MNODN: Uczeń z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (zespół Aspergera) – edukacja i wychowanie, 05.12.15
Cele:
poszerzenie wiedzy w zakresie zaburzeń spektrum autyzmu
rozwijanie umiejętności pracy z dzieckiem ze spektrum autyzmu
EDUNEWS.PL: NAUCZYCIEL POSZUKUJE PRACY
Pomimo braków sensownych argumentów za reformą, nowy rząd i nowa minister edukacji twardo opowiadają się za likwidacją gimnazjów, w wyniku czego pracę straci lub będzie musiało zmienić nawet i 100 tysięcy osób. Niemal pewne jest, że taka operacja będzie miała ukryty skutek – zmniejszenie liczby nauczycieli zatrudnionych na podstawie Karty Nauczyciela, bo będzie po temu okazja - przecież zmienią się i miejsce pracy i warunki zatrudnienia. Co się stanie z tymi osobami, jaką pozycję mają nauczyciele na rynku pracy – warto tu przywołać jedno z badań Instytutu Badań Edukacyjnych, którego część poświęcono m.in. poszukiwaniu pracy przez nauczycieli
MNODN: Jak pracować z grupą? – praktyczne metody aktywizowania i integracji grupy przez...05.12.15
Poznanie podstawowych zasad i form pracy z grupą
Poznanie gier psychologicznych, zabaw ruchowych, pomocnych w pracy z grupą na przykład klasą szkolną, grupą „świetlicową”.
Goethe-Institut: HANS-JÜRGEN SYBERBERG LEKCJA WAGNERA
W rozmowie z Renatą Prokurat i Krzysztofem Stanisławskim Hans Jürgen Syberberg przedstawia swoje artystyczne uniwersum: filmowe performance i magię teatru marionetek od Ludwiga, ostatniego króla Bawarii poprzez Wagnera aż do Hitlera.
MNODN: Odrzucenie rówieśnicze w klasie – uwarunkowania, konsekwencje, strategia działania, 05.12.15
Przedstawienie wiedzy dotyczącej uwarunkowań i konsekwencji odrzucenia dziecka przez grupę
Właściwe zrozumienie problemu, przedstawienie możliwości działań wspierających ucznia
Goethe-Institut: WIM WENDERS- WĘDRÓWKI TOTALNE
W fabularnej twórczości Wima Wendersa podróż i ucieczka to jedne z motywów kluczowych, a nawet jego najpogodniejsze filmy ukazują niemożność komunikacji. Wenders to mistrz obsesji i niemocy zarazem.
Serwis NF.pl: Rola narzędzi IT w zarządzaniu kompetencjami
Zarządzanie przez kompetencje to w tej chwili najskuteczniejsza alternatywa dla zarządzania przez cele – pozwala na najlepsze dostosowanie się firmy do zmiennych warunków rynkowych i wypełnienie luk w umiejętnościach i kwalifikacjach pracowników.
EDUNEWS.PL: FABLAB AT SCHOOL, CZYLI EKSPERYMENTUJEMY
Centrum Nauki Kopernik poszukuje nowych form i formatów działań, bada i testuje innowacyjne rozwiązania edukacyjne, opracowuje nowe modele oraz wspiera ich wdrażanie. Do takich należy eksperymentalny program FabLab@ School.pl tworzony we współpracy z Transformative Learning Technologies Lab (TLTL) Uniwersytetu Stanforda. To jeden z najbardziej innowacyjnych ośrodków badań procesów uczenia się na świecie. Dzięki podpisanemu porozumieniu FabLab powstanie w Koperniku
|