ELI & ET TOI: Des idées pour des chansons! Nowe scenariusze Młodzież i dorośli (B1/B2).
Zapraszamy także romanistów do zapoznania się nowymi scenariuszami zajęć z języka francuskiego na dwu poziomach trudności językowej. Proponowane materiały zorientowane są na wykorzystanie piosenek w nauce języka francuskiego.
GOETHE-INSTITUT: WIECZÓR POEZJI 20 WIERSZY O MIŁOŚCI. POEZJA EUROPEJSKA, 08.04.19 Warszawa.
Wiersze w wersji oryginalnej czytają goście poszczególnych instytutów kultury i ambasad
oraz poeci Glen Calleja (Malta), Jiří Červenka (Czechy), Biagio Guerrera (Włochy), Jerzy Jarniewicz (Polska)
EDUNEWS.PL: O MITACH W EDUKACJI (artykuł).
Wydawać by się mogło, że w obszarze edukacji nie powinny funkcjonować mity i uproszczenia – wszak są to procesy, które powinny prowadzić do rozwoju osobistego, pogłębienia wiedzy i umiejętności. Nic bardziej mylnego. W sferze edukacji funkcjonuje wiele mitów i uproszczeń, które bardzo często powodują, że uczenie się staje się nieskuteczne lub wręcz przeciwskuteczne. Warto sięgać po literaturę naukową i prace badawcze, aby upewnić się, czy wybrane metody i formy edukacji rzeczywiście przyniosą zamierzony skutek
GOETHE-INSTITUT: WARSZTATY KREATYWNEGO PISANIA. WARSZTATY LOESJE, 07.04.19, Warszawa.
LOESJE (holenderskie imię żeńskie) to grupa osób działających na całym świecie na rzecz kreatywnego pisania i promowania aktywności społecznej. Podczas warsztatów LOESJE w trakcie procesu twórczego powstają krótkie teksty inspirowane konkretnym tematem. Nie jest wymagane wcześniejsze doświadczenie w pisaniu. Najważniejsze jest interakcja rodząca się pomiędzy uczestnikami warsztatów, zabawa z językiem i słownymi skojarzeniami. Z końcem sesji najbardziej inspirujące i zarazem intrygujące teksty zostaną wybrane do ostatecznego opracowania. Następnie teksty zostaną opublikowane w formie biało-czarnych plakatów sygnowanych przez LOESJE.
MM Publications: Nowa Podstawa Programowa – Po co nam autonomia ucznia? webinarium, 11.04.19
Zapraszam Państwa na cykl bezpłatnych webinariów, w których odczarowuję trudności Nowej Podstawy Programowej dla szkół ponadpodstawowych, zachęcam do wypróbowania nowych technik i materiałów i dzielę się swoim doświadczeniem z pracy z dziećmi i młodzieżą.
British Council: Nowe technologie, a przygotowania do egzaminów, 11.04.19, bezpłatne webinarium.
Cykl bezpłatnych szkoleń dla przyszłych i obecnych nauczycieli języka angielskiego. Webinaria będą się odbywać dwa razy w miesiącu, w czwartki o godzinie 21.00.
GOETHE-INSTITUT: PREZENTACJA MUZEUM PRZYSZŁOŚCI W NORYMBERDZE, 05.04.19, Warszawa.
Pytania dotyczące jutra zajmowały ludzkość od zawsze. Przyszłość wróżono kiedyś z kryształowej kuli, układu linii na dłoni czy lotu ptaka, dziś zastąpiły je prognozy wyborcze, giełdowe albo prognozy pogody. Wiele idei i wizji dotyczących techniki i społeczeństwa jutra można też znaleźć w literaturze i filmach scence-fiction. Nieodłącznie towarzyszą im pragnienia i marzenia, ale także sceptycyzm i obawy. Nasze wyobrażenia na temat przyszłości są wyznaczane w tym samym stopniu przez utopie jak i dystopie.
Oxford University Press i Polanglo: From Burnout to New Life Skills cz.2, 10.04.19 Bielsko-Biała.
Poradź sobie z wypaleniem zawodowym i zyskaj nowe kompetencje!
Odkryj nowe podręczniki wydawnictwa Oxford University Press dla szkół ponadpodstawowych!
|