MNODN: Praca z ciszą w młodszych klasach szkoły podstawowej, 18.09.19, Kraków.
Uczestnicy wiedzą, jak mogą „uczyć” ciszy i spokoju wewnętrznego uczniów – znają podstawowe założenia dotyczące „lekcji ciszy” wg pedagogiki Marii Montessori, potrafią taką lekcję poprowadzić, znają pakiet zabaw i ćwiczeń relaksacyjnych i zwiększających koncentrację
Uczestnicy mają podstawową wiedzę dotyczącą motywowania i dyscyplinowania
Uczestnicy znają konkretne metody i narzędzia pracy z ciszą (m.in. „uciszacze”, systemy motywacyjne sprzyjające przestrzeganiu klasowych zasad – „punkty klasy i nauczyciela”, „gra w ciszę”, „ciche stworki”, aplikacje mierzące poziom hałasu)
EDUNEWS.PL: REGUŁY (Artykuł).
Reguły są w szkole potrzebne. Przede wszystkim dają uczniom poczucie bezpieczeństwa. Uczniowie wiedzą, czego się od nich oczekuje. Uczniowie znają konsekwencje łamania zasad i mogą odpowiedzialnie decydować o swoim zachowaniu. Reguły nadają rytm, a ten jest bardzo pomocny uczniom
MNODN: Odrzucenie rówieśnicze w klasie – uwarunkowania, konsekwencje, strategia... 14.09.19,Kraków.
Odrzucenie rówieśnicze w klasie – uwarunkowania, konsekwencje, strategia działania.
EDUNEWS.PL: KSZTAŁCENIE SKONCENTROWANE NA UCZNIU
Idea kształcenia (nauczania) skoncentrowanego na uczniu stanowi zmianę paradygmatu w sposobie podejścia do uczenia. Nie jest to idea nowa (można by jej początki przypisać takim ikonom pedagogiki jak John Dewey czy Jean Piaget), jednak w polskiej literaturze brakuje odniesień do tej filozofii uczenia (zapraszam do podzielenia się, jeśli takowe pozycje znacie). Warto jednak zapoznać się z jej istotą oraz wspólnie o niej podyskutować podczas spotkania TweetMeet na Twitterze...
MNODN: (Od)budowanie pewności siebie w pracy nauczyciela Nowość, 14.09.19, Kraków.
Ćwiczenia związane z odczuwaniem własnego ciała w sytuacji ekspozycji
Ćwiczenia związane z budowaniem komunikatów w sytuacji ekspozycji (dyskusja/przemowa itp.)
Znajomość i stosowanie poszczególnych etapów „dyskretnego rewolucjonisty”
Analiza swoich mocnych i słabych stron – ćwiczenia
EDUNEWS.PL: WAKACYJNE DOBBLE
Wakacje to dobry czas do wspólnych gier, aktywnych zabaw, które przy okazji porządkują i wzbogacają wiedzę dzieci. Jak kreatywnie utrwalać z uczniami wakacyjne symbole, liczby, litery i rozwijać słownictwo, a przy okazji ćwiczyć skupianie uwagi i percepcję wzrokową?
MNODN: Sposoby pomocy dziecku z trudnościami w sferze społecznej i emocjonalnej...14.09.19, Kraków.
Dobra wizualizacja każdego przykładu, dużo ćwiczeń instruktażowych.
Zajęcia pokazujące praktyczną stronę pracy z dziećmi z zaburzeniami.
EDUNEWS.PL: SAMOTNOŚĆ INNOWATORÓW
Zetknąłem się ostatnio z następującym problemem: osamotnieniem nauczycieli, którzy próbowali wprowadzić inny styl pracy z uczniami. Bardziej partnerski, bardziej twórczy, bardziej aktywizujący. Co ciekawe spotkali się z brakiem zrozumienia nie tylko ze strony dyrekcji, rodziców czy innych nauczycieli. Opory pojawiły się także wśród samych uczniów. Bywało, że postawa innowatorów przyjmowana była przez nich z lekceważeniem...
|