NaukaBezGranic: How To Sound Like A Native Speaker, workshop with Kaidar, 04.03.16, Warszawa.
Is it possible to sound like a native speaker if you weren’t born in an English speaking country?
EDUNEWS.PL: CZY SZKOŁA SPRZYJA TWÓRCZYM DZIECIOM?
Co potrafią uczniowie klas IV-VI? Jak na ich wyniki wpływa status rodziny, wielkość klasy? Czy szkoła wspiera dzieci z wyobraźnią czy też dzieci o najwyższych kompetencjach nie są twórcze? Czy to, w jaki sposób dzieci oceniają siebie, ma wpływ na ich wyniki szkolne? Uczeń przebywa w szkole kilka godzin dziennie. W polskich realiach uczeń placówki publicznej w ciągu sześciu lat nauki w szkole podstawowej przebywa – licząc tylko obowiązkowe godziny lekcyjne – blisko 6000 godzin! Jak więc sama szkoła wpływa na jego osiągnięcia?
NaukaBezGranic: Irish Myths and Legends, 03.03.16, Łódź.
Ireland’s long history is riddled with ancient mythology and folklore. Ireland’s ancient societies, the Druids and the Celtics, believed in the power of magic and many of these beliefs spread to modern day legends.
We invite the students to the world of magic and fairy tales because reality has limits, imagination is boundless!
Anna Popławska: Nowa odsłona warsztatu Uczenie Online, 05.03.16, Warszawa.
Serdecznie zapraszam na nową odsłonę mojego warsztatu Uczenia Online, będzie bardziej metodycznie, o wiele bardziej praktycznie.
NaukaBezGranic: Multicultural Britain, warsztat dla grup z nauczycielem, 03.03.16, Lublin.
Britain like many countries in Europe has a rich history of multiculturalism partly growing from the ashes of its once fading empire which has now ceased to be. But what has grown from those ashes is a country rich in variety for anybody visiting or living there, from the allure of the Asian restaurants to the stardom of its sportsman and athletes of African descent and many more examples to be seen.
EDUNEWS.PL: RATUJMY PODSTAWÓWKI
Kolejna na przestrzeni ostatnich lat reforma rodzimego systemu edukacji, mająca tym razem polegać na „wygaszeniu” gimnazjów oraz powrocie do ośmioklasowej szkoły podstawowej i czteroletniego liceum ogólnokształcącego, budzi sprzeciw sporej części środowiska oświatowego. Jej przeciwnicy wskazują, między innymi, na dorobek wielu placówek, który w przypadku ich likwidacji nieuchronnie pójdzie na marne. Podkreślają stale rosnący poziom edukacji gimnazjalnej, o czym mają świadczyć coraz lepsze wyniki polskich nastolatków w międzynarodowych badaniach PISA. Przestrzegają przed negatywnymi skutkami społeczno-ekonomicznymi planowanej zmiany, jak choćby utratą miejsc pracy przez część nauczycieli zatrudnionych obecnie w gimnazjach
NaukaBezGranic: British Festivals and Traditions, 03.03.16, Lublin.
Richie Mullaney brings us through a top few of his neighbours weird & wonderful customs & traditions. Britain has a rich history of multicultural influences which have led to an extraordinary amount of bizarre traditions between the three countries, but which country out does them all? We’ll compare the three countries top customs and try some out for ourselves! A little sneak peek to the agenda, we’ve got cheese rolling, Morris dancing, Hocktide, pancake racing & bog snorkelling! Up Helly Aa, Haxey Hood & Beltane….what are these? Let’s look at some of the oldest festivals in human history, celebrated exclusively in the United Kingdom!
EDUNEWS.PL: CZY MOŻNA ZAKAZAĆ ZAKAZYWANIA?
Zachowania ludzi są rozmaite, a te uczniowskie w szkole często zaskakujące. Każdy z nas jest inny i różnie podchodzi do wolności. Wielu powtarza, że mamy „wolną” Polskę. A wszędzie wokół nas zakazy i nakazy... I wcale nie myślę o drogach, ale właśnie o szkole. Do czego one w niej służą? Co dają zakazy i nakazy? Szkoła przecież nie jest ani poligonem, ani autostradą
|