EDUNEWS.PL: LEKCJE ZABAWY ZAMIAST PRZERWY NA PRZEMOC
Po latach zwykle okazuje się, że podczas tych wszystkich godzin spędzonych w szkole najważniejszych rzeczy nauczyliśmy się na przerwach. Jednak dla tysięcy dzieci nauka na szkolnych korytarzach i boiskach nie jest wcale przyjemna i dużo bliżej jej do szkoły przetrwania. Jill Vialet, członkini międzynarodowej organizacji Ashoka, postanowiła zmienić szkołę przetrwania w szkołę umiejętności społecznych. Od 20 lat uczy ich przez sport i zabawę
Goethe-Institut: ARMEN AVANESSIAN I SUHAIL MALIK CZAS POSTWSPÓŁCZEŚNIE ZŁOŻONY
Czas się zmienia. Ludzka sprawczość i doświadczenie tracą prymat w obliczu złożoności i skali dzisiejszej organizacji społecznej. Zamiast nich rolę pierwszoplanową zaczynają odgrywać złożone systemy, infrastruktury i sieci, w których przyszłość zastępuje teraźniejszość jako uwarunkowanie strukturyzujące czas. Podczas gdy lewa i prawa strona sceny politycznej usiłują poradzić sobie z tą nową sytuacją, nas coraz częściej całkowicie się wyprzedza, a naszą kondycję określić można jako „postwszystko“.
EDUNEWS.PL: ZŁOTY RÓG W CZARNYM KOLORZE
Na czas wakacji proponuję cykl rozmów, które w latach 2009-2014 publikowaliśmy w kierowanym przeze mnie miesięczniku Edukacja i Dialog. Na początek rekomenduję niezwykle ważną rozmowę z profesorem Lechem Witkowskim - autorem rozprawy „Wyzwania autorytetu”, książki roku 2009. Wywiad, który przeprowadziła Anna Raczynska, ukazał się w 2010 roku, nie stracił nic na swojej aktualności. To swoista diagnoza edukacji. Rozmowę tę możemy potraktować również jako zapowiedź przyczyn światowego kryzysu edukacji. Kryzysu globalnego, którego skutki coraz wyraźniej zaczynamy odczuwać...
EDUNEWS.PL: O TRUDNYCH I TOKSYCZNYCH RELACJACH W SZKOLE
Toksyczność jest problemem biologii, chemii i toksykologii, ale dotyczy także ludzi, a właściwie każdego z nas. Niestety, są wśród nas toksyczni ludzie. Jak ich rozpoznać i jak poprawić funkcjonowanie wśród ludzi? Czy jest to może problem zdrowia psychicznego, czy też zaburzeń zachowania? Trzeba o nich mówić, bo warto z różnych względów poprawiać międzyludzkie stosunki, a w szczególności w rodzinie i szkole
Goethe-Institut: BIENNALE W WENECJI. RADYKALNE I BRUTALNE
Niemcy wyróżniły się na tegorocznym Biennale w Wenecji zdobywając dwa Złote Lwy. Jednak opinie na temat niemieckiego pawilonu, gdzie Anne Imhof dokonała międzynarodowego przełomu prezentując swój posępny peformens, są podzielone.
EDUNEWS.PL: SYTUACJE TRUDNE WYCHOWAWCZO W SZKOLE
Jak sobie radzimy w szkole z "trudnymi" zachowaniami uczniów? Jak reagować, jak poszukiwać najlepszego rozwiązania? Co warto, a czego nie warto robić - o tym opowiadał w webinarze Superbelfrzy Nocą #31 Prof. UAM dr. hab. Jacek Pyżalski z Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu
Goethe-Institut: PRACA W NIEMCZECH MIĘKKIE LĄDOWANIE DLA FREELANCERÓW
Z Magdą Ziomek-Frackowiak, inicjatorką i założycielką berlińskiej spółdzielni dla branży kreatywnej SMartDe eG rozmawia Paulina Olszewska.
EDUNEWS.PL: DWA MILIONY POLEK WYKLUCZONE CYFROWO
Co trzecia Polka między 45. a 70. rokiem życia jest zagrożona wykluczeniem cyfrowym - wynika z raportu „Polki Wykluczone Cyfrowo 2017”, opracowanego we współpracy z Kantar Public. Osoby te rzadko lub w ogóle nie korzystają z Internetu, zwykle też bardzo nisko oceniają swoje kompetencje cyfrowe
|