadomości nauczycieli, neurodydaktyki zaczyna rozgrzewać serca i umysły. To dobrze, bo w szkole nic nie robi więcej szkód niż stagnacja i przekonanie, że istnieje jeden sposób widzenia jej problemów. Źle, ponieważ sama neurodydaktyka zaczyna być postrzegana jako rozwiązanie. Zmian, jeśli oparte są na racjonalnych podstawach, trzeba zawsze bronić a ludzi mających odwagę je proponować, wspierać. Trzeba jedynie uważać, żeby samo dążenie do zmiany nie zdominowało tego, co chcieliśmy osiągnąć przez ich wprowadzenie...
ORE i Goethe Institut: Patrzeć, słuchać i mówić– filmy na lekcji języka niemieckiego, Ełk, 21.02.15.
Praca z wykorzystaniem filmów to nauka zgodna z duchem czasu. Filmy bawią, uczą i sprawiają, że nauka odbywa się mimochodem. Prawie wszystkie są źródłem informacji krajoznawczych, pozwalają spojrzeć na niemiecką codzienność i mentalność z nieco innej perspektywy. Dlaczego więc nie wykorzystać ich na zajęciach językowych?
Promentis: Nauczanie języka obcego dzieci w wieku przedszkolnym, 25.01.15, Gdańsk.
Zapraszamy „pozytywnie zakręconych” lektorów i nauczycieli z pasją, których celem jest profesjonalne i efektywne realizowanie tego typu zajęć.
EDUNEWS.PL: NAUCZYCIEL - IGNORANT
Czy ignorancja w zawodzie nauczyciela może być cnotą? Czy naprawdę powinniśmy oczekiwać, że współczesny nauczyciel musi być istotą wszystkowiedzącą i potrafiącą wyjaśnić każdy temat, rozwiązać każdy problem? A może lepiej byłoby (dla naszych dzieci) przyjąć, żeby wszystkiego nie wiedział, ale wówczas pokazywał jak można uczyć się tego, czego jeszcze nie wiemy? I żeby uczył się razem z dziećmi, pokazując jeszcze, jak trzeba się uczyć?
NaukaBezGranic: Warsztat Teenage English, 23.01.2015, Rzeszów.
„yu alrite ah Kid, yu got owt”. What’s he saying?! You don’t know and you won’t unless you delve into the world of the teenager and the specific language they use on the streets and cities of the English speaking world. But which streets? Which cities? Irish slang is not the same as New York, Liverpool street talk is different to Sydney, Australia. There are hundreds…..
NaukaBezGranic: Ceilidh Dancing, warsztat taneczny, 23.01.2015, Rzeszów.
People often look at the culture and traditions that make up the British Isles now let’s try some of the specific traditions that come from the Celtic side of Britain and not only Britain but its neighbour the Republic of Ireland.
EDUNEWS.PL: INNOWACYJNE POMYSŁY DLA EDUKACJI
Finał polskiej edycji konkursu Sanoma Learning Lab wygrały projekty „Team!Up” i „Mobility Champ”, które powalczą o nagrodę główną podczas międzynarodowego finału w Amsterdamie. Pierwszy z nich może pomóc nauczycielom wczesnoszkolnym w prowadzeniu ciekawych zajęć, drugi – pomoże studentom wyjeżdżającym na stypendia zagraniczne w treningu umiejętności miękkich i międzykulturowych. Jeśli uda im się pokonać konkurencyjne projekty, innowacyjny produkt z Polski może znaleźć się na szkolnych ławkach na całym świecie...
NaukaBezGranic: Warsztat Teenage English, 22.01.2015, Katowice.
„yu alrite ah Kid, yu got owt”. What’s he saying?! You don’t know and you won’t unless you delve into the world of the teenager and the specific language they use on the streets and cities of the English speaking world. But which streets? Which cities? Irish slang is not the same as New York, Liverpool street talk is different to Sydney, Australia. There are hundreds…..
|