ETS Global: Ostatnie otwarte warsztaty ETS Global tej wiosny, 16.05.15, Gdańsk.
Do kogo skierowane jest zaproszenie?
Do wszystkich osób zainteresowanych współpracą z ETS, właścicieli szkół językowych, szefów i kierowników Studium Języków Obcych, dyrektorów metodycznych, lektorów szkół językowych i lektorów prowadzących własną działalność gospodarczą oraz do osób zainteresowanych wykorzystaniem egzaminów ETS w projektach unijnych.
EDUNEWS.PL: CZYTANIE W SZKOLE
"Wietrzenie listy lektur" to - obawiam się - jedynie pudrowanie nieboszczyka. Nie żyje, ale niech chociaż tym co żyją będzie miło, jak na niego patrzą. Bo żeby odpowiedzieć na pytanie co powinni czytać młodzi i bardzo młodzi ludzie w szkole, musimy najpierw odpowiedzieć sobie na pytanie po co chcemy, żeby czytali. Czy chodzi o obycie z jakimś kanonem, który daje kontekst kulturowy? Czy o umiejętność czytania ze zrozumieniem różnych warstw tekstu? Czy o sprawność czytania? A może jednak o przyjemność czytania? Czy chcemy, by szkolne lektury wyrabiały nawyk sięgania po książkę jako rozrywkę czy jako źródło wiedzy? Jako ucieczkę od świata czy jako bilet do świata?
Lang LTC: Kurs doszkalający dla nauczycieli zakończony certyfikatem TKT Practical, 23-24.05.15, W-wa
Kurs doszkalający dla nauczycieli zakończony certyfikatem TKT Practical
WSF: UCZ JĘZYKA OBCEGO PRZEZ DZIAŁANIE – czyli o tym, jak pobudzić...23.05.15, Wrocław.
DLACZEGO SZKOLENIE NA TEMAT DZIAŁANIA JĘZYKOWEGO
Jednym z najważniejszych wyróżników współczesnej dydaktyki języków obcych jest preferowanie dynamicznego modelu nauczania, nastawionego przede wszystkim na pobudzenie aktywności uczących się. U podłoża takiego pojmowania procesu dydaktycznego leży przekonanie, że języka obcego nie można nauczyć, że każdy musi nauczyć się go sam, a nauczyciel czy lektor może jedynie pobudzić i zorganizować wysiłek ucznia w kierunku jego przyswojenia poprzez stworzenie jak najlepszych warunków. W świetle powyższego podczas szkolenia zastanowimy się nad tym, co to znaczy stworzyć jak najlepsze warunki do dynamicznego, aktywnego uczenia się języka obcego i jak kształtować proces dydaktyczny, aby uczniowie działali w nim w wieloraki sposób intelektualny, emocjonalny, a niekiedy nawet i fizyczny.
Bezpłatna konferencja ELT Forum 2015: Open Your Mind & Go Beyond, 23.05.15, Warszawa.
Zapraszamy na forum metodyczne dla anglistów uczących we wszystkich grupach wiekowych. Nowoczesne rozwiązania, nowoczesne technologie, nowoczesne materiały i pomoce dydaktyczne, a wszystko to w ten jeden wyjątkowy dzień!
KLUB DIALOGU: Student szkoły językowej - charakterystyka i praktyka, 16.05.15, Warszawa.
W programie m.in.:
- prezentacja grup wiekowych uczniów i ich charakterystyka z naciskiem na specyfikę nauczania osób dorosłych
- omówienie indywidualnych cech uczniów oraz wynikających z nich trudności i możliwości
- techniki motywowania
- techniki poprawiania błędów
Nowela.pl: Podręczniki wieloletnie dla szkół ponadgimnazjalnych - j.włoski
Nauczyciele pracujący z kursem otrzymują dodatkowe wsparcie metodyczne: program nauczania, plan dydaktyczny, listę tematów na platformę Librus, kartkówki, przewodnik metodyczny online.
EDUNEWS.PL: EDUKACJA MEDIALNA I WARTOŚCI
W lawinie elektryzujących świat wydarzeń większości z nas umknęły zapewne jakże ważne słowa papieża Franciszka, jakie wypowiedział pod koniec czerwca 2014 roku w rozmowie z przedstawicielami włoskiego, założonego w roku 1878 poczytnego dziennika „Il Messaggero”: „Długo zastanawiałem się nad tym i doszedłem do wniosku, że zło narasta podczas epokowych zmian. My żyjemy nie tyle w epoce przemian, ale w czasie zmiany epok.“
|