Macmillan: Small changes that make a big difference, 13.09.18, webinarium
Praca nauczyciela wymaga od nas częstego dostosowywania się do nowych sytuacji (jak choćby wprowadzenie nowej podstawy programowej czy nowych typów egzaminów), ale czasami sami czujemy, że właśnie nadszedł czas na zmiany. Ale jak je najsensowniej wprowadzić? Jak nie wywracać do góry nogami dotychczasowej praktyki, a jednocześnie osiągnąć widoczne efekty w zaangażowaniu ucznia i efektywniejszym wykorzystaniu czasu w klasie? Zaprezentuję strategie wprowadzania zmian, które oparte są na wynikach badań z dziedziny psychologii i tzw. nauk kognitywnych – czasami bowiem drobna zmiana, zgodna ze stanem badań na temat tego, jak uczy się mózg, może przynieść wcale niedrobne efekty.
EDUNEWS.PL -PRACA Z CELAMI I KRYTERIAMI (artykuł)
Od połowy pierwszej klasy szkoły podstawowej, nowy tydzień rozpoczynam z dziećmi od narady klasowej, na której wspólnie ustalamy najważniejsze cele do pracy w tygodniu. Wspólnie ustalamy kryteria sukcesu. Dzieci potrafią to zrobić, jeśli pomogę im pytaniem – Po czym poznamy, że osiągnęliśmy cel? Skąd będziemy wiedzieć, że osiągnęliśmy cel?
Oxford University Press - Dni Otwarte w 2018 r., cała Polska
Zapraszamy wszystkich nauczycieli języka angielskiego na Dni Otwarte Oxford University Press, które odbędą się w sierpniu i wrześniu 2018 r. w całej Polsce.
31.08.18
Szczecin
Księgarnia Polanglo, ul. Śląska 8
12:00 – 16:00
Spotkanie z naszymi książkami u progu nowego roku szkolnego będzie okazją do:
- odebrania egzemplarzy okazowych poziomów kontynuacyjnych dla klas II, V, VIII, przez tych z Państwa, którzy jeszcze się z nimi nie zapoznali,
- dopasowania konkretnych książek do potrzeb klas w przypadku tych nauczycieli, którzy jeszcze nie podjęli decyzji o wyborze podręczników na nowy rok szkolny,
- zapoznania się z promocją specjalną dla szkół ponadgimnazjalnaych na zamówienia indywidualne i zbiorowe,
- wybrania repetytorium dla klasy VIII i maturzystów,
zapoznania się z projektem czytelniczym Read On dla szkół podstawowych oraz NOWOŚĆ! także dla szkół średnich.
EDUNEWS.PL -MUZYKA ŁĄCZY, MUZYKA ROZWIJA (artykuł)
Muzyka jest jedną z najlepszych okazji do współpracy dzieci i nauczyciela, uczy współpracy, bo aby zagrać i zaśpiewać razem, trzeba umieć słuchać i przestrzegać muzycznych reguł, z którymi nikt nie dyskutuje - liczy się efekt, wykonanie wspólnie utworu.
Wydawnictwo ELI & ET TOI: Stoisko na konferencji IATEFL
Zbliża się termin dorocznej międzynarodowej konferencji stowarzyszenia IATEFL Poland dla nauczycieli i sympatyków języka angielskiego. Mamy przyjemność poinformować, że wydawnictwo ET TOI & ELI będzie obecne na konferencji, która odbędzie się we Wrocławiu w dniach 21-23 września.
EDUNEWS.PL - O WYCHOWANIU WŚRÓD SMARTFONÓW (artykuł)
Smartfon i tablet nie są już dziś nowinką techniczną. Są w pełni dojrzałą technologią. W praktycznie dzisiejszym kształcie towarzyszą nam od ponad dziesięciu lat. Są egalitarne, bo wszechdostępne. Ich uniwersalność i wielość zastosowań nie ma precedensu w historii narzędzi technologicznych, w efekcie czego w sposób zasadniczy zmieniają wiele aspektów życia ludzi: sposoby komunikowania się, pozyskiwania informacji, organizacji życia codziennego, pracy i czasu wolnego, nawet ochrony i ratowania zdrowia i życia. Oferują mnóstwo interesujących możliwości, a jednocześnie, jak każde powszechne i uniwersalne narzędzie, niosą wielorakie zagrożenia.
Oxford University Press: Dzień Otwarty w Warszawie, 03.09.18
Zapraszamy wszystkich nauczycieli języka angielskiego na Dzień Otwarty Oxford University Press, który odbędzie się
03.09.2018 (poniedziałek)
godz. 13:00 - 16:00
Księgarnia Polanglo
pl. Wilsona 4
Warszawa
EDUNEWS.PL - MŁODZI SZYBCIEJ NA RYNKU PRACY (artykuł)
Z badań TNS Polska wynika, że młodzi Polacy zaczynają pracę w wieku 22 lat. To więcej niż średnia w UE, która wynosi 20 lat. Od września bieżącego roku pracodawcy będą mogli na specjalnych zasadach zatrudniać już piętnastolatków. Może to umożliwić młodym ludziom, równolegle do edukacji, szybsze poznanie swoich możliwości i zainteresowań zawodowych, na które będą mogli bardziej świadomie postawić w dalszej karierze oraz edukacji. Jak pokazują inne badania, młodzież chce się rozwijać i ma świadomość tego, że kompetencje, w szczególności miękkie, trzeba nabywać jak najszybciej.
|