korepetycje angielski korepetycje niemiecki
Nie jesteś zalogowany.
Nie masz konta?
Macmillan: Prepositions and phrasal verbs uncovered czyli jak zrozumieć logikę ich użycia...
Prepositions and phrasal verbs uncovered
czyli jak zrozumieć logikę ich użycia oraz jak praktycznie zastosować odkryte reguły

Okres dostępu: 180 dni

Typ szkolenia: Wideo

Język: angielski

Trener: dr Monika Cichmińska

Dla kogo jest wideo?
Nauczyciele j. angielskiego w klasach 4-8 szkoły podstawowej
Nauczyciele j. angielskiego w gimnazjum
Nauczyciele j. angielskiego w szkołach ponadgimnazjalnych
Lektorzy j. angielskiego w prywatnych szkołach językowych
Lektorzy j. angielskiego na wyższych uczelniach

Opis wideo:
W angielskich wyrażeniach występują różne przyimki, np. in the morning, at night, on Saturday – ale właściwie dlaczego w każdym z tych wyrażeń inny? Od czego zależy ich dobór? Czy jest w tym jakiś sens?
Give up znaczy zrezygnować, a look up spojrzeć wyżej, ale także sprawdzić – hm, to co właściwie znaczy słowo up i dlaczego występuje w tak różnych zwrotach?
Uczniowie często używają niepoprawnych zwrotów, np. listen me, meet with him, go on a walk – ale dlaczego te błędy są tak uporczywe? Czy istnieją sposoby, by je skutecznie wyeliminować?
Im intensywniej myślimy o użyciu przyimków i czasowników złożonych (phrasal verbs), tym więcej dostrzegamy problemów. Nie sposób od nich uciec, bo przyimki występują praktycznie w każdym angielskim zdaniu, a czasowników złożonych są tysiące! A co by było, gdyby zasady ich użycia dały się łatwo zrozumieć i w sposób atrakcyjny zaprezentować?

O tym właśnie będzie moje webinarium. Przekonam Państwa, że angielskie przyimki stanowią logiczny i wewnętrznie spójny system, w którym każdy z nich ma swoje miejsce i swoje znaczenie. Co więcej, to samo znaczenie można odnaleźć w czasownikach złożonych. Takie podejście do rozumienia i nauczania gramatyki wywodzi się z językoznawstwa kognitywnego i jest łatwe do zastosowania w praktyce, a kluczem jest… wyobraźnia!

Czego nauczysz się na wideo?
Po co w języku potrzebne są przyimki i jaką pełnią funkcję?
Czym różni się fizyczne i abstrakcyjne znaczenie przyimków?
Jak sensownie porównać użycie przyimków w języku angielskim i polskim?
Jak w prosty sposób wyjaśnić uczniom zasady użycia przyimków i czasowników złożonych?
Jak wspierać uczniów w skutecznym zapamiętywaniu i efektywnym stosowaniu tych zasad?

Dlaczego warto?
Gramatyka języka angielskiego to niewątpliwie bardzo złożony system, a jednym z najbardziej problematycznych obszarów jest użycie przyimków i czasowników złożonych. Czy możemy zostawić ucznia z tą złożonością i wymagać, aby zapamiętywał frazy bez ich głębszego zrozumienia? Czy rzeczywiście w wielu przypadkach naszymi jedynymi wskazówkami powinny być argumenty typu: Nie ma reguł bez wyjątków. lub stwierdzenie: Tak po prostu mówi się po angielsku.? Czy możemy pozwolić uczniom na samodzielne odkrywanie reguł po omacku, doskonale wiedząc, że jest to proces obarczony mnóstwem błędów?

Nowoczesna dydaktyka językowa mówi, że tak być nie powinno. Zgodnie z podejściem przyjaznym dla mózgu należy autentycznie wspierać uczniów w odkrywaniu reguł gramatycznych, wskazując na ich znaczenie, logikę i wewnętrzną spójność. I tu z ogromną pomocą przychodzi językoznawstwo kognitywne, w którym na pierwszym miejscu stawia się pytanie, co i dlaczego słowa znaczą. Jeśli brzmi to zbyt teoretycznie, zapewniam Państwa, że skupię się na praktycznym zastosowaniu teorii językoznawczej, aby pomóc uczniom zrozumieć skomplikowany świat przyimków angażując kreatywność i wyobraźnię.

Rejestracja i zawsze aktualne informacje znajdują się na stronie:

https://www.macmillan.pl/instytut-rozwoju-nauczycieli/video/53 2019-11-30

Aby nie widzieć poniższej reklamy:
zaloguj się jako lektor, jeżeli nie masz konta zarejestruj się.