BRITISH COUNCIL: Wystawa: Krem i czekolada, 29.09-29.10.18, Warszawa
Krem i czekolada to wystawa wokół wspomnień pracownic fabryk Wedla i Polleny-Uroda z lat 1950-1989.
GOETHE INSTITUT: REWOLUCJE / REVOLUTIONEN, 05.10 - 30.11.18, Warszawa
Jesienią zajmiemy się zagadnieniem „rewolucji”. Ale nie mamy na myśli żadnej konkretnej rewolucji, chociaż w Niemczech będą odbywały się w tym roku obchody rocznicy Rewolucji listopadowej 1918 roku. Chcemy przedstawić wybrane rewolucyjne idee w polityce, sztuce czy technice dawniej i dziś.
EDUNEWS.PL - DESIGN THINKING W SZKOLE Z KLASĄ (artykuł)
Design thinking (DT, ang. design – projektować, think – myśleć) to metoda polegająca na tworzeniu innowacyjnych rozwiązań w oparciu o pogłębioną diagnozę oczekiwań i potrzeb odbiorców. Narodziła się w latach 60. XX w. w Stanach Zjednoczonych, a dzięki swojej uniwersalności stosują ją zarówno start-upy, jak i największe międzynarodowe korporacje. W Polsce jeszcze kilka lat temu niewiele osób ją znało. Dziś zainteresowanie DT stale rośnie. Jak tę metodę przenieść na grunt polskiej szkoły? I dlaczego warto?
Superbelfrzy: bezpłatna konferencja EduMoc Online!, 6.10.18
Już 6 października 2018 członkowie grupy Superbelfrzy RP zapraszają do udziału w ponad dwunastogodzinnym spotkaniu online, organizowanym przez nauczycieli dla nauczycieli. W godzinach od 9:00 do 23:00 będzie można nie tylko słuchać, obserwować, ale również na żywo zadawać pytania prowadzącym i brać udział w atrakcyjnych konkursach. W wydarzeniu może nieodpłatnie wziąć udział nieograniczona liczba uczestników z kraju i zagranicy.
Vistula - studia podyplomowe:Metodyka Nauczania Języków Obcych (z uprawnieniami pedagogicznymi)
Akademii Finansów i Biznesu Vistula
zaprasza na studia podyplomowe na kierunku:
Metodyka Nauczania Języków Obcych (z uprawnieniami pedagogicznymi)
EDUNEWS.PL - CZTERY POMYSŁY POMAGAJĄCE W NAUCZANIU (2) (artykuł)
W dyskusji o edukacji często używamy pojęć – „głębokie uczenie się”, „pogłębione nauczanie”. Ale co to właściwie znaczy? I przede wszystkim, jak spowodować „głębokie” uczenie się uczniów? Mam kilka pomysłów pomagających w nauczaniu matematyki. Myślę, że mogłyby one również posłużyć nauczycielom innych przedmiotów. Drugi z nich: zrozumienie przez uczniów kryteriów sukcesu do zadania.
Macmillan: Language revision tasks with a creative difference, 3.10.18, webinarium
Co pomaga uczniom zapamiętać język obcy?
Co tak naprawdę motywuje ucznia do wykonania zadań powtórkowych?
Dlaczego warto szukać nowych, lecz przemyślanych sposobów utrwalania materiału?
Jakie gadżety i gry językowe można wykorzystać, aby zachęcić ucznia do zapamiętania materiału?
Czy kreatywność zawsze sprawdza się w klasie językowej?
Na te i wiele innych ważnych pytań odpowiem w trakcie praktycznego webinarium o roli kreatywności w klasie językowej w odniesieniu do ćwiczeń powtarzających materiał językowy.
WCIES: Mam na imię Masza – czyli jak zapoznać się po rosyjsku, 02-03.10.18, Warszawa.
Lekcja/zajęcia modelowe: Mam na imię Masza – czyli jak zapoznać się po rosyjsku
|