EDUNEWS.PL: POWER APPS W SZKOLE
Zaletą platformy Office 365 Education jest to, że obok popularnych, znanych i lubianych programów użytkowych jak Microsoft Teams, Word, Excel czy PowerPoint, zyskujemy także dostęp do wielu ciekawych, „niestandardowych” aplikacji i rozwiązań, które mogą usprawnić funkcjonowanie szkoły. Przykładem, raczej jeszcze mało znanym w szkołach jest Power Apps: narzędzie do prostego tworzenia programów (aplikacji) dostępnych później wewnątrz Teams. Jest to usługa dość nowa, dzięki której szkoła może na przykład wdrożyć rozwiązania poprawiające komunikowanie się ze społecznością szkolną
EDUNEWS.PL: BAŚŃ O PIĘKNEJ KRÓLEWNIE PRAKTYCE I ZŁEJ CZAROWNICY GRAMATYCE
Poprzednim razem (zob. Glottomity dydaktyczne) obiecałem Państwu bajkę. No więc posłuchajcie…
EDUNEWS.PL: KAMERKA WŁĄCZONA CZY WYŁĄCZONA
Podczas pandemii nauczyciele zgłaszali trudności w nawiązywaniu relacji z uczniami. Niektórzy nauczyciele poznali swoich uczniów w internecie i nigdy wcześniej nie mieli z nimi kontaktu osobistego. Dla części była to całkiem nowa sytuacja, niesprzyjająca bliskim kontaktom
EDUNEWS.PL: POROZMAWIAJMY O SZKOLE
Kończy się powoli kolejny trudny rok dla polskiej edukacji. W ciągu kilkunastu miesięcy pandemii zebraliśmy wiele doświadczeń i obserwacji na temat szkoły i edukacji w czasach turbulencji. Będzie można o tym posłuchać podczas rozpoczętych właśnie Dni CEO, o których rozmawiamy z Michałem Tragarzem, Szefem Działu Aktywności Społecznej i Obywatelskiej w Centrum Edukacji Obywatelskiej
EDUNEWS.PL: POMYSŁ NA OMAWIANIE LEKTUR SZKOLNYCH
Dominującym sposobem omawiania lektur szkolnych jest metoda, którą można nazwać „lekturą detali”. W skrócie polega na sprawdzaniu, czy uczniowie zapamiętali szczegółowe informacje dotyczące fabuły i bohaterów. Nie cieszy się raczej sympatią wśród uczniów, którzy obecnie coraz mniej czytają, i z coraz większym trudem znoszą książki z tzw. kanonu
EDUNEWS.PL: WPŁYW PANDEMII NA ZDROWIE PSYCHICZNE DZIECI I MŁODZIEŻY
W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy psychiatrzy odnotowali częstsze występowanie depresji, stanów lękowych, zaburzeń nerwicowych, problemów ze snem i apetytem, a także zespołu stresu pourazowego (PTSD) wśród dzieci i młodzieży. W związku z tym, specjaliści apelują do rodziców, opiekunów i pedagogów o wzmożoną czujność i podpowiadają, jak wspierać dzieci i młodzież w nowej, postpandemicznej rzeczywistości
EDUNEWS.PL: STRES, NIEPEWNOŚĆ I STRACH PO POWROCIE DO STACJONARNEJ SZKOŁY
Badanie przeprowadzone przez Centrum Edukacji Obywatelskiej w pierwszych dniach po powrocie do stacjonarnej szkoły pokazuje, że młodzi ludzie są z tego powodu pełni obaw, w zdecydowanej większości zestresowani, często też zniechęceni. Przyznają, że naukę w formie zdalnej utrudniał im brak bezpośredniego kontaktu z nauczycielem i rówieśnikami. Jednak, co zaskakujące, aż 47% z nich jest zdania, że to edukacja stacjonarna jest trudniejsza niż zdalna
EDUNEWS.PL: BLISKO 300 SZKÓŁ ZATROSZCZY SIĘ O DZIECI W CYFROWYM ŚWIECIE DZIĘKI MEGAMISJI I SUPERKODE
280 szkół w całej Polsce od września będzie realizować bezpłatne programy edukacyjne MegaMisja i #SuperKoderzy prowadzone przez Fundację Orange. Zostały one wyłonione spośród ponad 1100 zgłoszeń. 78% przyjętych szkół jest z mniejszych miejscowości, często z gmin, które do tej pory nie brały udziału w inicjatywach fundacji. Uczniowie z klas 1-3 uczestnicząc w MegaMisji dowiedzą się jak bezpiecznie i twórczo korzystać z internetu, a z klas 4-8, w #SuperKoderach – poznają podstawy programowania oraz sprawdzą, jak dzięki technologii uczyć się w sposób kreatywny i angażujący. Programy pomogą także kształtować zdrowe nawyki cyfrowe u dzieci i młodzieży, często zaburzone przez edukację zdalną
|