|
Goethe-Institut: IVARS IJABS NOSTALGIA ZA NOSTALGIĄ
W Europie Środkowo-Wschodniej często próbowano przekształcić osobistą ojczyznę, czy też Heimat, w swego rodzaju polityczny Vaterland. Dziś jednak ojczyzna coraz rzadziej jest miejscem na mapie – nosimy ją ze sobą w smartfonach.
EDUNEWS.PL: TEORIA A PRAKTYKA - LUKA POZORNA CZY RZECZYWISTA?
Badania w edukacji - i każde inne - mają sens wówczas, gdy rzeczywiście przyczyniają się do poprawienia istniejącego stanu rzeczy. Unikamy wówczas rozdźwięku między realnym życiem, a doświadczeniami samych uczniów. To nie jest konflikt między teorią i praktyką, ale między tym, co doświadczają sami uczniowie, a tym co dzieje się w codziennym życiu. Temu służą badania w działaniu, określane jako zaangażowane. W przeciwieństwie do eksperymentu wykorzystującego głównie dane ilościowe w celu odkrycia systemu, badania zaangażowane służą jego poprawie odwołując się przede wszystkim do danych jakościowych oraz odpowiedzialności i świadomości swojej funkcji...
Goethe-Institut: OFENSYWA HUMORU W BERLINIE
O tym, jak kampanie wizerunkowe miejskich przedsiębiorstw komunalnych podbiły serca berlińczyków.
EDUNEWS.PL: PROJEKTOWANIE KOMPETENCJI
Umiejętność uczenia się przez całe życie, umiejętność współpracy w grupie, planowania, twórczego rozwiązywania problemów, samodzielność, odpowiedzialność, to kompetencje, które są najbardziej poszukiwane na rynku pracy. Nie znam lepszej metody, pomagającej w ich rozwijaniu niż praca metodą projektu
Goethe-Institut: REMANENT PODSUMOWANIE 18. BIENNALE SZTUKI MEDIÓW WRO
REMANENT: PODSUMOWANIE 18. BIENNALE SZTUKI MEDIÓW WRO
EDUNEWS.PL: TESTOMANIA - "CZARNA ŚMIERĆ" EDUKACJI W XXI WIEKU
W medialnym zgiełku sporadycznie pojawiają się wypowiedzi, że egzaminy zewnętrzne co do zasady są fatalnym pomysłem i w gruncie rzeczy nie będzie czego żałować, jeśli się nie odbędą. Oczywiście trudno oczekiwać zrozumienia tej kwestii od zestresowanych uczniów i ich rodziców, bowiem przez blisko dwadzieścia lat kolejne władze zrobiły wszystko, by nadać egzaminom jak najwyższą rangę, swoistego edukacyjnego „być albo nie być”. Rozterkę czuje wielu nauczycieli, zmuszonych do dokonania wyboru pomiędzy walką o godność swojego zawodu, a poczuciem obowiązku wobec wychowanków. Nawiasem mówiąc, rządzący twierdzą, że strajkujący wzięli uczniów za zakładników. Moim zdaniem równie uprawnione jest przeciwne twierdzenie, że to za plecami uczniów kryją się przed nauczycielami i rodzicami szkodnicy, którzy doprowadzili do obecnej sytuacji
Goethe-Institut:WYSTĘP GOŚCINNY „IBSEN: GHOSTS“. MARCUS & MARCUS, Szczecin.
Markus&Markus to kolektyw teatralny z Hildesheim, działający w obrębie teatru dokumentalnego, eksplorujący w swych działaniach granice między inscenizacją, a rzeczywistością.
W spektaklu Ibsen: Ghosts Markus&Markus za pomocą technik dokumentalnych, filmów, zdjęć, listów, nagrań przywołują na scenie historię poznanej przez nich w 2014 roku 81-letniej Margot – ciepłej, otwartej, energicznej staruszki, która zdecydowała, że umrze na własnych warunkach. Grupa towarzyszyła bohaterce podczas jej ostatnich dni, kiedy zamykała ważne dla niej sprawy, żegnała się z bliskimi i kiedy wyruszyła w ostatnią podróż do Szwajcarii... Spektakl jest autorską opowieścią nawiązującą do sztuki Ibsena Duchy, której główny bohater, Osvald, prosi matkę, aby pomogła mu umrzeć.
EDUNEWS.PL: FAKTY I MITY O ZMIANACH W SZKOLE
Na co dzień pracuję w szkole… i nic by w tym nie było dziwnego, gdyby nie fakt, że potrafię i wiem, jak przeprowadzić ją przez różne zmiany… Zmiany, które kończą się sukcesem… Spytacie o to, jaka i gdzie jest ta szkoła? Publiczna i w Polsce … czyli nasza. Szkoła Podstawowa w Radowie Małym
| |