Goethe-Institut:O CO CHODZI Z...DOCUMENTA 14 W KASSEL
Jak na każdej Documenta i w tym roku odwiedzający sami muszą się o to zatroszczyć, żeby wizyta się opłaciła. O koncepcji kuratora, który nie przepada za wielkimi pokazami sztuki, pisze Christoph Bartmann.
EDUNEWS.PL: JAK UCZYMY SIĘ W SIECIACH?
Będziemy gościć ciekawą osobowość świata edukacji. Do Warszawy przyjeżdża jeden z współtwórców konektywizmu – Stephen Downes. Został on zaproszony do Polski przez Centrum Nauki Kopernik, zaś konektywizm uczyniono głównym tematem tegorocznej konferencji „Pokazać – Przekazać 2017”. O tej koncepcji pedagogicznej pisaliśmy w 2009 roku na łamach Edunews.pl (chyba jako pierwsi w Polsce) – warto zatem przypomnieć jej główne założenia
Goethe-Institut: BERLIN KULINARNY- ODGŁOSY Z BERLIŃSKIEJ KUCHNI
Pierwsze berlińskie sympozjum dla szefów kuchni powołane przez kanadyjską inicjatywę Terroir daje do myślenia. Bolączki kulinarne trapiące duże miasta w naszej części Europy okazują się zadziwiająco podobne.
ODN LANG: Part-time CELTA course in Warsaw,start 21.10.17.
Part-time CELTA course in Warsaw
October 2017 – February 2018
ELI & ET TOI: Linguadice - nowa seria gier językowych
Przedstawiamy nową serię gier i materiałów edukacyjnych Linguadice służących do nauki podstaw języków obcych a także poszerzających wiedzę na temat cywilizacji i kultury.
Goethe-Institut: KLUBY KSIĄŻKOWE W NIEMCZECH WITAJ W KLUBIE
Jesień to idealny czas na zaszycie się pod kocem z książką. Goethe-Institut zachęca wszak, byśmy po samotnym czytaniu wychodzili z domu i dzielili się swoimi przemyśleniami w gronie innych fanów literatury. Rusza pierwszy niemieckojęzyczny klub książki w Warszawie pod kierownictwem samego dyrektora Instytutu, Christopha Bartmanna. Stare dobre kluby dyskusyjne od kilku lat znów święcą w Niemczech triumfy, nie pozostawajmy więc w tyle, tym bardziej że statystki czytelnictwa zawsze można, a nawet trzeba poprawić!
EDUNEWS.PL: SZKOŁA JAK AUTOMAT
Szkoła uczy tego, co niepotrzebne. Szkoła nie uczy tego, co potrzebne. Szkoła za dużo od uczniów wymaga. Szkoła za mało od nich wymaga. Szkoła stosuje niewłaściwe metody nauczania. Szkoła niepotrzebnie stosuje wiele różnych metod nauczania. Szkoła nie wychowuje. Szkoła zbytnio pcha do wychowywania i ideologizuje uczniów... W sumie szkoła źle przygotowuje do życia… - o szkole z pozycji zaangażowanego obserwatora mówił w Centrum Nauki Kopernik na zakończenie konferencji “Pokazać - Przekazać” 2017 prof. Bohdan Cywiński..
DOS - Rosińska & Śpiewak for ELT: Teacher Level Master. High Impact Teaching...22.10.17, Warszawa.
High Impact Teaching : the why, what and how.
Intensywna, 1-dniowa konferencja dla anglistów. 2 sesje plenarne + 15 warsztatów
|