korepetycje angielski korepetycje niemiecki
Nie jesteś zalogowany.
Nie masz konta?
DODN Jelenia Góra: Deutsch als Fremdsprache nach Englisch 20.11. w Jeleniej Górze



DODN Jelenia Góra zaprasza na niezwykle ciekawe warsztaty programu Delfort dla germanistów oraz zainteresowanych nauczycieli innych języków, planowane na 20.11.2010r.o godz. 10:00 w DODN, w sali nr 6




Temat warsztatu:
Nauczanie języka niemieckiego jako drugiego języka obcego po angielskim

Deutsch als Fremdsprache nach Englisch

Grupa docelowa:
nauczyciele języka niemieckiego gimnazjów i liceów

Ilość godzin:
4 x 45 min.

Prowadzący:
Sabina Czajkowska-Prokop



Język niemiecki jest nauczany w Polsce najczęściej jako drugi język obcy po języku angielskim. Uczniowie dysponują zatem określonymi strategiami i umiejętnościami w zakresie uczenia się języka obcego, w tym określonymi technikami uczenia się poszczególnych subsystemów języka (receptywne i produktywne sprawności językowe, struktury gramatyki i słownictwa, wymowa, pisownia). Zgodnie z założeniami wielojęzyczności i metodyką/dydaktyką nauczania drugiego i trzeciego języka obcego, nauczyciel i uczniowie mają możliwość wykorzystania umiejętności językowych zdobytych w trakcie nauki języka angielskiego na lekcjach języka niemieckiego, co skutkuje optymalizacją procesu nauczania/uczenia się języka niemieckiego oraz wzrostem motywacji.

Seminarium ma na celu przedstawienie ogólnych założeń metodyki nauczania języka niemieckiego jako drugiego języka obcego po angielskim oraz metod i technik wykorzystania umiejętności uczniów w zakresie języka angielskiego w trakcie nauki języka niemieckiego w następujących zakresach:

- uczenie się słownictwa (w tym fałszywi przyjaciele tłumacza - polski/angielski, polski/niemiecki, angielski/niemiecki),

- uczenie się gramatyki,

- uczenie się pisowni i wymowy,

- praca z tekstem pisanym,

- rozwijanie strategii uczenia się,

- rozwijanie kompetencji interkulturowej.



Deutsch als Fremdsprache nach Englisch

Deutsch wird in Polen am häufigsten als zweite Fremdsprache nach Englisch unterrichtet. Die Schüler/Innen verfügen daher über eine bestimmte Sprachbewusstheit und Sprachlernbewusstheit, die sie laut der Konzepte der Mehrsprachigkeits- bzw. Tertiärssprachendidaktik /-methodik beim Erlernen der zweiten, dritten usw. Fremdsprache einsetzen können.

Das Seminar hat zum Ziel, die Grundkonzepte der Tertiärssprachendidaktik vorzustellen, sowie bestimmte Übungstypen und Unterrichtssequenzen zu präsentieren, die im Deutschunterricht (Deutsch nach Englisch) zur Entwicklung der Sprachfertigkeiten und Kompetenzen dienen, insbesondere in folgenden Bereichen:

- Wortschatzarbeit (darunter "Falsche Freunde" - Polnisch/Englisch, Polnisch/Deutsch, Englisch/Deutsch),

- Grammatikarbeit,

- Arbeit mit Aussprache und Rechtschreibung,

- Textarbeit,

- Lernstrategien,

- Entwicklung der interkulturellen Kompetenz.
2010-11-04

Aby nie widzieć poniższej reklamy:
zaloguj się jako lektor, jeżeli nie masz konta zarejestruj się.