Centrum Sztuki Współczesnej: Forensic Architecture: Centrum Natury Współczesnej, do 22.09.19, W-wa.
Centrum Natury Współczesnej, przygotowane dla U–jazdowskiego przez kolektyw śledczy Forensic Architecture, przedstawia dwa studia przypadku zjawiska świadomego, przeprowadzonego z premedytacją ekobójstwa, użytego jako jeden ze środków współcześnie prowadzonych wojen.
EDUNEWS.PL: TAKI MAŁY JEDNOSTKOWY APEL DO SPOŁECZEŃSTWA
Wybrałam podczas studiów karierę naukową, ale okazało się, że najbardziej chciałam być nauczycielką. Jednak presja społeczna (szkoła – to już naprawdę do niczego się nie nadajesz?) spowodowała, że 12 lat przepracowałam jako pracownik naukowy uczelni. Dopiero potem świadomie wybrałam pracę w szkole. Okazało się, że nie jest na pewno łatwiej, choć sensowniej. Dlaczego sensowniej? Gdyż studenci sami mogą opanować wymaganą wiedzę, bo są dorośli, a dziecku potrzebny jest do rozwoju nauczyciel. Z tych samych powodów jest trudniej w szkole, gdyż dorosły częściej bywa dojrzały, a dziecko dorasta i ma różne niestandardowe pomysły.
Goethe-Institut: OJCZYZNA W DOBIE GLOBALIZACJI (artykuł).
Przyspieszenie techniczne i zwiększone tempo życia powodują, że nasze relacje ze światem i miejscem zamieszkania stają się mniej stabilne, a pojęcie „ojczyzna“ dynamicznie się zmienia.
EDUNEWS.PL: ZANIM ZACZNIESZ ROBIĆ, CZYLI O PROJEKTOWANIU
Tak, jak kiedyś programowanie, tak teraz projektowanie, mogłabym odmieniać przez wszystkie przypadki i o każdym powiedzieć coś ciekawego. Bo projektowanie to jest coś, co robimy zanim - zanim zaczniemy budować, urządzać, pisać, malować, programować. Nie zawsze jest to proces uświadomiony, nie zawsze namacalny, ale zawsze obecny. Także w szkole
Goethe-Institut: AGNIESZKA DROTKIEWICZ POLECA ROK PRZED BURZĄ
Florian Illies w swojej książce „1913. Rok przed burzą“ zabiera nas w podróż po stolicach życia intelektualnego i artystycznego takich jak Wiedeń, Berlin czy Paryż w przededniu nadchodzącej zawieruchy – pierwszej wojny światowej.
EDUNEWS.PL: MOJA PRAWDA O POLSKIEJ EDUKACJI
Jesteśmy niewątpliwie w momencie wielkiego kryzysu polskiej edukacji. Dotyczy to nie tylko kwestii finansowych, ale także dokonujących się zmian cywilizacyjnych, no i oczywiście sytuacji po reformie...
Goethe-Institut: MULTIMEDIALNA INSTALACJA Z PIERWSZYM W POLSCE FILMEM WOLUMETRYCZNYM GABINET do14.07
MULTIMEDIALNA INSTALACJA Z PIERWSZYM W POLSCE FILMEM WOLUMETRYCZNYM
GABINET
EDUNEWS.PL: MŁODE SMARTFONY - JAK SIĘ ŻYJE Z INTERNETEM W KIESZENI
Dzisiejsze nastolatki nie rozstają się ze smartfonami. Ogólnopolskie badania, przeprowadzone przez Państwowy Instytut Badawczy NASK wśród uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych, pokazują, że młodzież aktywnie korzysta z internetu średnio przez ponad 4 godziny dziennie. Smartfon jest najczęściej wykorzystywanym do tego urządzeniem. A bez niego nie wyobraża sobie funkcjonowania co szósty młody człowiek (15,7% )
|